Güncelleme Tarihi:
Altınyıldız’ın Yenibosna’daki fabrika binası üzerine Yıldız Holding ve Boyner Holding ortaklığında yapılan StarCity’nin hazırlayacağı reklam kampanyalarında AVM binasından ve mağazalardan ziyade, satılan ürünler ve etiketleri pazarlanacak. Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, “Markaların yüzde 60’ını, 2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettik. Ne kadar satarsan o kadar kira ödemek, bu dönemin tam ihtiyacıydı. Biz minimumu çıkardık. Bazı mağazalar sadece bu AVM’ye özel fiyatla ürün satacak” dedi.
Krizde kolay değil
“Outlet alaturka” tanımlaması yaptığı AVM’yi tamamen pazarlama ve satış üzerine kurduklarını ifade eden Boyner, şöyle konuştu: “Krizin ortasında en iyi markaları davet etmek kolay değil. Markaların yüzde 60’ını, 2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettik. Onlara dedikki; ‘2 yıl boyunca ne kadar satarsan o kadar kira ödersin. Minimum kira ödeme mecburiyetin yok.) Ne kadar satarsan o kadar kira ödemek, bu dönemin tam ihtiyacıydı. Biz minimumu çıkardık. Böylelikle markaların, şirketlerin ‘işlerim kötü giderse ne yaparım, ben bu minimumu nasıl öderim’ endişesi ortadan kalktı. Ne kadar köfte o kadar ekmek. Satarsa öder, satmazsa ödemez. Biz bunu krizin en derin noktasında yaptık ve herkesi rahatlattık. Aldığı metrekareyi gani gani hak eden markalar var. Biz bu markaları davet ettik.”
Starcity’e özel fiyat
Cem Boyner, 4-5 ay sonrasının reklamları için hazırlık yapıldığını, “insanın dudağını uçuklatacak fiyatlar” olacağını belirterek, AVM’ye özel hazırlanan ürünlerin sadece Starcity’de satılacağını, başka bir AVM’de satılmayacağını söyledi. Starcity için üretimin yabancı markalar için söz konusu olmayacağının altını çizen Boyner, “Tüketicinin duyargaları ve antenleri çok açık. Her yerde ne olup bittiğini çok iyi biliyor” dedi. Krizin bittiğini düşündüğünü dile getiren Boyner, artık outletlerin sadece elde kalan seri sonu ürünlerin satıldığı yer olmadığını, Starcity için 7.99 liraya gömlek, 29.99 liraya pantolon üretilebileceğini, dolayısıyla markaların çok cazip fiyatlı yeni ürünler ve koleksiyonlar koymak zorunda olacaklarını ifade etti.
Yüzde 60’ı Yıldız’ın
Soruları da yanıtlayan Boyner, eski Altınyıldız fabrikası arazisinde kurulan Starcity Outlet Center’da hasılat paylaşımıyla ortak olan Boyner Holdingin yüzde 40, Yıldız Holdingin yüzde 60 payı bulunduğunu, her iki yatırımcıyı da memnun edecek bir sürede yatırımın geri dönüşünün olmasını beklediklerini bildirdi. Yenibosna civarında çok sayıda outlet olması nedeniyle müşteri sıkıntısı yaşayıp yaşamayacakları sorusu üzerine Boyner, “Önümüzden 2-2.5 milyon civarında araba akıyor. Lokal, uzak bölge gibi görünmesine rağmen Starcity, havalimanına giden herkesin 150 metre mesafeden görebileceği bir yerde” diye konuştu.
2011 başında 2007 rakamlarını yakalarız
GRUP olarak 2011 yılı başı itibarıyla 2007 yılındaki metrekare başına satış, kar gibi tüm uluslararası parametrelerdeki olağanüstü verimli ve başarılı rakamlara dönmeyi beklediklerini kaydeden Cem Boyner, “Bu dönemin arkasını iyi görüyoruz. Tabii burası Türkiye uzun vadeli plan yapılmaz, herşeye hazırlık olmamız lazım ama biz artık hızlı küçülmeyi de büyümeyi de öğrendik” diye konuştu.
Para yeşereceği yerde kalır yasa bu haliyle çıkmaz
SON dönemin gözde gündem maddesi ‘Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Hipermarketler Yasa Tasarısı’nı değerlendiren Cem Boyner, “Para yeşereceği yere gider ve orada kalır. Ben yasanın bu haliye çıkacağına ihtimal vermiyorum” yorumunu yaptı. Hükümetlerin nüfusun çoğunluğunun maksimum yararını düşünmek zorunda olduğuna dikkat çeken Boyner, “Bu yasa çıkarsa küçük bir topluluğa jest yapmış olursunuz ama nüfusun tümünü de cezalandırmış olursunuz. Türkiye’de hep son dakikada yanlışlar düzeltilir. Bu tasarının da yanlışlarından arınmış bir şekilde kanunlaşacağını düşünüyorum” dedi.