Güncelleme Tarihi:
Kurul'un kararına göre, dağıtıcı ve bayi paylarının toplamı benzin ve motorinde litrede 37 kuruşu geçmeyecek.
hurriyet.com.tr'nin sektör kaynaklarından edinilen bilgiye göre, halihazırda motorinde dağıtıcı ve bayii paylarının toplamı 50-52 kuruş, benzinde ise yaklaşık 44 kuruşa varıyor. Bu payların toplamı kararın resmi gazetede yayımlanmasının ardından en fazla 37 kuruş olacak. Bu da motorinde 17-22 kuruş, benzinde de 5-13 kuruşa varan indirimler yapılması anlamına geliyor.
Mevcut mevzuata göre Türkiye’de satılan benzin, motorin ve LPG fiyatlarının İspanya, İtalya, Yunanistan ve Fransa’nın başı çektiği ‘Akdeniz Çanağı’ ülkelerinin fiyat ortalamasına göre belirlenmesi gerekiyor. Yasaya göre fiyatların, en yakın uluslararası piyasa konumundaki Akdeniz Çanağı ülkeleriyle uyumlu olması gerekiyor. Çalışmasını tamamlayan EPDK, benzin ve motorin fiyatlarının kanunun emrettiği ‘en yakın erişilebilir uluslararası piyasanın’ üzerinde olduğunu tespit etti.
İKİNCİ KEZ TAVAN FİYAT
EPDK, akaryakıt sektöründe ilk tavan fiyat uygulama kararını Haziran 2009’da aldı. Şirketler, ‘Satış fiyatlarını en yakın erişilebilir uluslararası piyasa fiyatlarına uyumlu hale getirin’ uyarısını dikkate almayınca EPDK, 29 Haziran’dan itibaren tavan fiyat uygulaması başlattı. Kararla, Türkiye’de satışa sunulan benzin ve motorin fiyatları 2 ay süreyle Kurul tarafından belirlendi. İki aylık uygulamayla akaryakıt fiyatlarında, litrede 20 kuruş civarı indirim sağlandı. Türkiye’de akaryakıt ürünlerini pahalılaştıran en önemli etkenlerin başında özel tüketim vergisi (ÖTV) ve katma değer vergisi (KDV) geliyor.