Tanıtıma 700 bin dolar gidecek camilerde YTL hutbesi okunacak

Güncelleme Tarihi:

Tanıtıma 700 bin dolar gidecek camilerde YTL hutbesi okunacak
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 29, 2004 01:43

1 Ocak 2005'ten itibaren tedavüle çıkacak 6 sıfır atılmış Yeni Türk Lirası (YTL), camilerde hutbe yoluyla da anlatılacak. Merkez Bankası, eylül ayından sonra YTL'nin tanıtımını profesyonel bir şirket ile yapacak.

MERKEZ Bankası, 1 Ocak 2005'ten itibaren dolaşıma girecek olan altı sıfırı atılmış Yeni Türk Lirası'nın (YTL), özellikle eğitim düzeyi düşük vatandaşlara, camilerde hutbe yoluyla anlatılmasını planlıyor.

Merkez Bankası, eylül ayından itibaren tanıtım kampanyasını profesyonel bir şirketin yürütmesi amacıyla ihale açtı. Üç tanıtım firmasının katıldığı ihale kısa bir süre önce sonuçlandı. Merkez Bankası ihaleyi kazanan firmayla bir-iki gün içinde sözleşmeyi imzalayacak. Kampanya şöyle yürütülecek:

OKUMA YAZMA BİLMEYENE

:
YTL'nin tanıtım kampanyasını yürütecek firma, beş ay süreyle faaliyet gösterecek. Kampanyayı yürütecek şirket, özellikle okuma yazma bilmeyen, eğitim düzeyi düşük ve gözleri görmeyen vatandaşları hedef kitle olarak seçecek.

KIRSAL KESİME ÖNCELİK:

Kampanya, bu hedef doğrultusunda özellikle kırsal kesimde yoğunlaşacak. YTL'nin özelliklerini anlatan afiş ve broşürler, kırsal kesimlerde yaşayan vatandaşların en kolay ulaşabileceği merkezlere gönderilecek. İlköğretim okulları, camiler, jandarma karakolları, postaneler, YTL tanıtımında etkin rol oynayacak.

CUMA HUTBESİ OKUNACAK:

Bu çerçevede Diyanet İşleri Başkanlığı ile görüşülerek, tanıtımı, doğru kullanımı amacıyla, camilerde cuma günleri okunan hutbelerde, YTL'nin konu olarak seçilmesi sağlanacak.

HABERLER PLANLANACAK:

YTL hakkında yapılacak haber ve röportajların planlanması da şirketin görevleri arasında yer alacak. Hangi ajans, gazete ve televizyonun, hangi takvim dahilinde kimlerle röportaj yapıp, kimlerden bilgi alacağının planlamasını da tanıtım şirketi üstlenecek.

İŞBİRLİĞİ PLANI YAPILACAK:

Merkez Bankası, TRT, TÜBİTAK, PTT ve Ziraat Bankası ile de işbirliği programları içine girebilecek.

700 BİN DOLAR BÜTÇE:

YTL tanıtım kampanyasını yürütecek şirket, beş aylık dönem içinde iki kamuoyu anketi yapacak. Bu anketlerle, halkın YTL'yi nasıl algıladığı ve kanaatleri ölçülecek. YTL'nin tanıtımı için yaklaşık 700 bin dolar bütçe ayrıldı.

Eski paralarla köy okulları ısındı

ESKİ
banknotların imhası için çevreye en az zarar verecek yöntemin arayışı sürüyor. Bugüne kadar tedavülden kaldırılan banknotların, Banknot Matbaası'nda sıkıştırılarak briket haline getirildiği ve bu briketlerin, ödeneği düşük köy ilkokullarının talebi halinde yakıt olarak gönderildiği öğrenildi.

Banknot üretiminin, hemen her aşamasının çok maliyetli olduğuna dikkat çeken yetkililer, bu nedenle eski banknotlardaki mürekkebin geri kazanımının da önem taşıdığını belirtiyor. Eski banknotların imhası için süren yöntem arayışında banknot çözen bir bakterinin kullanılması da gündeme geldi. Bir dizi kimyasal işlem gerektiren bu yöntemin denenerek başarılı olması halinde, hem banknotların çevreye zarar vermeden imhası, hem de mürekkebin geri kazanımı sağlanmış olacak.

2 milyar banknot için imha formülü aranıyor

YTL'nin dolaşıma girmesinin ardından, 2005 yılı içinde 2 milyar adet banknotun imha edilmesi gerekiyor. Türkiye'deki banknotların, kötü kullanım alışkanlıkları nedeniyle yüzde 95 oranında pamuktan imal edildiğini ve kağıt oranının çok düşük olduğunu belirten yetkililer, bu nedenle devlet arşivinin imhasında kullanılan geleneksel "Seka'ya gönderme" yönteminin çözüm olmadığını belirtti. Bu yolun daha önceki yıllarda denendiğini belirten yetkililer, pamuk oranının yüksekliği nedeniyle Seka'daki makinelerin arızalandığını kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!