Tat, ihracat hedefini büyüttü

Güncelleme Tarihi:

Tat, ihracat hedefini büyüttü
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 27, 2004 00:00

Japon ortağı Kagome’ye bu yıl 15 milyon dolarlık ihracat gerçekleÅŸtiren Tat, Japonya’ya gıda ihrac edebilen tek Türk ÅŸirketi olma özelliÄŸini koruyor.2004 yılı Temmuz ayı sonuna kadar Amerika ve Almanya’nın da içinde bulunduÄŸu 59 ülkeye toplam 25 milyon dolarlık ihracat gerçekleÅŸtiren Tat, yıl sonunda toplam 40 milyon dolarlık ihracat yapmayı hedefliyor. Kagome için Mustafa Kemal PaÅŸa Reverse Osmosis tesislerinde özel olarak dondurulmuÅŸ domates püresi üreten Tat Tedarik Zinciri Grup Direktörü Ercan Bayramlı ‘ Japon firmaların Türkiye’de ortaklık kurduÄŸu ve ihracat anlaÅŸması yaptığı tek gıda ÅŸirketi olarak çok yakında ürün portföyümüzü geniÅŸleteceÄŸiz. Åžimdilik Kagome’ye her yıl yaklaşık 20 bin tonluk domates ürünü satıyoruz’ dedi. Kagome, Tat Konserve San Aş’nin Koç grubunun ardından yüzde beÅŸlik hissesiyle ikinci büyük ortağı konumunda yer alıyor. Salça pazarında yüzde 30’luk, domatesli ürünler pazarında ise yüzde 52’lik pazar payı ile birinci sırada yer alan Tat, Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken, Burger King, Mc Donald’s, Arby’s gibi gıda zincirleri için de ketçap ve domates bazlı ürünler saÄŸlıyor. Balıkesir, Karacabey, YeniÅŸehir ve MustafakemalpaÅŸa’da dört tane salça ve konserve fabrikası olan Tat, yılda 100 bin ton salça ve 40 bin ton konserve üretme kapasitesine sahip. 37 yıldır üretim yapan Tat ingiliz denetim kuruluÅŸu AIB’nin Excelent belgesine, Japon standartlarını belirleyen Japanese Agriculture Standard belgesine ve TSE’den ISO 9001-2000 kalite yönetim sistemine sahip.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!