Güncelleme Tarihi:
Şirket ayrıca Ortadoğu’da Kuveyt başta olmak üzere farklı ülkelerin de turizm merkezlerine bağlamak için çalışmalar gerçekleştiriyor. Gelişmelerle ilgili bilgi veren SunExpress Genel Müdürü Jaan Albrecht, "Geçtiğimiz haftalarda İran uçuşları için anlaşmalarımızı yaptık. Bu yaz, Nevruz ile beraber, Tahran’dan İzmir’e, Antalya’ya ve İstanbul’a turist taşımaya başlayacağız. Başlangıçta bu uçuşlarımız full charter (tarifesiz uçuş) olacak. Ama bu seferlerin başarısına bağlı olarak tarifeli uçuşlara da başlayacağız" dedi.
AVRUPA PAZARI DARALIYOR
Jaan Albrecht, düşüşlere rağmen umutlu olduklarını belirterek, "Avrupa’dan Türkiye’ye olan rezervasyonlar geçen yılın gerisine düştü, ama biz turizmin yaz sezonunda toparlanacağı konusunda iyimseriz. Ancak, bu tabi ki bizi yeni pazar arayışlarından alıkoymuyor. Şu anda İran ve Kuveyt gibi doğu ülkelerindeki gelişen pazarlarda görüşmeler halindeyiz" diye ekledi.
CİRO REKORU KIRDI
Geçen yılı 1 milyar 106 milyon Euro ile tarihinin en yüksek gelirini elde eden havayolunun bu sonuçları dört yıllık bir stratejinin sonucu olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu:
"2015’te rekor bir iş hacmine ulaştık. Satışlarımızı önceki yıla göre yüzde 9 arttırarak 1 milyar 106 milyon Euro gelir elde ettik. Taşıdığımız yolcu sayısı ise, önceki yıla göre yüzde 19.2 artarak 8.7 milyon oldu. Uçaklarımızdaki doluluk oranı ise yüzde 85 olarak gerçekleşti. Bu güçlü büyümenin arkasından yatan temel etken ise 25 ülkeden 3500 çalışanımız ve tabi ki ana ortaklarımız Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın SunExpress’e aktardığı bilgi ve birikimdir."
2014’te liste fiyatı üzerinden yaklaşık 4 milyar 750 milyon dolar değerinde, 10’u opsiyonlu olmak üzere, 50 adet Boeing 737-800NG ve MAX uçak siparişi verdiklerini hatırlatan Albrecht, "Opsiyonlu olan 10 adet 737 MAX’ı kesin siparişe çevirdik. 10 uçağı kesin siparişe çevirmenin yanı sıra Yönetim Kurulu onayıyla 10 yeni 737-800 MAX için de opsiyonlu olarak satın alma kararı aldık" dedi.
BU YIL 7 UÇAK GELİYOR
Filolarını yenileyip büyüttüklerini belirten Jaan Albrecht, "2015’te beş adet yepyeni Boeing 737-800NG’i filomuza katılmıştı, 2016’da da 7 adet uçak daha filomuza katılacak" diyen Albrecht, "Daha düşük yakıt tüketimi, daha düşük bakım maliyeti, daha uzun menzil, daha az emisyon ve daha az gürültü gibi avantajları sunan Boeing 737-800 NG ve 737-8 MAX’ın teslimatı 2021’de tamamlanacak. Ayrıca, Sky Interior ve SunExpress renklerine sahip yeni iç dizaynıyla, uçaklarda kullanılan Z85 Dragonfly koltuklar da, ince ve hafif yapısıyla, daha fazla diz boşluğu yarattığı için yolcu konforunu artıracak" diye konuştu.