‘Süper markalar’ı dünya vitrinine çıkardılar

Güncelleme Tarihi:

‘Süper markalar’ı dünya vitrinine çıkardılar
Oluşturulma Tarihi: Ekim 05, 2005 01:58

Dünyanın 48 ülkesinde faaliyet gösteren İngiliz şirketi Superbrands International, Türkiye’nin süper markalarını açıkladı. Superbrands, Hürriyet’in de arasında bulunduğu 89 süper markayı, tüm dünyaya tanıtacak.

İNGİLTERE merkezli bağımsız bir marka değerlendirme kuruluşu olan Superbrands International, Türkiye’nin süper markalarını açıkladı. İlk kez gerçekleştirilen bir organizasyonla Türkiye’de yer alan ulusal ve uluslararası markalar arasından 89 markayı süper marka olarak belirleyen Superbrands, bu markaları uluslararası ağı aracılığıyla dünyaya duyuracak.

MÜZAKERELERE DENK GELDİ:

Superbrands International Başkanı Bill Colegrave, 11 yıldan beri dünya çapında örgütlenmiş olan şirketin Türkiye’ye de gelmesinden duydukları mutluluğu dile getirdi. Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Aclan Acar da Türkiye’nin markalaşma yolunda katettiği mesafenin altını çizdi.

SÜPER MARKALAR KİTABI:

Süper markalar, belirlenen kriterler doğrultusunda Türkiye’de yer alan ulusal ve uluslararası markalar arasından seçildi. Türkiye’nin süper markaları arasına girerek programa katılma hakkı kazanan markalar için bir kitap basıldı. Dünyanın önemli başkentlerini ve Türkiye’de siyasi iş ve akademik çevrelere dağıtılacak kitap Türkiye’de DNR mağazalarında da satışa sunulacak. Aralarında Hürriyet’in de bulunduğu 89 markanın seçimini 14 kişilik seçici kurul gerçekleştirdi.

SUPERBRANDS LOGOSU:

Süper markaların taşıyacağı Superbrands Logosu hakkında verilen bilgi ise şöyle: ‘Bu logo, tüketicilerde kalite ve güven unsurlarını çağrıştırıyor. Aynı zamanda dayanıklılık, geniş kitlelerce kullanım, hijyen gibi tüketici beklentilerini karşılayan markaların bu logoyu taşıyacağını düşündürüyor.’

‘SÜPER’ MÜŞTERİYİ ETKİLİYOR:

GFK Türkiye’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre süper marka ise tüketici de şu etkiyi yaratıyor: ‘Bir marka süper olarak nitelendirildiğinde markanın tüketicinini satın alma kararında etkisi yüksek olan tüm faktörleri taşıdığı algılanıyor.’

Superbrands International kimdir

İNGİLTERE merkezli Superbrands International 48 ülkede faaliyet gösteren bağımsız bir marka değerlendirme kuruluşu. 11 yıldan beri çalışmalarını sürdüren şirket, dünyada markalaşma konusunda bağımsız bir otorite ve hakem konumunda bulunuyor. Şirket konusunda tek otorite oldugu için kendisi de dünyada bir süper marka olarak tanınıyor.

Türkiye’nin süper markaları

Ak Emeklilik

Akbank

Arçelik

Artema

Arzum

ATV

Avea

Aygaz

Baklavacı Güllüoğlu-Faruk Güllü

Banvit

Başak Emeklilik

Başak Sigorta

Beko

Beymen

Bil’s

Bonus Card

Bosch

Çanakkale Seramik ve Kalebodur

Çilek Genç Odası

Dagi

Damat-Tween-ADV

Demirdöküm

Desa

Dışbank

Divan

Doğuş Otomotiv

Doluca

Dove

Efes Pilsen

Eti

Fabrika

Fiat

Finansbank

Ford Otosan

Goldaş

Grub Florance Nightingale

Güral Porselen

Hillside

Hürriyet

Intercity Rent A Car

İzocam

Jacobs

Jumbo

Kanal D

Kavaklıdere

Knorr

Koç Alianz

Koç Üniversitesi

Koçbank

Koska

Milliyet

Network

NTV

Omo

Onur Air

Opel

Özdilek

Pakpen

Pelit

Petrol Ofisi

Polisan

Praktiker

Sabah

Setur

Soyak

Starbucks Coffee

Superfresh

T-Box

Tamek

Teknosa

The Marmara Otel

Turkcell

Türkiye İş Bankası

Vaillant

VIP Turizm

VitrA

World

Yapı Kredi

Yeni Rakı

Yurtiçi Kargo
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!