Güncelleme Tarihi:
Düzenli ödemelerin her geçen gün arttığı bir dönemdeyiz. Kiralardan aidatlara kadar geleneksel pek çok ödemenin yanı sıra dijital dünya ile internet servis ve hizmetlerine olan aboneliklerin sayısı da artıyor. Kullanıcılar, otomatik ödemeleri bir kez vererek bu ödemelerini yapıyorlar. Peki ya işletmeler bu ödemeleri nasıl alıyor ve takip edebiliyor? Bu sorundan yola çıkan Zebrapos, işletmelerin düzenli ödemeleri kolaylıkla tahsil edebilmesini kolaylaştıran bir altyapı çözümü geliştirdi. Biz de Zebrapos’un Kurucu Ortağı Burhan Tutan ile geliştirdikleri çözümü konuştuk.
KARMAŞIKLIKTAN KURTARIYOR
Dünya ekonomisinin artık sahip olmaktan kiralama modeline geçtiğini ve abonelik modelinin geleceğin ekonomisini oluşturacağını anlatan Tutan, “2016’da arkadaşım Deniz Aydemir ile Zebrapos üzerine çalışmaya başladık” dedi. Zebrapos’un aylık düzenli olarak ödeme alan işletmelere esnek, kişiselleştirilebilir ve akıllı iş akışlarına sahip bir çözüm sunduğunu belirten Tutan, “Abonelik iş modeli ve tekrarlı tahsilat yapısı oldukça karmaşık iş modeli. Zebrapos burada esnek ve kişiselleştirebilir yapısı sayesinde, müşterilerine işlerini kolayca yönetebilmelerine ve tekrarlı tahsilatlarını başarılı bir şekilde alabilmelerine yardımcı oluyor. Sunduğumuz altyapı sayesinde, eğer bir yazılım şirketi iseniz yazılımınızı aylık kiralama modeli ile müşterilerinize ulaştırabilir, eğer bir kutu aboneliği yapmayı düşünüyorsanız bunu kolayca hayata geçirebilir ya da kira/aidat/bağış gibi düzenli/tekrarlı ödemeler almak, bunları yönetmek istiyorsanız tüm iş akışlarını Zebrapos ile gerçekleştirebilirsiniz” diye konuştu.
Farklı müşteri ihtiyaçlarına göre farklı paketler sunduklarını ifade eden Tutan, sözlerine şu şekilde devam etti: “Abonelik modeli ile ürün, servis ve hizmet gibi satışlar yapmak isteyen müşteriler bizlerle iletişime geçiyor. Öte yandan sadece ürün, hizmet satışı değil, kiralarını, aidatlarını veya bağışlarını da düzenli bir şekilde otomatik olarak abonelik modeli ile tahsil etmek isteyen kişi ve kurumların ihtiyaçlarına da yanıt veriyoruz. Müşteri ihtiyaçlarını anladıktan sonra, onlara uygun olan pakette hızlıca ürünümüzü hizmetlerine sunuyoruz.”
HER ÜRÜNE UYGULANABİLİR
Abonelik modelinin hızlı tüketim ürünlerinden eğitime, teknoloji ürünlerinden bulut servislerine, iletişim sektöründen medyaya kadar her türden işletmelere uygulanabilir bir model olduğunu dile getiren Tutan, “Örneğin; abonelik modeli ile tıraş bıçağı ya da bebek bezi satabilirsiniz, çünkü bu ürünler tekrarlı olarak satın alınan ürünlerdir. Öte yandan, abonelik modelinin en çok talep gördüğü alan ise hizmet olarak kullanılan yazılım (SaaS) ürünleridir. Bir yazılımın/ürünün/hizmetin haftalık, aylık vb. şeklinde ödemelerle son kullanıcıya ulaştırıldığı ve sunulduğu model abonelik modelinin en önemli
segmentini oluşturmaktadır. Dolayısıyla biz de yazılımını SaaS modeliyle kullanıcılarına sunan işletmeleri hedef pazarımız olarak görüyoruz” dedi.