Güncelleme Tarihi:
Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, “Uyum ile bir temasımız oldu ama görüşmeler onun ötesine geçmedi. Fiyatı bile konuşmadık. Ara sıra Türk zincirlerden onlarla ilgilenmemiz yönünde telipler geliyor. Görüşüp, konuşuyoruz” dedi.
GİDİCİ DEĞİL KALICIYIZ
Şu ana kadar Türkiye’de 224 milyon TL yatırım yaptıklarını ve 185 mağazaya ulaştıkarını söyleyen Tesco Kipa’nın yeni CEO’su Jeff Adams, “Türkiye Tesco’nun öncelik verdiği bir pazar. Bazı perakendecilerin Türkiye’den çıkacağı konuşuluyor. Biz kesinlikle kalıcıyız” dedi. Adams, özellikle İstanbul’un öncelikli büyümek istedikleri yer olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Biz dev hipermarketlerin yanı sıra küçük süpermarketler de açıyoruz. Organik büyümemiz sürecek ama bu elbette vakit alan, yavaş bir süre olur. İnorganik büyümeye soğuk bakmıyoruz. Yerli, orta büyüklükteki zincir marketleri satın alabiliriz ama şartlar ekonomik olmalı.”
Fiyatı indirdi satışı 2’ye katladı
TESCO Kipa, binden fazla temel üründe fiyatlarını yüzde 15 oranında indirdi. Türkiye’de de krizin etkilerinin hissedildiğini söyleyen Jeff Adams, “12 hafta sürecek ‘Fiyatları Geri Aldık’ kampanyasını başlattık. Kampanya için 4 milyon lira yatırım yaptık. Günlük ürünler üzerindeki etkilerini azalttığımız ve müşterilerimize daha az para harcayarak daha fazla şey satın alma imkanını tanıdık. Bu ürünlerdeki toplam satışımız 2 katına çıktı, 50 üründe ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla 10 kat artış var” dedi.