Güncelleme Tarihi:
İhalenin yapılış süreci kulislerde çok yoğun tartışmalara neden olmuştu…
İhalede iki dev grup yarışıyordu…
Bir tarafta MNG, Kolin, Limak, Cengiz İnşaat…
Diğer tarafta Nurol, Makyol, Özaltın, Göçay İnşaat, Yüksel İnşaat ve Astaldi vardı…
İhalede Nurol grubu 22 yıl 4 ay işletme teklifi verdi…
Diğer grup ise 34 yıl 9 ay teklif verdi…
Böylece Nurol Grubu’nun teklifi ihaleyi kazanmış gözüküyor…
Bu ihale sürecinde dünyanın en uzun köprülerinden biri Körfez üzerinde inşa edilecek…
ÖZEL GÜVENLİK
İhale öylesine tartışmalara neden oldu ki, tekliflerin bulunduğu zarflar özel bir odada üç anahtarlı özel bir kasaya konulmuştu…
Ayrıca tekliflerin bulunduğu odanın etrafına güvenlik kameraları yerleşmişti…
"KOMİSYON ŞARTNAMEYİ ÇİĞNEDİ"
İhalenin ardından “Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Mapa İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişimi” avukatı Ayhan Yılmaz gazetecilere yaptığı açıklamada, idari şartnamede teklif zarfının kapalı ve mühürlü olmasının öngörüldüğünü, teklif zarfının içerisinde yer alması gereken teklif mektubunun da ayrı kaşeli ve mühürlü bir zarf içinde olması gerektiğini hatırlattı.
Ancak diğer ortak girişim grubunun teklif mektubu diye bir zarf hazırlamadığını kaydeden Yılmaz, “Karşı ortak girişim grubunun teklifleri içerisinde teklif mektubu diye bir zarf yoktu” dedi.
Komisyonun tekliflerin sunulmasından sonra teklif mektubunun zarfa konulmasını ve bu zarfında kaşelenmesine imkan tanıyarak, idari şartnameyi çiğnediğini ve bugün kendi kapattırdığı zarfı açarak, açıkça hukuka aykırı davrandığını savunan Yılmaz, “Teklif mektubu açık sunulacaksa idari şartnamenin ilgili hükümlerinin ne anlamı var” diye sordu.
İSTANBUL-İZMİR 3.5 SAATE İNECEK
Türkiye'nin batısında Kuzey-Güney koridorunda ulaşımı rahatlatmak üzere Gebze'den İzmir'e uzanacak bir otoyol ile Körfez'e köprü yapılmasını içeren ihale, firmaların talepleri üzerine daha önce 2 kez ertelenmişti.
İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor.
Karayoluyla 6,5 saat olan İstanbul-İzmir arası seyahat süresi proje tamamlandığında 3,5 saate inecek, yıllık 870 milyon lira tasarruf sağlanacak, İstanbul-İzmir arası 140 kilometre kısalacak.