Sushi’yle Türkiye’de 9 milyon dolar ciro

Güncelleme Tarihi:

Sushi’yle Türkiye’de 9 milyon dolar ciro
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2006 00:00

İki genç girişimci, Türkiye’de Uzakdoğu yemeklerinde açık olduğunu görerek kendi restoran markaları SushiCo Chinese in Town’ı yarattılar. Selim Yalın ve Baran Dumanoğlu, 1997’de küçük bir dükkanda başladıkları işlerini, bugün 8 şubeli restoran zinciri haline getirdiler.

Haziran’da dokuzuncu şubelerini açacak olan iki girişimcinin bundan sonraki hedefi, Londra’da restoran açarak İngilizlere Uzakdoğu yemekleri satmak. 60 bin dolarla Uzakdoğu restoranı işine soyunan Yalın ve Dumanoğlu, bugün 9 milyon dolar ciroluk restoran zincirine sahip. 230 çalışanları bulunuyor.

ÇİN YEMEKLERİ TERCİH EDİLİYOR: SushiCo Chinese in Town ortaklarından Baran Dumanoğlu, Uzakdoğu yemeklerini çok sevdiklerini ve bu alanda Türkiye’de açık görerek bu işe soyunduklarını söyledi. Yalın ve Dumanoğlu, Efes Pilsen’de çalışırken tanışmışlar. Ortak zevkleri olan Uzakdoğu yemekleri satan bir restoran açmaya kara vermişler. Dumanoğlu, ayda 30 bin öğün yemek sattıklarını dile getirerek, geçen yıl 6 milyon dolar olan cirolarını, bu yıl 9 milyon dolara çıkartmayı hedeflediklerini kaydetti. Dumanoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Uzakdoğu yemeklerine ilgi gösteren belli bir kitle bulunuyor. Beyoğlu’nda açtığımız restoranla turistlere de hizmet vermeyi hedefliyoruz. Bir aralar suşi furyası oldu. Uzakdoğu yemeklerinden yüzde 60 oranında Çin, yüzde 30 suşi ve yüzde 10 Tayland yemekleri tercih ediliyor."

Aşçı kadrosu Çinli Taylandlı ve Japon

MÖNÜSÜNDE Japon, Tayland, Çin mutfaklarına ait klasik yemeklerin bulunduğu Chinese in Town zincirine ait son halka Sushico Pera, Beyoğlu’nda açıldı. Tüm zincir restoranlarda olduğu gibi burada da mönüler Çin, Tayland ve Japon aşçı kadrosuyla, aslına sadık kalınarak hazırlanıyor. Pera’daki restoranı diğerlerinden ayıran özelliği açık mutfak olması. Böylece müşteriler aşçıları işbaşında görme olanağına sahip oluyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!