Tahtakaleli Scrikss 43 ülkede yazıyor

Güncelleme Tarihi:

Tahtakaleli Scrikss 43 ülkede yazıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2014 21:57

KALEMİN Türk markası Scrikss, üçüncü kuşağın ‘devrimleri’ sayesinde 50. yılını 43 ülkeye ihracat yapabilen bir ‘sanayici’ olarak kutladı. Geçen yıl 18.5 milyon dolar ciro yapan firma, teknolojiye de meydan okuyor.

Haberin Devamı

1964’te 9 Tahtakale tüccarının ortak olup İspanyollardan satın aldıkları kalem markası Scrikss, şu anda 43 ülkeye ihracat yapabilen küresel bir Türk markası. 2006’dan beri Scrikss’in yönetiminde ve yeni stratejilerinde söz sahibi olan üçüncü kuşak (Ahmet Özay ve Cem Rosental) son 5 yılda ciroyu yüzde 117 artırmayı başardı. Geçen yıl 18.5 milyon dolar ciro yapan firma ürün gamını da genişletti. Hem cep ve tablette hem de kağıtta kullanılabilen teknolojik kalemlerin yanısıra, defter ve deri aksesuvar gibi yeni ürünlere girdi. Scrikss, ihracatını daha hızlı artırmak için de Şangay’da da bir montaj hattı kurdu.

DEFTERİ KEBİR KALEMİ

Scrikss İcra Kurulu Başkanı İzel Rozental, “Marka İspanyol kökenli. Ancak 1964’te Tahtakale’de ticaret yapan 9 vatandaşımız ortak olarak markayı satın aldı ve bugünkü değerle 110 bin dolarlık bir sermaye ile Türkiye’de üretime başladılar. O dönemlerde ithal ikamesi politikası uygulanıyordu ve içerde üretilen her şeyin ithalatı imkânsızlaşıyordu. Bu avantajın da verdiği güçlü Scrikss, yerli kalem markası olarak büyüdü. İstanbul Sanayi Odası’nın 4.580 nolu üyesi oldu. 1980’Lerde de Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu araştırmasında ilk 500’e girdi. O zamanlar her tüccarın Defteri Kebiri (Kasa Defteri) Scrikss ile yazılırdı. Okullar, ofisler, kamu kurumları Scrikss kullanırdı. Tabii ki kaliteli ve prestijli olduğu için.

Haberin Devamı

Tahtakaleli Scrikss 43 ülkede yazıyor

ORTAKLIKLA BÜYÜDÜ

2001 krizinde çok zorlandık. Fırtınaları atlattık ama yola devam etmek için güçlü bir sermaye katkısı gerekiyordu. Bu noktada üçüncü kuşak devreye girdi. Oğlum Cem ile Özay Ailesi’nin oğlu Ahmet iyi arkadaştı. İkisinin çabasıyla Özay Ailesi ile 2006’da ortak olduk ve üçüncü kuşak olarak ikisinin belirlediği strateji ile yeniden hızlı bir büyüme dönemine girdik. 4 milyon dolar olan ciro kısa sürede 15 milyon doları aştı. Ürün çeşitliliği arttı ve ihracata ciddi odaklanma başladı.”
Scrikss Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Özay ise, önceden tekstil sanayicisi olduklarını belirtiyor ve Scrikss ortaklığı sağladıktan sonra uyguladıkları stratejiyi şöyle özetliyor: “Tekstilde marka olmak pek mümkün değildi. Srikss ise çok prestijli bir markaydı ve yatırım kararı aldık. Dünya markası olması için hedef koyduk. Önce kalemin yanına yeni ürünler olarak aksesuar da ekledik ve deri koleksiyonunu devreye soktuk. Ardından hem cep ve tabletlerde hem de kağıtta kullanılan multifonksiyonlu kalemler ürettik. Daha ulaşılabilir bir marka olmak için yeni bir marka daha tasarladık. Defter üretimine girdik. 2004’te 308 çeşit ürünümüz vardı şu anda 1.582 çeşit. 2008’den itibar ihracata da odaklı çalışmaya başladık. 6 kıtada 43 ülkeye ihracat yapıyoruz. Ciromuzun yüzde 15 kadarı ihracattan geliyor.”

Haberin Devamı

50. yıla ‘özel’ kalem 10 bin adet üretilecek

SCRIKSS Yönetim Kurulu Üyesi Cem Rosental markanın 50. yılı için Endüstriyel Tasarımcı Kunter Şekercioğlu tarafından tasarlanan ‘Heritage 50’ isimli kalemin ilk yıl 10 bin adet üretileceğini belirtiyor.

Evgin’in şarkılarıyla Scrikss nostaljisi

SCRIKSS’in 50’nci yılı için düzenlenen gecede, Scrikss gibi yıllara meydan okuyan şarkıcı Erol Evgin sahne aldı. Sinop Valisi Selim Yavuz Köşger ve AK Parti Sinop Milletvekili Mehmet Ersoy da geceye katıldı.

Diğer Ekobi haberleri:

Tunus’ta üçüncü mağazayı açtı

TÜRKİYE’nin en eski ayakkabı üreticilerinden Eser Ayakkabıcılık, Riccardo Colli ve Shamdan marka ayakkabılarla dünyaya yayılıyor. 26 ülkeye ihracat yapan firma, Tunus’ta üçüncü mağazasını açtı. Sultangazi’deki fabrikasında yıllık ortalama 1 milyon çift ayakkabı üreten Eser Ayakkabıcılık Yönetim Kurulu Üyesi Erdinç Şamdanlı, üretimlerinin yüzde 35’ini Hollanda, Almanya, İtalya, İngiltere ve Yunanistan başta olmak üzere olmak üzere 26 ülkeye ihraç ettiklerini söyledi. Şamdanlı, “Türkiye’de, sayısı 450’yi bulan bayilerimiz üzerinden satış yapıyoruz. Kendimize ait 4 mağazamız var. Asıl hedefimiz ihracatta büyümek. Riccardo Colli hem kadın hem erkek ayakkabısı, ancak ağırlıklı olarak erkeklere yönelik. Shamdan markamız ise kadınlara yönelik. Çin’de imalttan vazgeçtik. Tüm ürünlerimizi burada üretiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Kalekim, ustasını bile ‘garanti’ledi

YAPI kimyasalları üreticisi Kalekim, ‘Garantili Usta Sistemi’ ile hem ustalar hem de tüketiciler için yepyeni bir dönem başlattı. Kalekim Genel Müdürü Altuğ Akbaş, şöyle konuştu: “65 ilde 2.500 usta ile başlattığımız Garantili Usta Sistemimiz; banyo, mutfak, balkon, teras gibi mekanlardaki tüm seramik uygulamalarını kapsıyor. Ustalarımızın, Kalekim ürünlerini kullanarak yaptıkları uygulamalar garanti kapsamına alınıyor. Müşteri, internetten veya çağrı merkezinden ulaşıyor ve ihtiyacını aktarıp uygulama yapılacak mekan hakkında bilgi veriyor. Sistem, onun adresine en yakın, en yüksek müşteri memnuniyeti puanına sahip 3 ustayı öneriyor. Ustalar, müşteriyi 24 saat içinde arıyor. Ücretsiz keşfe gelip doğru ürün ve uygulamayı sunuyor. Müşteri en uygununu seçiyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!