Şükran Günü’nde alışveriş çılgınlığı

Güncelleme Tarihi:

Şükran Günü’nde alışveriş çılgınlığı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2006 00:00

ABD’de, Şükran Günü’nü izleyen Cuma günlerinde yaşanan, tüketicilerin indirimli fiyatlardan yararlanmak için alışveriş merkezlerine akın akın koştuğu ve saatlerce kuyruklarda beklediği ’Kara Cuma’ çılgınlığı bu yıl da yaşandı. Ülke çapında alışveriş merkezlerinin çoğu sabah 5’te kapılarını kuyruklarda bekleyenlere açtı.

STRATEJİLER GELİŞTİ: Bu yıl, bazı alışveriş merkezleri de ilk kez ve geceyarısından itibaren satışlara başladı. Perakendeciler, her yıl, Kara Cuma’nın iyi olması için yeni stratejiler geliştiriyor. Örneğin, bazı mağazalar isteyen tüketiciler için "uyandırma servisi" hizmeti veriyor. Erken gelenler için özel hediye sertifikaları ile daha fazla indirimler uygulanıyor.

SPOR HALİNE GELDİ: Bir piyasa uzmanı, "Kara Cuma en büyük spor haline geliyor" dedi. Bu yıl da, satışlarda, elektronik aletler, bilgisayarlar, dijital kameralar ve oyuncaklar en çok kapışılan tüketim malları oldu. Dev perakendeler zinciri Wal Mart, Kara Cuma’ya mahsus olmak üzere fiyatlarda inanılmaz indirimlere gitti. Sears ise, kapıdan giren ilk 200 müşteriye ilave indirimlerde bulundu. New York’taki bir alışveriş merkezi kapıların açılmasını bekleyen tüketcilerin oluşturduğu kuyrukla çevrelendi. West Paterson’daki Best Buy mağazasının önünde sabah 5’te 2 bin kişi kapıların açılmasını bekliyordu. Kara Cuma, genelde yılbaşı ile son bulan tatil alışveriş sezonunun tonunu belirliyor. Kara Cuma günü iyi başlayan satışlar, genelde sezonun sonuna kadar iyi gidiyor. Bu yıl, kasım-aralık döneminde satışların yüzde beş artış sergilemesi bekleniyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!