Güncelleme Tarihi:
Kullanım alanına göre özelliklerin değiştirilebildiği yeni Streamline’da, Scania’nın geliştirdiği teknolojilerin etkisiyle uzun yolda tasarruf artıyor. Doğuş Otomotiv, mevcut modellere göre yüzde 8‘e varan yakıt tasarrufu sağlayacak yeni Streamline serisiyle ithal kamyon pazarında lider olmayı hedefliyor.
740 BİN LİRA TASARRUF
Stockholm’de gerçekleşen Streamline tanıtımında konuşan Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, Streamline serisinin euro 5 normlarıyla yüzde 4’lük yakıt tasarrufu yapabildiğini söyledi. Uzun yol araçlarının Avrupa’da yıllık ortalama 100 bin, Türkiye’de ise 150 bin km’ye kadar çıkabildiğini ifade eden Eksin, “125 bin km’den hesaplarsak yük ve kullanım koşullarına göre değişim gösterse de ortalama 100 kilometrede 35 litre ile bir aracın yıllık tüketimi 43 bin 740 litre civarına denk geliyor. Tüketimde sadece yüzde 4’lük bir iyileştirme yaparsak yılda bin 750 litre ya da 7 bin 400 TL tasarruf sağlanır. 100 adetlik filosu bulunan için hesaplarsak kazanım 175 bin litre veya 740 bin TL’yi buluyor” şeklinde konuştu.
5 BİN ADET SATILACAK
Eksin, yeni Streamline’ın eylülde 90 bin eurodan başlayan fiyatlarla müşterilere sunulacağını sözlerine ekledi. Türkiye’nin 2 yıl içinde en büyük 5 pazardan biri olmasını hedeflediklerini söyleyen Eksin, satışlarının 2014’te 2 bin 500, 2 yılda ise 5 bin adetlere çıkacağını öngördüğünü dile getirdi.
Yeni Streamline, yakıt tüketiminde düşüş sağlamak için hava akışının kabin çevresindeki hareketlerini minimum seviyeye indiriyor. Araç, aerodinamik özellikleri ile hava direncini düşürerek G ve R Serisi araçların daha az yakıt tüketimi sağlamasına olanak veriyor. Öte yandan Scania Streamline’da yeni Opticruise iki pedallı otomatize şanzıman bulunuyor. Opticruise Otomatize Şanzıman, sürücü kaynaklı kullanım hatalarını önleyerek, güç ve aktarma organlarında olası arızaları asgariye indiriyor. Şanzımanda bulunan Standart, Ekonomi, Power, Off-road modlarıyla yük ve yol koşullarına uyum sağlanabiliyor.
İkinci el kamyon pazarına giriyor
İLHAMİ Eksin, Doğuş Otomotiv’in ikinci el kamyon pazarında da yer alacağını söyledi. Eksin, “İkinci elde DOD deneyimini kullanacak. Bizim için 2. el pazarına giriş 2014’ün önemli bir projesi olacak. Bu şekilde yetkili satıcılarımız daha fazla kazanacak. Satıştan satış sonrasına ve 2. ele kadar her şeyle ilgili bir marka olacağız” şeklinde konuştu. Bunun yanı sıra Eksin, Scania’nın Türkiye’deki otobüs pazarıyla ilgili fizibilite çalışmalarının devam ettiğini ve şirketin Türkiye pazarına girmek istediğini dile getirdi.