Taşınabilir bilgisayar masaüstünü geçti, 250 bin notebook hedefledi

Güncelleme Tarihi:

Taşınabilir bilgisayar masaüstünü geçti, 250 bin notebook hedefledi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 12, 2010 00:00

Türkiye’de TNB Bilgisayar dağıtıcılığında pazara sunulan Japon Toshiba, notebookta 25’inci yılını geride bırakırken, aydınlatma ürünleriyle de yeni bir ürün segmentine girdi.

Haberin Devamı

Kendisinin de sektörde 25’inci yılını geride bıraktığını belirten TNB Bilgisayar Genel Müdürü Aytaç Biter, “Toshiba notebook’ta dünyada 25’inci, Türkiye’de ise 20’inci yılını geride bıraktı. Türkiye’de büyümemizi sürdürüyoruz. Aydınlatma gibi yeni ürün gruplarına da giriyoruz” dedi.
3.5 milyon bilgisayar
İlk pazara girdiklerinde notebookun niş bir ürün olduğunu ve herkes tarafından satın alınamadığını da hatırlatan Biter, “Bugün pazarda taşınabilir bilgisayar satışı masaüstünü geçti. Yüzde 60 seviyesine geldi. Yıl sonuna kadar bu oranın daha da artmasını bekliyoruz. Taşınabilir bilgisayarda netbook’un ağırlığı da azalıyor. Bu yıl 3.5 milyon adet bilgisayar satılacağı tahmin ediliyor” dedi. Biter, kısa sürede hem notebook hem de tüketici elektroniğinde ilk üç marka arasına girdiklerini kaydederek, “İlk yarıyıl GFK rakamlarına göre cirosal anlamda notebookta birinciyiz. 2010’da 145 bin LCD TV, 250 bin adetlik de notebook satış hedefimiz var. Ciroda da büyüme bekliyorduk. Geçen yılki ciromuz 300 milyon dolardı. Bu yılki hedefimiz 350 milyon dolarlık ciro elde etmek” diye konuştu.
3 boyutlu TV eylülde
Yılın ikinci yarısında piyasaya 13 yeni ürün daha sunacaklarını aktaran Aytaç Biter, şu bilgileri verdi: “Toshiba’nın 25’inci yıl etkinliğine özel bazı modeller sınırlı sayıda satışa sunulacak. Bunlardan biri hem kasası hem ekranı şeffaf olan notebook. Üç boyutlu notebook’ları da pazara sunacağız. Android tabanlı bilgisayar da olacak. Fiyatlarımız 699 dolardan başlıyor. Üç boyutlu televizyonları henüz pazara sunmadık. Eylül ayında getireceğiz.”

Haberin Devamı

Büyük pazarlardan biriyiz, yatırım için bastırıyoruz

TOSHIBA’nın Türkiye’de üretim yapması ya da Türkiye’yi lojistik üs olarak belirlemesi için de çalıştıklarını kaydeden Aytaç Biter, şunları söyledi: “Üretimi taşımaları için merkezi zorluyoruz. Uzakdoğu ve Avrupa arasında lojistik üs olma isteğimiz de var. Toshiba, LCD TV üretimini İngiltere’den taşırken bunu Türkiye’ye kaydırmak istedik. Ancak o dönemde Türkiye’de panel üretimi olmadığı için bu yatırımı Polonya’ya kaptırdık. Ama lojistik ya da  montaj üssü olmak için zorluyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!