T-box'la milyonu bulup dünyada akım yaratacağım

Güncelleme Tarihi:

T-boxla milyonu bulup dünyada akım yaratacağım
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 11, 2003 00:00

Boyner Grubu, preslenmiÅŸ ambalajıyla dikkat çeken ‘‘T-box’’ ile satışta milyon adetlere koÅŸuyor. Dakikada bir T-box ürünü satıldığını söyleyen Boyner Holding Yönetim Kurulu Murahhas Ãœyesi Cem Boyner, ‘‘AÄŸustos sonunda 50 saniyenin altına düşebiliriz, hayalimizdeki milyon adet satışlara bu yıl sonunda T-box ile ulaÅŸacağız’’ dedi. BOYNER Grubu, preslenmiÅŸ ambalajı ve eÄŸlenceli etiketleriyle dikkat çeken yeni markası ‘‘T-box’’ ile satışta milyon adetlere koÅŸuyor. Dakikada bir T-box ürünü satıldığını söyleyen Boyner Holding Yönetim Kurulu Murahhas Ãœyesi Cem Boyner, ‘‘AÄŸustos sonunda 50 saniyenin altına düşebiliriz, hayalimizdeki milyon adet satışlara bu yıl sonunda T-box ile ulaÅŸacağız’’ dedi. Ä°lk olarak T-shirt ve atlet olarak piyasaya sunulan T-box, plaj havlusu ve 5'li ambalajda satılan g-string'lerle pazarda yer aldı. Mayısın son haftasında pazara giren T-box'lar için baÅŸlangıçta 2003 yaz aylarında 300 bin adet satış hedeflenirken, haziran ayında 200 binli rakamlara ulaşıldı. 2003 yazının tamamı için 1.9 milyon dolar olan ciro hedefi ise 1.3 milyon doları çoktan buldu.T-box, Ä°talya Benetton tarafından Türkiye'deki Benetton maÄŸazalarında satışına izin verilen ilk Benetton etiketsiz ürün oldu. Cem Boyner, yeni markası T-box'la yurt dışında da çok iddialı. BaÅŸta Benetton olmak üzere yurtdışındaki birçok maÄŸaza zincirinde T-box'ları pazarlamayı ve tüm dünyada yeni bir akıma imza atmayı amaçlayan Boyner ile ‘‘T-box’’ın doÄŸuÅŸunu ve satış hızını konuÅŸtuk.T-box nasıl doÄŸdu?- Advantage'dan sonra kendimize bir takım kurallar koyduk. Yaptığımız hiçbir ÅŸey milyon adetlerden daha aÅŸağı olmasın, genç ve heyecanlı olsun, mevcut bir iÅŸin devamı olmasın, yeni bir pazar yaratalım dedik. Dünyada preslenmiÅŸ ürünler yeni deÄŸil. Ama bunlar ÅŸirketlerin promosyonları için kullanılırdı. Bunu aldık ve yeni bir iÅŸ kurabilir miyiz, milyon adetlik bir iÅŸ yaratabilir miyiz diye yola çıktık. Gruptaki ÅŸirketlerin genel müdürleri, üreticiler, reklam ajansları temsilcileri, pazarlamacılar, finansmancılardan oluÅŸan 20 kiÅŸilik bir grup her hafta biraraya gelip 3-4 ay çalıştık. Çok eÄŸlenceli ve ilginç fikirler çıktı. Marka ve ürünün yaratılma aÅŸamasında sorunlar yaÅŸadınız mı?- Ar-Ge aÅŸaması uzun sürdü. Preslenerek ambalajlanan ürünlerin düğmeleri patır patır kırılıyor, fermuarları parçalanıyor, lastikleri kopuyordu. Ama 6-8 ay sonra herÅŸey oturdu. Önce yuvarlak yaka tişörtte istediÄŸimiz kaliteyi ve ambalajı yakaladık, arkasından atlet geldi, sonra da havlu ve g-string. 40 ürün denedik, ancak dördü istediÄŸimiz sonucu verebildi. DiÄŸer ürünleri denemeye devam ediyoruz. Silindir ya da küp ÅŸeklinde tasarlanan küçük ambalajlı T-box ürünleri aşırı dış basınç verilerek presleniyor. Bu süreçte problemlerin problem olarak kalmasına izin vermedik. ÖrneÄŸin, g-string'leri yaptık, ama bir kutuya 7 tane sığmadı, 6'lı yapalım dedik, onu da fiyatı 19 milyon 950 bin lirayı aşıyordu. 5'li kutularda karar kıldık. Peki bunu nasıl anlatalım dedik, 'Cumartesi-Pazar serbest olsun' önerisi ortaya atıldı. Arkasında müthiÅŸ bir marketing dehası yok. Ä°hracat nasıl gidiyor? Hangi ülkeleri hedefliyorsunuz?- T-box ihracatında ilk baÅŸta çok hızlı gittik, ama ÅŸimdi durduk. Ä°ngiltere'de Türkiye'deki esprilerin Ä°ngilizce tutturulması için çok çaba gösterdik. BaÅŸta morale ihtiyacımız vardı, ihracatta asıldık. Talebin artması ürünün tuttuÄŸunu gösteriyordu. Bu ürün koÅŸuyor artık. Ancak Türkiye'de çok iyi oturttuÄŸumuz bu oyunu, yurtdışında da iyi oturtmamız gerekiyor. Yurtdışında bizim gibi hem kendisi ürünü bir yerde tutacak, hem de bütün ülke genelinde satabilecek ÅŸirketlerle çalışmak istiyoruz. Yurtdışındaki Benetton maÄŸazalarında da T-box satmak için Eylül ayında görüşmelere baÅŸlayacağız. Türkiye'deki gibi esprili reklam kampanyalarıyla Fransa sahilleri'ne, Ä°talya, Ä°spanya, Rusya, Latin Amerika ülkelerine, Ä°srail, Yunan Adaları'na çok çabuk girmemiz lazım. Bunun için çalışıyoruz. Mevcut markalarınızla yurtdışına açılmadınız. Ama T-box'la ihracatta iddialısınız, neden?- T-box'ı sadece Türkiye'de deÄŸil, dünya pazarlarına satma hedefiyle yola çıktık. Fasonculuk yapmayacağız. Türkiye'den yurtdışına mevcut markalarımızla gitmememiz eleÅŸtiriliyor, ama bunları biz Türkiye pazarı için yaratmışız zamanında. 30-40 yıl önce yaratılmış. Yurtdışına ille de bunlarla gitmek gerekmiyor. Yeni markamız tişört ve kutu kelimelerinden T ve box'dan oluÅŸuyor. T-box dedik adına ama iÅŸ tişörtü aÅŸtı. Belki ileride T-box, ‘‘Türk Box’’ olarak tanınır. 50 bin lirayı 45 bine alalım dedik, olmadı50 bin liralık para üstünün paketin içinde olması sorun yaratıyor mu?- Para üstü 50 bin liralıkların paketin içinde olması da ürüne ayrı bir eÄŸlenceli hava veriyor. Bu paraları bankalardan alıyoruz. 1 milyon tane alıyoruz bize toptan bu 50 bin liraları 45 bin liraya satarlar mı diye merak ettik, ama satmıyorlarmış bunu da öğrendik. Ä°hracatta paketin içinde para üstü konseptini koruyor musunuz?- Evet, para üstünün ambalajda olması ürünün en eÄŸlenceli yanlarından biri. Yurtdışına Euro ile satıyoruz. Fiyatımız önce 9.95 Euro idi, ama 5 sent'in paketteki görünümünü beÄŸenmedik. Fiyatımızı 9.90 Euro'ya indirdik ve para üstü 10 sent koyduk. 10 sent paketlerde daha şık duruyor.Zam yaptığınızda 50 bin lira para üstü esprisini koruyacak mısınız?- Åžimdilik döviz ve enflasyon yardım ediyor, bunlarda çok önemli bir sıçrama olmazsa, aynı ürünlerde 2004'ün ilk üç ayını bu fiyatlarla görürüz. Üçüncü dünya ülkelerinde kaliteyi çok ucuza mal edeceÄŸimiz üreticiler bulursak, 2004 yılının sonuna kadar da bugünkü fiyatları sürdürürüz. Kışlık ürünlerde fiyatlarımız yazlıklardan farklı olacak.T-box maÄŸazaları eylülde açılacakT-box maÄŸazaları açılacak mı?- Eylül'den itibaren sadece T-box ürünleri satan kısıtlı sayıda küçük konsept maÄŸazalar açmak zorundayız. BaÅŸta böyle maÄŸaza projelerimiz yoktu, ama ürün çok hızlı gidiyor. 4 çeÅŸit ürün var, kışa 10 çeÅŸidi bulacağız. T-box'ta kışlık ürünleriniz de olacak mı?- Kış ürünlerimizi de eylül ayından itibaren piyasaya çıkaracağız. Sürpriz ürünlerimiz olacak, gömlek gibi klasik bazı ürünler kesinlikle var. Tişörtler daha kalın olacak, ürünün preslenerek ambalajlanması sırasında kırılmayan düğme, fermuar gibi ürünleri baÅŸardık. Talimatname nasıl talimatnane oldu?T-box talimatnanesi nerden çıktı?- Ãœrüne farklılık kazandırmak için ambalajına ürünü açma ve kullanma talimatnamesi koymak istiyorduk, ajanstan örnek metin ‘‘Talimatnane’’ olarak geldi. Bu bir harf hatasıymış, ama çok hoÅŸumuza gitti, ürünün eÄŸlenceli ruhuna uygundu ve ‘‘Kullanma Talimatnanesi’’ olarak kullandık.Beymen'den plaja her yerde satılıyorT-box'ın satış kanalları da diÄŸer tekstil ürünlerinden farklı.- T-box hızlı tüketim ürünü mantığıyla pazarlanıyor. Normal bir tekstil ürünü için raflara, vitrine ihtiyacınız varken, bu ürün karton kutuda satılabiliyor. Ãœstelik birinin ürünlerin başında beklemesi gerekmiyor. Para üstü de verilmiyor. T-box'lar önce Beymen'de satışa sunuldu. Åžu anda Çarşı, Beymen, Net Work, Benetton, Divarese ve Limon maÄŸazaları dışında pek çok deÄŸiÅŸik kanalla pazarlanıyor. Tatil köyü, oteller, plajlar, uçaklardaki ve terminallerdeki Duty Free maÄŸazalarında ve güney sahillerinde T-box tekneleriyle satılıyor. T-box unisex tişörtler 14 milyon 950 bin, ikili bayan atlet, plaj havlusu ve 5'li g-string paketi 19 milyon 950 bin lira.CEM BOYNER Boyner Holding Yönetim Kurulu Murahhas Ãœyesi Cem Boyner, 1955 yılında Ä°stanbul'da doÄŸdu. 1978'de BoÄŸaziçi Ãœniversitesi Ä°ÅŸletme Fakültesi'ni bitirdi. Aynı yıl aile ÅŸirketi olan Altınyıldız Holding'de iÅŸ hayatına atıldı. 1982-1994 yılları arasında Holding'in Yürütme Kurulu BaÅŸkanı olarak görevini sürdürdü. 1989-1990 yılları arasında Türk Sanayicileri ve Ä°ÅŸadamları DerneÄŸi (TÃœSÄ°AD) Yönetim Kurulu BaÅŸkanı olarak görev yaptı. 1992 yılında oluÅŸmaya baÅŸlayan ve 1993'te sivil toplum örgütü olarak faaliyet gösteren Yeni Demokrasi Hareketi'nin (YDH) sözcülüğünü üstlendi. 22 Aralık 1994'te siyasi parti haline dönüşen YDH'nın Genel BaÅŸkanlığı'na seçildi ve bu görevi Nisan 1996'ya kadar sürdürdü. 1998'de Türkiye adına dünyanın en büyük Uluslararası Perakende Federasyonu'nun Direktörler Kurulu'na seçildi, aynı federasyonun ilk Türk Yönetim Kurulu Ãœyesi oldu. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!