Güncelleme Tarihi:
TAB’ın Çin’de uygulayarak başarı kazandığı modeli Burger King, Rusya, İspanya, Güney Afrika ve İtalya’ya taşıdı. Şirket yeni markası Usta Dönerci’yi Makedonya, Gürcistan ve Almanya’ya götürüyor. Global pazarlarda hızlı büyüyen TAB Gıda, önümüzdeki 3 yılda 800 milyon dolar yatırım planlıyor.
TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, Genel Müdür Caner Dikici ve TAB Gıda Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Seçil Kurdoğlu, şirketin yatırım planlarını anlatmak üzere bir basın toplantısı düzenledi. Erhan Kurdoğlu, “800 milyon dolar yatırımla restoran sayımızı 3 bine çıkaracağız.
Her yıl yüzde 30 büyüme hedefimiz doğrultusunda yaptığımız yatırımlarla çok hızlı büyüdük. Bu başarılı operasyon modelini Çin’e ihraç ettik. Son 10 yılda tüm markalarımızda restoran sayımızı Çin operasyonumuzla beraber 100’den 1500’e çıkardık. Hammaddemizin yüzde 95’ini yurtdışından alırken, bugün hammaddemizin yüzde 98’ini yurtiçinde tedarik etmeye başladık” dedi.
TAB Gıda’nın Burger King sisteminin dünyadaki en büyük ve en hızlı büyüyen iş ortağı olmayı başardığını anlatan Kurdoğlu, “Burger King, ülkelere bir master franchise vererek girerdi. Çin’de bizimle ortak şirket modeline geçti. Başarılı da oldu. Çin’deki operasyonu 2012’de devraldık, 65 restoranla başladık, 500 restorana ulaştık. Çin’de 200 milyon dolar ciro yaptık. Bu sene 400 milyon dolara çıkacak. Türkiye’deki ciromuz 2.1 milyar TL’dir, bu sene 2.5 milyar TL’ye çıkacak” dedi.