Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2006 00:00
TAV’ın CEO’su Sani Şener, geçen yıl temmuz ayında işletmesini üstlendikleri Atatürk İç Hatlar Terminali’nin yenileme çalışmalarının bu ay sonunda tamamlanacağını ve terminalin dış hatlar standardında hizmete açılacağını söyledi. Şener, İç Hatlar Terminali’nin yenilenmesi için yaklaşık 70 milyon dolar harcandığını da belirtti.
TEPE - Akfen (TAV) grubunun, geçen yıl temmuz ayında işletmesini üstlendiği İstanbul
Atatürk Havalimanı İç Hatlar Terminali’nin yenileme çalışmalarınında da sona gelindi. İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’ni de işleten TAV, 62 bin 500 metrekarelik alanda yılda ortalama 7.5 milyon yolcuya hizmet veren İç Hatlar Terminali’ni günümüzün beklenti ve ihtiyaçlarına uygun hale getiriyor. Yaklaşık 70 milyon
dolar harcanarak sürdürülen yenileme çalışmalarının 30 Temmuz’da tamamlanacağı bildirildi.
SIKINTILAR BİTİYOR:
TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Sani Şener, bu yatırımla Atatürk Havalimanı İç Hatlar Terminali’ni, hem dış görünümüyle hem de yolcu trafiğinin rahat ve süratli bir biçimde akmasını sağlayacak yeni teknolojik sistemleri ve çağdaş donanımı ile Dış Hatlar Terminali’nin standartlarına kavuşturmayı öngördüklerini söyledi. Şener, "Olanca çabamıza karşın ister istemez, zaman zaman yolcularımızın bazı sıkıntılar yaşamasına neden olduk. Ancak tüm bu sıkıntılar 30 Temmuz’da sona erecek. Artık yerli ve yabancı yolcularımız İç Hatlar Terminali’nde de konforlu ve hızlı hizmet alabilecek" dedi.
DIŞ HATLARLA UYUMLU:
İç Hatlar Terminal Binası’nın dış cephesi, Dış Hatlar Binası’nın cephesiyle uyumlu bir biçimde yeniden giydirilerek aydınlık ve modern bir görünüme kavuşturuluyor. İç Hatlar’ın gidiş bölümündeki giriş kapısı yolcu konforu gözönüne alınarak yeniden düzenleniyor. Terminalin iç görünümü, mimari ve dekoratif açıdan elden geçiriliyor. Tüm tuvaletler
yenileniyor. Yangın söndürme ve havalandırma sistemleri, yolcu güvenliği ve konforu göz önünde tutularak yenileniyor. Check-in bankolarına, ortak kullanımlı terminal ekipmanı sistemi kurularak özellikle aktarmalarda havayolu şirketlerini yolculara daha hızlı ve kolay hizmet vermesi hedefleniyor.
YENİ BAGAJ SİSTEMİ Bagaj alım kapasitesini artırmak ve şüpheli bagajların uçağa gitmesini engelleyici yeni bir bagaj sistemi kuruluyor. Yolcuların uçak beklerken daha konforlu hava şartları için mevcut sistem yenileniyor. Heryolcu köprüsü için otomatik park sistemi kuruluyor. Dış Hatlar’dan İç Hatlar’a geçiş bağlantı noktasındaki rampa bölgesinde Yükselen platform ve yürüyen bant ile yolcu transferi kolaylaşıyor. Güvenlik kameraları artırılıyor. Yönlendirme levhaları yenileniyor.
Önce dış hatları aldı TAV Tepe Akfen Vie (Vie 2004’te ayrıldı) Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş. 11 Kasım 1997’de İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminalini, otoparkı ve ilgili tesislerini inşa etmek üzere kuruldu. 306 milyon dolar karşılığında ve 30 ay süre içinde inşa edilen tesisleri 7 Mayıs 2004 tarihine kadar, 44 ay ve 20 gün boyunca işletti. Haziran 2000 tarihinde imzalanan zeyilname, TAV’ın dış hatlar terminalini, Mayıs 2004’e kadar, yüzde 30 oranında genişletmesini öngörüyordu. Dış hatlar için inşa edilen ilave tesis karşılığında, TAV’ın işletme süresi, Haziran 2005’e kadar 13 ay ve 12 günlük uzatıldı, toplam süre yaklaşık 66 aya çıktı. TAV ikinci işletme dönemi için 10 Haziran 2005’te gerçekleştirilen ihaleyi de kazanmayı başardı.
15.5 yılda 5.6 milyar dolar toplam ciro hedefiGEÇEN yıl
temmuz ayında, Atatürk Havalimanı dış ve iç hatlar ile otopark işletme ihalesini TAV (Tepe Akfen Havalimanları) 2 milyar 950 milyon dolara kazanmıştı. Sani Şener, ihalenin ardından yaptığı açıklamada, yüksek ihale bedelini çıkarmak için fiyatlara zam yapılmasının söz konusu olamayacağnı vurgulayarak, Atatürk Havalimanı’nın iç ve dış hatlarıyla otopark işletmeciliğini yapacakları 15.5 yıllık sürede, toplam 5.6 milyar dolar ciro beklediklerini belirttmişti.