TAV’la yarış devlete 500 milyon dolar kazandırdı, Türkiye en iyi yatırım alanı

Güncelleme Tarihi:

TAV’la yarış devlete 500 milyon dolar kazandırdı, Türkiye en iyi yatırım alanı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 25, 2007 00:00

Antalya Havalimanı’nın işletmesini İçtaş’la birlikte alan Fraport’un CFO’su ve işletme için yeni kurulan ICF Airports’un Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Matthias Zieschang, "Türkiye, bizim için en iyi yatırım alanlarından biri" dedi. ICF Airports Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Döngel de, "İhalede TAV’la yarıştık, devlet fazladan 500 milyon dolar kira gelirine kavuştu" diye konuştu.

ANTALYA Havalimanı’nı 17 yıl 3 ay 17 gün işletme yarışını 3.2 milyar dolara kazanan İçtaş-Fraport Ortak Girişim Grubu’nun yeni şirketi ICF Airports, 14 Eylül’de işletmeyi devralmak için gün saymaya başladı. Adını İbrahim Çeçen Holding ile Alman Fraport’un baş harflerinden alan ICF Airports, ilk yönetim kurulu toplantısını geçtiğimiz günlerde Antalya’da Fırat Çeçen’in başkanlığında gerçekleştirdi. Fraport CFO’su ve ICF Airports Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Matthias Zieschang, "Türkiye, bizim için dünyadaki en iyi yatırım alanlarından biri" dedi. Fraport Antalya Genel Koordinatörü ve ICF Airports Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Döngel, "İhalede TAV’la aramızda geçen yarış, Antalya Havalimanı’nda devletin 500 milyon dolar ek kira geliri elde etmesini sağladı" diye konuştu.

İLK TOPLANTI SONRASI: ICF Airports’un Antalya’da gerçekleşen ilk yönetim kurulu toplantısından sonra, ICF Genel Müdürü Murat Soğancıoğlu, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Matthias Zieschang, Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Çeçen, Frapor Başkan Yardımcısı ve ICF Yönetim Kurulu Üyesi Andrea Pal, ICF Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Döngel, Fraport Antalya Genel Müdürü ve ICF Yönetim Kurulu Danışmanı Naci Alın ve ICF Genel Müdürü Alexander Zinelli ile yeni şirketin hedeflerini konuştuk. Andrea Pal, "Antalya’ya yeniden yatırım yaparken, konuya uzun vadeli baktık. Türkiye bizim için uzak ara en iyi noktalardan biri" dedi.

BÜYÜK POTANSİYEL VAR: IFC Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Matthias Zieschang, Türkiye’de büyük potansiyel olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Türkiye’de kendimize IC Holding gibi çok uyumlu bir ortak bulduk. Birbirimizden çok memnunuz. Zaten dünyaya şöyle bir dönüp baktığınızda, yatırımın en iyi adresleri arasında Türkiye ilk sıralarda yer alır. Türkiye geçen 4.5-5 yılda çok önemli bir büyüme başarısı gösterdi. Gelecekte de aynı trendin süreceğinin işaretleri var. Biz de bunun için Antalya Havalimanı’na ısrarla geldik."

TAV’LA YARIŞ KAZANDIRDI: Alman Fraport’un Antalya Havalimanı’nın bir bölümünü işletmeye 9 yıl önce Bayındır Grubu’yla birlikte başladığını, gündeme gelen bazı sorunlar sonrasında Fraport’un yola devam ettiğini hatırlatan Yaşar Döngel, şu değerlendirmeyi yaptı: "Aslında Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ni (DHMİ) kutlamak gerek. 9 yıl boyunca Antalya Dış Hatlar Terminali’nin bir bölümünü Fraport işletti. DHMİ, geçen sürede 250 milyon dolar kira bedeli kazandı. Ayrıca devlete de 150 milyon dolar vergi ödendi. Antalya Havalimanı’nın 17.3 yıllık işletmesi için açılan ihalede en büyük yarış TAV Havalimanları Yatırım Holding’le bizim aramızda gerçekleşti. Kira bedeli bizim planlarımızın 500 milyon dolar üzerine çıktı. Devlet 500 milyon dolar ekstra kazançlı olacak."

TAV’la rakibiz ama düşman değiliz Sabiha Gökçen’i onlara bırakmazdık
/images/100/0x0/55ead5b7f018fbb8f899bccd


ICF
Airports Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Döngel, TAV’la ciddi rekabet içine girdiklerini, ancak hiçbir zaman düşmanca tavır takınmadıklarını söyledi. Fraport Antalya Genel Müdürü Naci Alın da, "Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesi öncesinde, ’Aralarında anlaştılar, Fraport Sabiha Gökçen ihalesinde fazla baskın olmayacak’ deniyordu. Durum pek de öyle olmadı" hatırlatmamız üzerine, "O imaj ihale öncesinde üzerimize yapışmıştı. O yüzden ihaleyi kolay kolay TAV’a bırakmak niyetinde değildik" yanıtı verdi. Yaşar Döngel ise, "TAV’ın çok erken çekilmesine karşın biz 1.9 milyar Euro’ya çıkarak, Sabiha Gökçen’de ısrarcı olduk. Sabiha Gökçen’in kira bedelinin de rekor ulaşmasında Fraport olarak bizim katkımız büyük. Sabiha Gökçen’de Limak’ın başını çektiği konsorsiyum bizden fazla fiyat verip ihaleyi kazandı ama fiyatın artması bizim sayemizde oldu" dedi.

Havalimanı işletmeciliğinde büyük fırsatlar görünüyor

İBRAHİM Çeçen (IC) Yatırım Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve ICF Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Çeçen, havalimanı işletmeciliğinde TAV’ın başarılı bir örnek olduğunu hatırlatarak, şu değerlendirmeyi yaptı: "Serbest piyasa kuralları içinde bu iş özel sektöre bırakıldıkça önemli fırsatlar önümüze çıkacak. Biz havalimanı işletmeciliğinde önümüzü açık görüyoruz. Fraport’la iyi bir ortaklık kurduk. Başarıyla yolumuza devam ederiz. Antalya Havalimanı, önemli bir istihdam alanı oldu ve olacak. Bizim operasyonda 3 bin 500 kişilik istihdam söz konusu."

Erdemir’in tapusu 3 milyar dolardı, oysa biz kiracıyız

ICF Airports Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Çeçen, havalimanı işletmeciliğinin kamuya yararlarını anlatırken, şu örneklemeyi yaptı: "Bakın Erdemir’in çoğunluk hisseleri 3 milyar dolara satıldı. Yani, 3 milyar dolara Erdemir’in tapusu verildi. Biz ICF Airports olarak 17.3 yıl Antalya Havalimanı’nı işleteceğiz. Devlet o süre içerisinde böyle bir işletmeyi dert etmeyecek. Üstüne 3.2 milyar dolar kira geliri elde edecek. Doğacak vergi geliri de ayrıca ödenecek."

Yer hizmetlerinde ortaklık için de görüşme yapıyoruz

ICF Airports Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Çeçen, Alman Fraport’la çok uyumlu ikili oluşturduklarını ifade ederek, şöyle konuştu: "Fraport’la ortaklığımız Antalya Havalimanı’nı işletmekle kalmayacak. Fraport, yer hizmetlerinde Avrupa’nın en iyilerinden biri. Ortaklaşa yer hizmetleri işine girmeyi de konuşmaya başladık. Ayrıca Fraport’la birlikte başka ülkelerde de havalimanı ihalelerine girebiliriz."

İstanbul daha garanti gibi ama Antalya daldaki kuşa benziyor

ICF
Airports Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Çeçen, İstanbul’un havalimanı işletmesi açısından daha garantili olduğunu savunarak, şunları dile getirdi: "Antalya, dalın üstündeki kuş gibi. En küçük olumsuzluk durumunda turistin ayağı kesilir, bizim işimiz de durma noktasına gelir. İstanbul’u ise en azından Türkiye’den yurt dışın gidip gelen Türkler bile döndürür. Ama biz asla konuya böyle karamsar bakmıyoruz. Uzun vadede Antalya’nın daha da gelişeceğini düşünüyoruz."

14 milyonla yolcu rekoru kıracağız

ICF
Airports Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Döngel ile Fraport Antalya Genel Müdürü Naci Alın, Antalya Dış Hatlar Terminali’nde yolcu rekorunun 13.5 milyonla 2005 yılında kırıldığını vurgulayarak, şunları dile getirdi: "2007, yeni bir rekor yılı olacak. Bu yıl Antalya’da turizm çok iyi gidiyor. Bu durumda 14 milyonla, belki biraz aşarak yeni yolcu rekorumuzu kıracağız."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!