Güncelleme Tarihi:
GAZİANTEP’te 4, İstanbul’da 1 tesisi olan Şölen, 280 milyon liralık yeni fabrika yatırımlarını hizmete almaya hazırlanıyor. Yeni logoları ile yeni bir döneme girdiklerini ifade eden Şölen CEO’su Elif Çoban, geçen yıl 644 milyon lira ciro elde ettiklerini, bu yıl ise hedeflerinin yüzde 25’lik artışla 900 milyon lira olduğunu söyledi. Ciroda ihracatın payının yüzde 65 olduğunu dile getiren Elif Çoban, “Yaklaşık 100 ülkeye ürünlerimiz gönderiyoruz” dedi. Kanada, Latin Amerika gibi ülkelerde yükselen bir trende sahip olduklarını ifade eden Çoban, “Belçika’ya bile çikolata ihraç ediyoruz. Belçika dünyada çikolatası ile tanınan bir ülke. Türkiye’den Belçika’ya yapılan ihracatın yüzde 70’ini biz gerçekleştiriyoruz” dedi. Bayram için hazırlıkların son hızda devam ettiğinin altını çizen Çoban, “Türkiye’de ikramlıkta dolgulu segmentinde pazar lideriyiz. Hedefimiz ikramlık çikolatada ilk akla gelen marka olmak. 3 yıl gibi kısa sürede Milango markamız en fazla satılan ilk 3 markadan biri oldu. En çok satılan ilk 10 marka arasında 5 markamız yer alıyor. Çikolatada yüzde 31 pazar payına ulaştık. Şekerde ise bu rakam yüzde 10.5” dedi.
BAYRAMDA YENİ ÜRÜN
Moje adı altında yeni bir şeker markası yarattıklarını söyleyen Elif Çoban, “Şeker pazarı çikolatının iki katı büyüklüğünde. İlk defa havalandırılımış, içi çikolata dolgulu bir şeker ürettik. Şekerler arasında üst segment bir ürün. Hedefimiz en kaliteli ürünleri yedirmek. Mojeyi bu yıl az miktarlı yaptık. Gelecek yıl daha çok noktada olacağız” dedi. Geçen yıl piyasaya sürdükleri ‘Lokkum’ adlı ürünlerinin çok beğenildiğini belirten Elif Çoban, “Lokum genelde manuel olarak yapılır. Biz bunu endüstriyele çevirdik” dedi.
Bayramların yaza gelişi ile birlikte Marmara, Ege ve Akdeniz bölgesinde şeker, diğer bölgelerde çikolata tercih edildiğini belirten Çoban, “Batıda gramla alışveriş yapılırken, doğuda 1 kiloluk poşetlerimiz az bulunuyor. Çünkü Doğu illerinde ikram kültürü çok gelişmiş düzeyde” dedi.
7 milyar TL
Türkiye’de çikolata, kaplamalı ve unlu ürünler pazar toplamı
12 kg
AB ülkelerinde kişi başı yıllık çikolata tüketimi
1 kg
Türkiye’de kişi başı yıllık çikolata tüketimi