Güncelleme Tarihi:
Demircan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kentin en çok turist çeken bölgelerinden olan Taksim Meydanı ve İstiklal Caddesi'nin bulunduğu tarihi yarımadada yer alan Talimhane bölgesinin, yapılan yatırım ve projelerle bölgenin turizm üssü haline geldiğini söyledi.
Pera, Galata bölgesi, Dolmabahçe Sarayı ve İstanbul Boğazı'na erişim kolaylığına sahip olması nedeniyle turistlerin gözde mekanı haline gelen Talimhane'nin, yatırımcıların gözdesi haline geldiğini dile getiren Demircan, “Bölgede yaklaşık 40 otel yenilendi. Burası 2010 yılı içinde 15 bin yataklı dev bir oteller vadisi olacak. 5 yıl içinde de yatak kapasitesinin yüzde 50 artmasını hedefliyoruz. Konaklama sektörü emek yoğun bir sektör. Burada 4 bin insanımız istihdam ediliyor. Bölgeye daha çok yatırım bekliyoruz” dedi.
Belediye olarak geçen yıl bölgede yaptıkları peyzaj çalışmalarıyla Talimhane'nin adeta bir çiçek bahçesine dönüştüğünü, otelleri, restoranları, sokakları, aydınlatması ve güvenli yaşam tarzıyla bölgenin tam bir cazibe merkezi haline geldiğine işaret eden Demircan, yatırımlar sonucunda arsaların metre karesinin 3 bin dolardan 25 bin dolara çıktığını kaydetti.
Demircan, Talimhane'nin, kongre vadisine yakın olması nedeniyle de büyük yatırımların merkezi konumuna geldiğine işaret ederek, şunları söyledi:
“Gelecekte çok büyük yatırımların gelmesiyle Talimhane daha da gelişecek, büyüyecek. Kısa bir gelecekte Talimhane, konaklamayla birlikte alışveriş ve kültürün de merkezi olacak. Talimhane'yi ünlü markaların da yer aldığı bir merkez haline getirme yönünde çalışmalar sürüyor. Bu kapsamda ünlü markalarla görüşüyoruz. Bunu başardığımızda Talimhane, Beyoğlu ve İstanbul'da farklı bir konuma oturacak.”
“NİŞANTAŞI'NDAN FARKI YOK”
Talimhane'de 35 yıldan beri hizmet sunan Lares Park Genel Müdürü Özdemir Erkan da “Talimhane'yi dünyanın en büyük oteli, sokaklarını da bu dev otelin lobisi” olarak tarif ettiklerini ve her lobide farklı mutfakların sunulduğu, birbirinden değişik lezzet durakları olan, müzik ve kafeleriyle çok güzel bir merkez haline geldiğini söyledi.
Bölgenin trafiğe kapalı olması ve yapılan peyzaj çalışmalarıyla farklı bir konsept yakaladığını anlatan Erkan, “Bölgenin daha da hareketlenmesi için iyi markaların burada yer alması gerekiyor. Buranın Nişantaşı'ndan bir farkı yok. Hatta burada trafik bile yok. Buraya ünlü markalar gelse tıklım tıklım olur. Önümüzdeki 4 yıl içinde bu değişimin olacağını düşünüyoruz” dedi.