Güncelleme Tarihi:
EKONOMİK açıdan dünyanın en değerli spor organizasyonlarından biri olan Amerikan Futbol Ligi Finali (Super Bowl) çeşitli sektörlerle 11 milyar dolarlık hacme ulaşacak. Birçok farklı sektöre olumlu katkı yapması beklenen finalden en büyük payı gıda alacak. Özellikle tavuk kanadı ve pizza satışlarında patlama bekleyen ABD yiyecek endüstrisi yetkilileri, “173 milyon ABD’li maçın oynanacağı akşam ülke genelinde 1.2 milyar tavuk kanadı ve 4.4 milyon pizza siparişi verecek. Bu yıl 46’ncısı gerçekleştirilecek olan Super Bowl finali, Şükran Günü’nden sonra en
fazla yiyecek ve içecek tüketilen gün olacak” dedi.
64 dolar harcayacaklar
Amerikan futbolu meraklılarının heyecanla beklediği New England Patriots ve New York Giants takımları arasında oynanacak büyük mücadele pazar günü gıda alışverişine tavan yaptıracak. Geçtiğimiz yıl 10 milyar dolarlık iş hacmi yaratan final maçında, bu yıl reklam, yiyecek, bilet ve elektronik eşya gibi kalemler eklendiğinde toplamda 11 milyar dolara ulaşılacak. ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF) tarafından verilen bilgilere göre, geçen yıl Super Bowl için yapılan 59 dolarlık kişi başı haracamanın bu yıl 64 dolara kadar yükseldiği belirtildi.
5.1 milyon TV satıldı
4 saat sürecek maç ve reklam yayınını daha iyi görüntü kalitesi ile izlemek isteyen 5.1 milyon ABD’li yeni televizyon aldı. Geçen yıl 4.5 milyon kişi olan bu rakamdaki artışta ABD ekonomisindeki toparlanmanın etkili olduğu vurgulandı. ABD halkı tarafından ulusal tatil olarak görülen Super Bowl’un ABD ekonomisinin nabzını yansıttığına dikkat çekiliyor.
Super Bowl’un televizyon reklam gelirlerinde de büyük bir artış bekleniyor. Şirketlerin en yaratıcı reklamlarını yayınladığı 30 saniyelik reklam spotlarının bedeli ortalama 3.5 milyon dolara ulaştı. Yayın haklarını elinde bulunduran kanallardan biri olan NBC’nin Reklam Grup Başkan Yardımcısı Setw Winter, “Yüksek fiyatlara rağmen maç aralarındaki reklam dakikalarının hepsi satıldı” dedi.
Kaybeden oyuncu bile 44 bin dolar kazanacak
Super Bowl’u kazanan takımdaki oyuncuların her biri 88 bin dolar, kaybeden takımdakilerin her biri ise 44 bin dolar kazanacak.
Maçın bilet fiyatları 600 ila 1200 dolar arasında değişirken, kara borsada 30 bin dolara çıkabiliyor.
Super Bowl’un ilk kez yapıldığı 1967’de reklam vermek sadece 42 bin dolardı.
Madonna 12 dakika sahnede kalıp albümünü tanıtacak
POP müziğin divası olarak anılan Madonna da maçın devre arasında sahneye çıkarak yeni albümünün tanıtımını yapacak. Reklamcılar tarafınan örnek olarak gösterilmesi gereken bir pazarlama taktiği olarak belirtilen bu hareketin, ünlü şarkıcının ‘Give Me All Your Luvin’ adlı yeni single albümünü tanıtmak için en iyi fırsat olduğu değerlendirmesi yapıldı. Madonna, “Maç arasında gerçekleştireceğim canlı performans için çok heyecanlıyım. 12 dakikalık vaktim var. Dünya üzerindeki en iyi şovu sergilemem gerekiyor” dedi.