Güncelleme Tarihi:
Sorularını yanıtlayan Altunbilek, federasyon çatısı altında Türkiye genelinde 4 bin perakende satış noktası olduğunu, toplamda 350 şirketleri bulunduğunu kaydetti. "Sektörün yıllık cirosu 10 milyar dolar" diyen Altunbilek, 2014 yılında sektörün yüzde 13 büyümesini beklediklerini bildirdi.
Mevsimsel olaylardan dolayı bu yıl kayısı ve fındık gibi bazı ürünlerde üretim düşüklüğü yaşandığına işaret eden Altunbilek, ancak bunun bazı ürün gruplarında olduğunu, tüm ürünleri kapsamadığını anlattı. Altunbilek, ramazan öncesi federasyona bağlı üye marketlerde sebze, meyve veya et fiyatlarında yükselme olmayacağını vurgulayarak, tüketicilere, bölgesinde güven duyduğu marketlerden alışveriş yapma çağrısında bulundu.
Fırsatçıların "et fiyatlarının 40-50 liraya yükseleceğini" söylediğini dile getiren Altunbilek, "Şu an müşteriler marketlerdeki ürünlere bakarsa kıyma ve kuşbaşıda 30 liranın üzerinde ürün yok" şeklinde konuştu.
"Ramazanda gıda perakendesinde yüzde 10'luk bir ciro artışı bekliyoruz"
Altunbilek, "Ramazan öncesi kırmızı ette sıkıntı olmadığı gibi, tavukta hiç sıkıntı yok. Aksine tavukta üretim fazlası var" dedi.
Türkiye'nin Irak'a olan yüzde 20-25'lik tavuk ihracatının bölgede yaşananlardan dolayı durduğunu belirten Altunbilek, bu nedenle iç piyasada beyaz et fazlalığı olduğunu söyledi. Altunbilek, bu durumun ramazanda et fiyatlarına yüzde 5 ile 10 arasında indirim olarak yansıyacağını ifade etti.
Ramazanın sebze ve meyvenin bol olduğu bir dönem geldiğine dikkati çeken Altunbilek, fiyatların yükseleceği yönündeki iddialara tepki göstererek, şunları kaydetti:
"Şu an bolluk, bereket zamanı, fiyatlar ucuzluyor. 'Fiyatlar çıkacak' lafı da nereden çıkıyor? Fiyatlar aksine ucuzlayacak. Ramazan'da gıda fiyatlarında indirim göreceğiz. Sebze ve meyvede yüzde 5 indirim olur. Çünkü tam mevsimindeyiz.
Mustafa Altunbilek, ramazanda gıda perakendesinde yüzde 10'luk bir ciro artışı beklediklerini, sadece ramazan ayında sektörün 2 milyar dolarlık ciro yapabileceğini söyledi.
"Bir baklava 10 lira ise bilin ki içinde ceviz yoktur, başka bir şey vardır"
Altunbilek, ramazan öncesi halkı merdivenaltı üretime karşı da uyardı.
Tüketicilerin ürün alırken markanın bilinir olmasına dikkat etmesi gerektiğini belirten Altunbilek, "Bilinmeyen marka demek merdivenaltı demek. Bilinmeyen markaları kesinlikle almasınlar" ifadelerini kullandı.
"Bir baklava 10 lira ise bilin ki içinde ceviz yoktur, başka bir şey vardır" diyen Altunbilek, tüketicilerin bir baklavayı 10 liraya alırken düşünmeleri gerektiğini, illa tatlı alacaklarsa da fiyatı daha uygun olan tulumba tatlısını seçebileceklerini söyledi.
"Yerel zincir marketlerin 2014 büyüme tahmini yüzde 15"
Altunbilek, şunları kaydetti:
"TÜİK verilerine göre toplam perakende sektörü 235 milyar dolarlık büyüklüğe sahip. Perakende sektörünün 120 milyar doları da organize perakende sektörüne ait. Organize perakendenin 70 milyar dolarını ise gıda perakendesi oluşturuyor. Gıda perakendesinin 10 milyar doları da Türkiye Perakende Fedarasyonu'na ait. Yerel zincir marketler 2011 yılında yüzde 21, 2012 yılında yüzde 17, 2013 yılında yüzde16 büyüdü. 2014 yılı büyüme tahmini ise yüzde 15."