Oluşturulma Tarihi: Ağustos 12, 2001 00:00
ZİRAAT Bankası'na devredilen Emlakbank'ta tabelalar bir ay önce değişti. Ancak, bu banka şubelerinde henüz Ziraat Bankası, Ziraat Bankası şubelerinde ise Emlakbank işlemleri gerçekleştirilemiyor. Aynı sorun ATM'lerde de yaşanıyor.403 şubesiyle Ziraat Bankası'na devredilen Emlakbank'ta bir ay önce tabelalarda gerçekleştirilen değişim, henüz banka şube ve Otomatik Para Çekme Makineleri'ne (ATM) yansıtılamadı. Tasarruf sahipleri hálá Ziraat Bankası şubelerinde Emlakbank, Emlakbank şubelerinden de Ziraat Bankası işlemlerini gerçekleştiremiyor. Ayrıca, bir bankanın kartı da diğer bankanın ATM'inde kullanılamıyor.Bu da iki bankanın farklı bilgisayar sistemlerini kullanmasından kaynaklanıyor. Sistemlerdeki bu uyumsuzluk, Emlakbank tabelalarında gerçekleşen değişimin şube bazına inmesini geciktiriyor.TABELA DEĞİŞTİBankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun (BDDK), 6 Temmuz 2001'de Emlak Bankası'nın bankacılık yapma ve mevduat kabul etme iznini sona erdirmesinin ardından bankanın tüm bankacılık hizmetleri, işlemleri ve aktifleri düzenlenen bir protokolle Ziraat Bankası'na devredilmişti. Bu kararın ardından da Emlakbank'ın 403 şubesinin tabelaları, 9 Temmuz tarihinden itibaren değiştirilerek, Ziraat Bankası şubeleri konumuna getirilmişti. Bu şubelere birer yazı gönderilerek, Ziraat Bankası adına tasdik edilen yeni defterleri kullanmaları istenmişti.Ancak, tabelaların Ziraat Bankası diye değiştirilmesine rağmen, bu şube ve Otomatik Para Çekme Makineleri'nden Ziraat Bankası işlemlerini gerçekleştirmek mümkün olmuyor.BANKA DEĞİŞEMEDİZiraat Bankası müşterileri, bu şubelerde uzun kuyruklar bekledikten sonra, personel tarafından işlemlerini gerçekleştirebilmeleri için tabelaları ‘‘bez afiş’’li olmayan Ziraat Bankası şubelerine gitmeleri için yönlendiriliyor. Bu uygulamayla ilgili herhangi bir uyarı yapılmaması, gereksiz yere zaman harcayan müşterilerle personel arasında tatsız tartışmalara yol açıyor.Arkadaşımız Zeliha
Aslan, birleştirilen bu iki bankanın şubeleri arasında yaşanan sorunlarla ilgili okuyucu şikayetlerini Ziraat Bankası Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü yetkililerine iletti. Ziraat Bankası'ndan yapılan açıklamada, sorunun iki bankanın kullandığı sistemlerin farklı olmasından kaynaklandığına dikkat çekilerek, ‘‘Birleşme sürecinde bazı sorunlar yaşıyoruz. Bu sorunları gidermeye çalışıyoruz. Birleşme prosedürleri devam ediyor. Bazı şubeler kapatıldı, kapatılacak diğer şubelerin de belirlenme çalışmaları sürüyor. Bu nedenle de tam bir birleşimin sağlanması, zaman alıyor. Birleşme işlemleri tamamlanan kadar, müşterilerin işlemlerini yapmaları için daha önceki şubelerine gitmeleri gerekecek. Emlakbank müşterisi olan biri yine tabelası Ziraat Bankası olsa da eski Emlakbank şubesine gidecek’’ denildi.Arçelik'ten hortum uyarısıArçelik, çamaşır makinesi kullanıcılarına hortumları 2 yılda bir yetkili servise kontrol ettirmeleri için uyarıda bulunuyor. Buna gerekçe olarak da yıpranan hortumlardan kaynaklanan su kaçaklarını gösteriyor. Okuyucularımızdan Ali Çetin'in başvurusuyla ilgili olarak görüştüğümüz Arçelik yetkilileri, ‘‘Çamaşır makinelerinin kullanma klavuzlarında, ‘herhangi bir su kaçağına neden olmamak için, hortumları iki yılda bir yetkili servis elemanlarına kontrol ettirin' uyarısı yer alıyor. Dış etkilere açık olan hortumlarda, gerek taşınma sırasında gerekse ehliyetsiz kişilerin yapmış oldukları montajlar sonucu zedelenmeler oluşabiliyor. Ayrıca, kullanım şartları nedeniyle hortumlar yıpranabiliyor. Bunların önüne geçmek ve su kaçağından korunmak için hortumların iki yılda bir yetkili servis tarafından kontrolü gerekiyor’’ dediler.İpek perdeyi güneşe asmayın!İpek kumaştan yapılmış perdeleri direkt güneş ışığı alan camlara asmamak gerekiyor. Aksi taktirde perde, kısa sürede soluyor. İpek, doğal elyaf ve pamuk ipliğinden dokunmuş perdelik kumaşların ışığa son derece duyarlı olduğuna dikkat çeken uzmanlar, bu kumaşların perde olarak kullanıldığı taktirde mutlaka astar ya da güneşlikle birlikte kullanılması gerektiğine değiniyorlar. Okuyucularımızdan Meral İkiz’in sorunuyla ilgili olarak açıklama yapan Ev Dekor yetkilileri, ‘‘Doğal elyaflı, pamuklu ve hakiki ipek kumaşlar, güneşte bırakıldığı taktirde solabiliyor. Bu tip perdeler, genellikle dekoratif amaçla kullanılıyor. Dekoratif olarak kullanılan bu perdelerin solmasını önlemek için ya iç tarafına astar dikilmesi ya da güneşlikle birlikte asılması gerekiyor’’ dediler. BKM'den
kredi kartına komisyon uyarısıKuveyt Türk'ün ardından ekonomik krizi ve faiz artışlarını gerekçe gösteren bazı firmaların da kredi kartından komisyon talep etmeye başlaması üzerine Bankalararası Kredi Kartları Merkezi Genel Müdürü Uğur Güvenç, bir açıklama yaptı. Açıklamasında tüketicileri kredi kartıyla yaptıkları alışverişlerde komisyon vermemeleri konusunda uyaran Güvenç, ‘‘10 yıl önce akaryakıtçılar ve kuyumcular dışındaki işyerlerinin kredi kartından komisyon alamama kuralı getirildi. Yapılan alışverişte işyerlerinin komisyon alması halinde, tüketicilerin bankalarına başvuruda bulunmaları gerekiyor. Bir dilekçeyle yapılacak bu başvurunun ardından banka, işyerinin aldığı komisyonu müşterinin hesabına iade etmek zorundadır. Bu yapıldığı taktirde, komisyon alan işyerinin uyarılması da sağlanacaktır. Bu uyarıya uymayan işyerlerinin kredi kartıyla satış yapma sözleşmeleri iptal edilir’’ dedi.
button