Güncelleme Tarihi:
Prof. Dr. Philip Kotler açılış konuşmasında, artık hem şirketlerin, hem de bireylerin “Sürdürülebilir” bir dünya için aksiyon alarak “taşın altına elini koyması gerektiğini” söyledi.
Artan nüfus, azalan kaynaklar sebebi ile iş yapış şekillerimizi sürdürülebilirlik penceresi ile yönetmediğimiz takdirde dünyamızın büyük bir tehlike ile karşı karşıya olduğundan bahsetti. Önümüzdeki beş sene içerisinde sürdürülebilirlik ekseninde harekete geçemeyen şirketlerin ve markaların oyunun dışında kalacağının altını çizdi.
Pazarlama 5.0’ı “ İnsan için Teknoloji ” olarak nitelendiren Kotler, Z ve Alfa kuşaklarının yükselişi ile birlikte pazarlamanın bir kez daha değişme zamanı geldi dedi. Bu en genç iki kuşağın temel ilgi alanları ve kagıları iki yönde ilerliyor. İlki insanlık adına pozitif değişim yaratmak. İkincisi ise insan yaşamının her alanında teknolojik gelişimi sürdürmek. Z kuşağına ve Alfa kuşağına hizmet vermek isteyen pazarlama sektörünün insanların yaşamlarını destekleyecek yeni teknolojileri benimsemeleri gerekiyor. Bir başka deyişle, Pazarlama 5.0; Pazarlama 3.0 (insan odaklı) ile Pazarlama 4.0’ın (teknoloji destekli) entegrasyonu olacak dedi.
Pazarlama 5.0 insan davranışlarını taklit eden teknolojilerin kullanımı ile genel müşteri deneyimi sürecinde “değer yaratmak”, ve yaratılan bu değeri sunmak ve pekiştirmek amacı ile kullanılması olarak tanımlanır. Süreç; aslında müşteri yolculuğunun haritasının çıkarılması ve pazarlama teknolojilerinin değer katacağı, insan pazarlamacıların performansını artıracağı alanların belirlenmesi ile başlar. Pazarlama 5.0’ı hayata geçiren şirketler başlangıç aşamasından itibaren veri destekli bir şekilde hareket etmelidir. Doğru bir veri ekosistemi kurmak, Pazarlama 5.0’ın kullanım alanlarını hayata geçirmenin ön koşuludur. Bu ekosistem pazarlamacıların daha kuvvetli bir öngörüye dayanan bir pazarlama sistemini kurgulayarak, her bir pazarlama yatırımının getirisini hesaplamalarını ve yatırımlarını buna göre önceliklendirmelerini sağlar. Artırılmış gerçeklik teknolojileri ile müşterilerin potansiyel davranışlarının simulasyonu sonucu, müşteriler ile etkileşime yönelik sorunsuz br arayüz tasarlanabilir. Tabii ki, tüm bu uygulama unsurları pazardaki değişimlere gerçek zamanlı cevap verilmesini sağlayacak kurumsal bir çeviklik gerektirir” dedi.
Konuşmasının sonunda, Zirve Başkanı, KREA M.I.C.E. Kurucusu ve CEO’su Seda Mızraklı Ferik’in yönlendirdiği, izleyenlerden gelen soruları da canlı olarak yanıtlayan Kotler, yeni dünya düzeninde markaların sadece kalbe değil, “ruha da dokunabilecek” stratejiler geliştirmesi gerektiğinin önemini vurguladı.