Güncelleme Tarihi:
Rapora göre, Türkiye genelinde otel doluluk oranları şubatta 2015 yılının aynı ayına oranla yüzde 13,4 düşerek yüzde 49,9 oldu. Bu oran Şubat2015'te yüzde 57,6 şeklinde gerçekleşmişti. İlk iki aylık dönemde ise dolulukyüzde 9,8'lik düşüşle yüzde 48,7 olarak ölçüldü. Bu düşüşle Türkiye, tüm Avrupa'da en fazla düşüş gösteren ülke oldu.
İstanbul'da otel dolulukları şubatta yıllık yüzde 21,4 düşerek yüzde 47,5 olarak gerçekleşti. Bu şehirde ortalama günlük satılan oda bedeli ise yüzde 10,7'lik azalışla 88,6 avro oldu. İstanbul'da toplam oda sayısı üzerinden oda başına elde edilen gelirlerde ise yüzde 29,8'lik düşüş yaşandı ve 42 avro olarak ölçüldü. Yılın ilk 2 ayını kapsayan dönemde ise doluluk oranı yüzde 48,2'ye geriledi.
İlk 2 ayda ortalama günlük satılan oda bedeli geçen yılın aynı dönemine göre 100,8 avrodan 92,7 avroya, oda başı elde edilen gelir ise 57,9 avrodan 44,7 avroya geriledi. Avrupa destinasyonları genelinde, 2016 yılının ilk iki aylık ortalama oda bedeli 106,6 avro olarak ölçülürken, İstanbul 92,7 avro ile ortalamanın altında kaldı.
ANTALYA'DA DÜŞÜŞ YÜZDE 1'İN ALTINDA
Şubat 2016'da Antalya'da otel dolulukları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,8 düşerek yüzde 48,1 oldu. Bu şehirde oda bedeli 57,9 avro olarak, 2015'e göre yüzde 1,7'lik bir artış gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden oda başı elde edilen gelirlerde ise geçen yıla oranla yüzde 0,8'lik bir artış yaşandı ve 27,8 avro olarak ölçüldü. İki aylık dönemde ise Antalya'da doluluk yüzde 42,7'den yüzde 45'e yükseldi.
Antalya'da ortalama günlük satılan oda bedeli iki ayda geçen yılın aynı dönemine göre 58,9 avrodan 59,8 avroya, oda başı elde edilen gelir ise 25,1 avrodan 26,9 avroya çıktı. Antalya'daki bu yükselmenin bir önceki ay olduğu gibi, birçok otelin sezonda bile faaliyetine ara vermesinden kaynaklandığı görüşü devam ediyor. Yani bölgede az sayıda otel kış sezonunda açık kaldı. Bölgede birkaç oteli bulunan zincir gruplar, müşterilerini tek bir otelinde konaklamaya yönlendirirken, diğer otellerinin faaliyetlerine ara vermeyi tercih ettiği gözlendi.
Yılın ilk 2 ayında otel doluluk oranları İngiltere'de yüzde 66,9, İspanya'da yüzde 63,6, İrlanda'da yüzde 62,1, Almanya'da yüzde 60, Belçika'da yüzde 59,4, Hollanda'da yüzde 58,6, Finlandiya'da yüzde 57,1, İsviçre'de yüzde 55,8, Romanya'da yüzde 55,1 ve Avusturya'da yüzde 53,3 olarak gerçekleşti.