Su ürünlerinin tanıtımı için Paris atağı!

Güncelleme Tarihi:

Su ürünlerinin tanıtımı için Paris atağı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2018 13:35

Türkiye’ye 9 aylık dönemde 1 milyar 835 milyon dolar döviz kazandıran ve 2023 hedeflerini tutturmaya en yakın sektör konumundaki Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektöründe, üç ihracatçı birliği güç birliği yaptı ve Paris Sial Fuarı’nda yeni müşteri avına çıktı.

Haberin Devamı

DÜNYA’nın en büyük gıda fuarı kabul edilen ve gıda sektörlerinin gövde gösterisine dönüşen Paris Sial Gıda Fuarı’nda, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nin Koordinasyonunda İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ile Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ortak stant açarak Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerinin tanıtımını gerçekleştirdi.

Türkiye Milli Katılım Organizasyonu İstanbul Ticaret Odası tarafından gerçekleştirilen Paris Sial Fuarı’na Türkiye’den 311 firmanın katıldığı bilgisini veren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, su ürünleri, kanatlı, yumurta, süt ürünleri ve bal alt sektörlerinde toplamda yıllık 2.5 milyar dolar ihracat seviyesine ulaştıklarını, 2023 yılında 3.5 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmak için tanıtım fırsatlarını değerlendirdiklerini kaydetti.

Haberin Devamı

Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe faaliyet gösteren üç birliğin iş birliğinin bundan sonraki süreçte artarak devamından yana olduklarını anlatan Girit, "Eylül ayında Rusya’nın St. Petersburg şehrinde düzenlenen Global Fishery Forum & Seafood Expo Russia Fuarı’na birlikte katıldık. Paris Sial Fuarı bu yılki ikinci birlikteliğimiz oldu. 10-12 Aralık 2018 tarihlerinde ise Birleşik Arap Emirlikleri’nde ABU DHABI- SIAL Middle East 2018 Fuarı’na birlikte katılacağız ve Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerinin tanıtımını yapacağız. Bu işbirliğinin oluşturduğu sinerji ile 2023 hedeflerine kolaylıkla ulaşacağız” şeklinde konuştu.

SU ÜRÜNLERİ VE KANATLI İHRACATI ZİRVEDE YER ALDI

Su ürünlerinin tanıtımı için Paris atağı

Türkiye, 2018 yılının ocak-eylül döneminde 1 milyar 835 milyon dolarlık su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatı gerçekleştirirken, 2017 yılının aynı dönemine göre ihracat yüzde 13 artış gösterdi. Su ürünleri ihracatı, 707 milyon 739 bin dolarla, Su ürünleri ve hayvansal mamulleri sektöründe zirvede yer aldı.

Haberin Devamı

Kanatlı sektörü ise; 432 milyon 663 bin dolarlık ihracatla zirve ortağı oldu. Türkiye’nin yumurta ihracatı 310 milyon 874 bin dolar olarak kayıtlara geçerken, Süt ürünleri sektörü 209 milyon 540 bin dolarlık dövizi ülkemize kazandırdı. Bal sektörü 19 milyon 585 bin dolar dövizi ülkemize kazandırdı.

IRAK, HOLLANDA VE İTALYA İHRACATTA İLK ÜÇ ÜLKE

Türkiye’nin su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatında ilk sırayı ise; 520 milyon dolarlık tutarla Irak aldı. Irak, kanatlı ve yumurta sektörünün en gözde ihraç pazarı konumunda. Hollanda ise 114 milyon dolarlık ihracatla zirve ortağı oldu. Hollanda’nın tercihi de Türk balıkları oldu. İtalya 65 milyon dolarlık Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri tercih etti. Bu ülkeleri; Libya, Almanya, Suudi Arabistan, Suriye, İngiltere, Hong Kong ve Rusya izledi.

BAKMADAN GEÇME!