Güncelleme Tarihi:
TÜRK-Amerikan İş Adamları Derneği TABA, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın ABD Başkanı Donald Trump ile görüşmesinin 10 gün öncesinde Amerika’da temaslardaydı. Bu seyahat dönüşünde hızla yeni bir iş planı yapan TABA, Amerika’daki FETÖ oluşumunun önüne geçmek için Türk iş dünyasını aktif olmaya çağırıyor. TABA Başkanı Bora Gürçay, “Amerika’daki temaslarımızda FETÖ’nün yeni yüzlerle ticaret yapan firmalar olarak ortaya çıkmaya çalıştığını gördük. FETÖ’nün ABD’de iyi bir yapılanması vardı, şimdi kılıf değiştirmeye çalışıyorlar. Buna izin vermemeliyiz” dedi.
YENİ BİR AÇILIM
Bora Gürçay, 15 Temmuz darbe kalkışmasının ardından darbenin perde arkasındaki güçlerin kimler olduğuna yönelik tartışmaların Türkiye’den Amerika’ya, Amerika’dan da Türkiye’ye bakışta sorunlar olduğunu gösterdiğini, ABD’deki FETÖ varlığının ABD’nin bu konuda taraf olmasına neden olduğunu hatırlatarak, “Amerika’da senatörlere Türkiye’nin gerçeklerinin hiç ara vermeden sık sık anlatılması gerekiyor. Senatörler arasından da öncelikle iyi seçimler yaparak onları Türkiye’ye davet edip, ülkemizde nelerin olduğunu anlatmalıyız. Biz buna çalışıyoruz. Yetkililerle birlikte bu isimlerin kimler olacağına, ilk grupta hangi senatörlerin olması gerektiğine karar veriyoruz. Onların programlarına Türkiye’yi almaları için temastayız. ABD Kongresi üyelerini Türkiye’ye getirip Suriye kriziyle ilgili olarak Türkiye’nin ne kadar büyük bir ekonomik yük üstlediğini göstermek istiyoruz. Bu kişileri iş çevreleriyle de biraraya getirmeyi bu temasları daha sık yapmayı planlıyoruz. 3-4 sene boyunca algı yönetimini hızlandırmak istiyoruz. Amerikan sisteminde senatörlerle iş dünyası ilişkileri sıkı yürüyor. TABA ile yeni bir açılım olacak. Amerika tarafı da istekli” dedi.
19 MİLYAR DOLARLIK İŞ HACMİ VAR
TABA’nın ABD’deki karşıt kuruluşu ATC üyeleri ve onun Başkanı ile görüştüklerini anlatan Gürçay, ABD-Türkiye arasında uzun yıllardır 17-19 milyar dolarlık bir iş hacmi olduğunu, bunu yükseltmek için yeni bir plana ihtiyaç olduğunu söyledi. “Bizim amacımız Trump’ın ilk döneminde yani 4 yılda bu ticari ilişkileri hızla yukarı çıkarmak. İlk dönemde yüzde 5, üçüncü yıldan sonra yüzde 10 artışı nasıl sağlarız diye bünyemizdeki iş adamlarıyla planlar yapıyoruz, yaptık. Bunu sağlamak üzere Amerika’ya gittik. Çok sayıda görüşme yaptık. Öncelikle algı sorununu ortadan kaldırmak için kendimizi anlatmamız şart” dedi.