Güncelleme Tarihi:
Online pazar araştırma şirketi DORinsight, yaptığı araştırmada milyonlarca kişiyi peşinden sürükleyen futbol takımlarına taraftarlarının verdiği desteği araştırdı. DORinsight’ın “Futbol Araştırması”na göre katılımcıların yüzde 55’i, gönül verdikleri takım için sadece 100 TL’ye kadar bir bütçe ayırabiliyor. Bütçede en büyük pay yüzde 31 oranında lisanslı takım ürünleri olurken, ikinci sırada yayıncı kuruluş abonelikleri, üçüncü sırada ise kafede maç izleme geliyor.
Türkiye’nin en büyük izinli veritabanına sahip online pazar araştırma şirketi DORinsight, “Futbol Araştırması” ile önemli gündem maddelerinden futbola ayrılan bütçeyi araştırdı ve çarpıcı sonuçlara ulaştı. 10 bin 485 kişinin katılımıyla yapılan araştırmada Türk futbolseverlerin tuttukları takım için ne kadar bütçe ayırdıkları soruldu. Araştırmada yaklaşık 100 TL’ye kadar bütçe ayıranların oranı yüzde 55. Araştırmaya katılanların yüzde 24’ü 101 ile 500 TL arasında, yüzde 11’i ise 501 ile 1000 TL arasında bütçeyi futbol için ayırıyor. Futbola 1001 ile 5000 TL arasında bütçe ayıranların oranı yüzde 9. Araştırmaya katılanların yüzde 1’i ise taraftarı olduğu takım için 5000 TL’nin üzerinde bütçe ayırıyor.
Tuttuğunuz takım için yıllık ne kadar bütçe ayırıyorsunuz?