Güncelleme Tarihi:
Henkel, 2021’de Grup düzeyinde yaklaşık 5,1 milyar Euro değerinde satış gerçekleştirdiğini duyurdu. Şirket bu durumun özellikle tüm iş birimlerinde gerçekleşen pozitif fiyatlandırmanın etkisiyle ortaya çıkan yüzde +3,5 oranında organik satış büyümesine karşılık geldiğini açıkladı. İstikrarlı hacim artışının, tüketici iş birimlerindeki talebin normalleşmesi ve endüstriyel üretimde devam eden toparlanmanın etkisiyle ortaya çıktığı belirtildi. Nominal olarak ise satışların yüzde +1,9 oranında artış gösterdiği ifade edildi.
Henkel CEO’su Carsten Knobel, görüşlerini “Global Covid-19 krizinin etkileri, hammadde pazarlarındaki gergin durum ve global tedarik zincirlerindeki aksamalar faaliyette bulunduğumuz piyasa ortamında üçüncü çeyrekte de etkisini göstermeye devam etti. Bununla birlikte Henkel, iyi bir iş performansı ortaya koydu. Bu gelişimi 2019’un üçüncü çeyreğinin kriz öncesi seviyesi ile kıyasladığımızda, yıllık ortalama yüzde +3,7 oranında organik bir büyüme gerçekleştirdiğimizi görüyoruz. Tüm iş birimleri kendi kriz öncesi seviyelerinin üstüne çıkmış durumdalar” şeklinde ifade etti.