Demet CENGİZ
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2005 01:26
Günkar A.Ş’nin 2000 yılında piyasaya çıkardığı mayo ve bikini markası Sunset Swimwear Antalya, Paris ve Bakırköy mağazalarına ek olarak bu yıl Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde 2 mağaza daha açacak. Sunset’in büyük hedefi ise İspanya, Dubai ve Shangai’da 2007’ye kadar mağazalar açarak güneşi batmayan bir mayo markası olmak.
DÖRT kardeş tarafından 15 metrekarelik bir örme atölyesi olarak 26 yıl önce kurulan Günkar A.Ş., 2000’de mayo ve bikini markası Sunset Swimwear’ı yarattı. Biri Antalya’da biri Paris’te ve diğeri Bakırköy, İstanbul’da olmak üzere 3 mağazası bulunan Sunset, 2005 yılında Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde olmak üzere 2 mağaza daha açmaya hazırlanıyor. Günbatımı anlamına gelen Sunset’in büyük hedefi ise, 2007 yılına kadar İspanya, Shangai ve Dubai’de de mağazalar açarak global bir mayo markası olmak. Şu anda tüm Türkiye’de 350 mağaza ve büyük zincir mağazalarda Sunset ürünlerinin satıldığını belirten Günkar Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Güneş, 3 yıl içinde daha çok bilinen bir mayo ve iç giyim markası olacaklarını söyledi.
Londra’da 2004 yılında bir ofis açtıklarını da kaydeden Güneş, ‘Orada’da mağaza açma hedefimiz var. Hatta Londra’nın ünlü departman store’u Harrods’ta ürülerimizin satılması için görüşmelerimiz sürüyor’ dedi.
İHRACAT 1990’DA BAŞLADI:
Güneş, 1990 yılından bu yana Günkar’ın ihracat yaptığını ve kendi kolleksiyonları üzerinden pek çok büyük dünya markasına üretim yaptığını belirterek, ‘Hálá da yapıyoruz. Bunlar arasında Tommy Hilfiger, Lee, Marks & Spencer, Diesel, River Island, Calvin Klein, DKNY, Otto ve Top Shop’u sayabiliriz. Barbie, Garfield, Sponge Bob için çamaşır, gecelik ve pijama ve mayo üretmekteyiz’ dedi. Güneş, dünyanın en büyük mayo markalarından biri olan Gottex’in Türkiye üreticisi olduklarını da kaydetti.
26 MİLYON DOLAR CİRO: 2004 yılında örme ve mayoda 20 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını kaydeden Güneş, iç piyasa satışlarının 6 milyon dolar olduğunu ve toplam cirolarının ise 26 milyon doları bulduğunu söyledi. Güneş 2005 yılı için hem ciro hem de ihracatta yüzde 15’lik artış beklediklerini de kaydetti. Güneş ayrıca, ayda 450 bin adet örme ve 200 bin adet mayo ve iç giyim üretim kapasitesine sahip olduklarını ve üretimin yüzde 30’unu fason yüzde 70’ini ise kendi markaları için yaptıklarını söyledi.
İç giyime şıklık getirdikSUNSET iç giyim ürünlerini Nisan başında piyasaya çıkardıklarını söyleyen Güneş, ‘İç giyime şıklık getirdik. Büstiyerlerimiz sadece iç giyim değil dış giyim olarak da kullanılabilecek’ dedi. Güneş, Bakırköy’de kısa süre önce 580 metrekare büyüklüğünde bir mağaza açtıklarını da hatırlatarak, iç giyime girmeleriyle birlikte mağazalaşma süreçlerinin hızlanacağına da dikkat çekti.
Katalog çekimlerini Okan Bayülgen sürdürecekSUNSET’in 2005 mayo kolleksiyonu çekimlerini yapan Okan Bayülgen’den çok memnun kaldıklarını anlatan Güneş, bundan sonraki katalog çekimlerini de Bayülgen’le sürdüreceklerini belirtti. Sunset’in 2005 mayo katalog çekimlerini Okan Bayülgen Brezilya ve Küba’da gerçekleştirmişti.
Teşvik kapsamında Adıyaman’a 20 milyon dolarlık yatırımKEMAL Güneş, üretimlerini İstanbul ve Adıyalan’da yaptıklarını belirterek, ‘1500 kişiyi istihdam ediyoruz. Bunların 1200’ü İstanbul’da kalanı Adıyaman’da’ dedi. Teşvik kapsamında Adıyaman’daki yatırımlarını büyütmeyi planladıklarını kaydeden Güneş, ‘Oraya 15-20 milyon dolarlık bir yatırımla dünyada eşi benzeri olmayan entegre bir tesis kurmak istiyoruz. Bunu kumaş satmak üzere planlıyoruz. Ancak bunun için ortak arayışımız sürüyor. Tek başımıza yapmamız zor olur’ ye konuştu.