Güncelleme Tarihi:
ŞİKÂYET YAĞIYOR
Rezervasyon taleplerinin karşılandığı 444 2 086 numaralı çağrı hattından hiçbir şekilde yanıt alamayan tüketiciler, www.tatilmanya.com adresinin devre dışı kaldığını görünce savcılık, tüketici dernekleri ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’ni (TÜRSAB) şikâyet yağmuruna tuttu. Bazı mağdurlar Facebook’ta ‘tatilmanya.com mağdurları’ ismiyle grup oluşturdu ve dolandırıldıklarına yönelik iddiaları paylaştı.
OFİSİ KAPATMIŞLAR
Şikâyetlerin artması üzerine şirketin Antalya’daki merkez ofisine denetim ekiplerini gönderen TÜRSAB, ne şirket yetkililerine, ne de çalışanlara ulaşamadı. TÜRSAB Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Kerim Çavuşoğlu denetimi doğrulayarak, “Maalesef şirketle ilgili hiçbir yetkiliyi bulamadık. Konuyla ilgili hemen rapor hazırlayıp ilgili kurumlarla paylaştık” dedi.
BAKANLIK DEVREDE
Denetim raporu ile ilgili gerçekleştirilen yaptırımlarla ilgili Hürriyet muhabirine bilgi veren TÜRSAB Genel Sekreteri Çetin Gürcün şöyle dedi: “Son 1,5 ayda söz konusu şirketle ilgili çok yoğun şikâyetler aldık. İncelemeler sonunda Turizm Bakanlığı ile temasa geçildi ve belgeleri iptal edildi.
TÜKETİCİLERE ÇAĞRI
Mağdur tüketicileri de ödemelerinin iadesi konusunda bankalara başvuru yapmaları konusunda uyardık. Kredi kartı ile ödeme yapan tüketicilerin para iadesinde sıkıntı yaşamayacağını düşünüyoruz. Ayrıca 1618 sayılı yasa ile ilgili yeni bir taslak hazırlıyoruz. Bu taslağa göre; tüketiciye doğrudan satış yapıp para toplayacak olan seyahat acentelerin hepsi ayrıca tur operatörü sertifikası alması gerekecek.”