Oluşturulma Tarihi: Ekim 05, 2005 01:58
Dünyanın 48 ülkesinde faaliyet gösteren İngiliz şirketi Superbrands International, Türkiye’nin süper markalarını açıkladı. Superbrands, Hürriyet’in de arasında bulunduğu 89 süper markayı, tüm dünyaya tanıtacak.
İNGİLTERE merkezli bağımsız bir marka değerlendirme kuruluşu olan Superbrands International, Türkiye’nin süper markalarını açıkladı. İlk kez gerçekleştirilen bir organizasyonla Türkiye’de yer alan ulusal ve uluslararası markalar arasından 89 markayı süper marka olarak belirleyen Superbrands, bu markaları uluslararası ağı aracılığıyla dünyaya duyuracak.
MÜZAKERELERE DENK GELDİ: Superbrands International Başkanı Bill Colegrave, 11 yıldan beri dünya çapında örgütlenmiş olan şirketin Türkiye’ye de gelmesinden duydukları mutluluğu dile getirdi. Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Aclan Acar da Türkiye’nin markalaşma yolunda katettiği mesafenin altını çizdi.
SÜPER MARKALAR KİTABI: Süper markalar, belirlenen kriterler doğrultusunda Türkiye’de yer alan ulusal ve uluslararası markalar arasından seçildi. Türkiye’nin süper markaları arasına girerek programa katılma hakkı kazanan markalar için bir kitap basıldı. Dünyanın önemli başkentlerini ve Türkiye’de siyasi iş ve akademik çevrelere dağıtılacak kitap Türkiye’de DNR mağazalarında da satışa sunulacak. Aralarında Hürriyet’in de bulunduğu 89 markanın seçimini 14 kişilik seçici kurul gerçekleştirdi.
SUPERBRANDS LOGOSU: Süper markaların taşıyacağı Superbrands Logosu hakkında verilen bilgi ise şöyle: ‘Bu logo, tüketicilerde kalite ve güven unsurlarını çağrıştırıyor. Aynı zamanda dayanıklılık, geniş kitlelerce kullanım, hijyen gibi tüketici beklentilerini karşılayan markaların bu logoyu taşıyacağını düşündürüyor.’
‘SÜPER’ MÜŞTERİYİ ETKİLİYOR: GFK Türkiye’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre süper marka ise tüketici de şu etkiyi yaratıyor: ‘Bir marka süper olarak nitelendirildiğinde markanın tüketicinini satın alma kararında etkisi yüksek olan tüm faktörleri taşıdığı algılanıyor.’
Superbrands International kimdir İNGİLTERE merkezli Superbrands International 48 ülkede faaliyet gösteren bağımsız bir marka değerlendirme kuruluşu. 11 yıldan beri çalışmalarını sürdüren şirket, dünyada markalaşma konusunda bağımsız bir otorite ve hakem konumunda bulunuyor. Şirket konusunda tek otorite oldugu için kendisi de dünyada bir süper marka olarak tanınıyor.
Türkiye’nin süper markaları Ak Emeklilik
Akbank
Arçelik
Artema
Arzum
ATV
Avea
Aygaz
Baklavacı Güllüoğlu-Faruk Güllü
Banvit
Başak Emeklilik
Başak Sigorta
Beko
Beymen
Bil’s
Bonus Card
Bosch
Çanakkale Seramik ve Kalebodur
Çilek Genç Odası
Dagi
Damat-Tween-ADV
Demirdöküm
Desa
Dışbank
Divan
Doğuş Otomotiv
Doluca
Dove
Efes Pilsen
Eti
Fabrika
Fiat
Finansbank
Ford Otosan
Goldaş
Grub Florance Nightingale
Güral Porselen
Hillside
Hürriyet
Intercity Rent A Car
İzocam
Jacobs
Jumbo
Kanal D
Kavaklıdere
Knorr
Koç Alianz
Koç Üniversitesi
Koçbank
Koska
Milliyet
Network
NTV
Omo
Onur Air
Opel
Özdilek
Pakpen
Pelit
Petrol Ofisi
Polisan
Praktiker
Sabah
Setur
Soyak
Starbucks Coffee
Superfresh
T-Box
Tamek
Teknosa
The Marmara Otel
Turkcell
Türkiye İş Bankası
Vaillant
VIP Turizm
VitrA
World
Yapı
Kredi Yeni Rakı
Yurtiçi Kargo