Güncelleme Tarihi:
Şirketin 2023 hedefi ise 700’ü yurtdışında olmak üzere 1000 mağazaya ulaşmak.
SON yıllarda yurtdışı yatırımlarını arttıran hazır giyim sektörü Romanya’ya adeta çıkarma yaptı. 129 mağazası bulunan erkek hazır giyim markası Süvari, Bükreş’te açtığı üç mağaza ile Avrupa pazarındaki iddiasını güçlendirdi.
Süvari Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, perakendedeki en önemli gündem maddesinin yurtdışına açılmak olduğunu belirterek, şunları anlattı:
"Yurtdışında 9 ülkede 35 mağazaya ulaşmış olduk. En büyük hedefimiz Türkiye’yi ihmal etmeden yurtdışında büyümek. Her yıl girdiğimiz ülke sayısını bir veya iki artırıp büyümek istiyoruz. Azerbaycan ve Kazakistan’da çok güçlüyüz. Kuzey Irak’ta da büyük bir ilgiyle karşılandık. İki ay içerisinde oradaki mağaza sayımız 5’e yükselecek. Mısır için de yatırım planlarımız hazır. Eğer ülke kısa zamanda toparlanırsa 4-5 mağaza açacağız. Aksi halde Mısır yerine başka aday ülkelerden birini planlayacağız. Romanya’da da kalıcı olmak istiyoruz. Ülkede potansiyeli olan tüm şehirlere gireceğiz. Planımız 3-5 mağaza açıp durmak değil. 3 yılda 10 mağaza açıp, akabinde 20’li 30’lu rakamlara çıkarmak istiyoruz.”
SATMAYA NİYETİMİZ YOK
Coşkun, girdikleri ülkelerde operasyonu tamamen kendilerinin yönettiğini ve ortaklık ile franchise modelini kabul etmediklerine de dikkat çekti. Şirketlerinin fonların yakın takibinde olduğunu belirten Ahmet Coşkun, “Şimdilik satış niyetimiz yok ama bazıları ile görüşüyoruz. Çünkü araya reddedemeyeceğimiz arkadaşlarımızı, tanıdıklarımızı sokuyorlar” dedi. Coşkun, şirketin ciro hedefleriyle ilgili olarak, “2013 yılını bir önceki yıla göre yüzde 25 artışla 160 milyon TL ciro ile kapatacağız. 2014 yılında yeni açacağımız mağazalarla ve mevcut mağazalarımızın verimliliğini artırarak toplamda yine yüzde 25 büyümeyi hedefliyoruz. 2014 yılsonu ciro hedefimiz asgari 200 milyon TL” diye konuştu.
NEDEN ROMANYA?
Süvari Genel Müdürü Fatih Coşkun da neden Romanya'yı tercih ettikleri ile ilgili olarak şunları anlattı:
"Biz gelişmekte olan pazarları tercih ediyoruz. Çünkü oturmuş pazarlarda ilerlemek ve büyümek çok zor. Ama Romanya gibi gelişen ülkelerde devamlı yeni projeler ortaya çıkıyor, alışveriş merkezleri yapılıyor, caddeler açılıyor. Böyle yerlerde hızlı bir şekilde konumlanıp pazara girmek çok daha kolay. Ayrıca Romanya Türkiye'ye yakınlığı, potansiyeli bir kısmı Avrupa bir kısmı Asya modelinde olması nedeniyle de önemli bir pazar. Yalnızca mesafe olarak değil, kültürel olarak, giyim anlayışı olarak ve alışveriş alışkanlıkları olarak da kendimizi Romanyalılara çok yakın hissediyoruz."
Süvari markası olarak 2002 yılında sadece üç markaları varken 10 yıl için 100 mağaza hedefi koyduklarını hatırlatan Coşkun, "Geçen sene 100 mağazayı geçtik ve bu sene 132 mağazaya ulaştık. Her şey planladığımız şekilde ilerliyor. 2023 hedefimiz ise 700 tanesi yurtdışında olmak üzere toplam bin mağaza açmak. 2017 yılına kadar Asya, Avrupa ve Afrika bölgesinde kalacağız. Daha sonra ise dünyanın kalanına yayılacağız" dedi.