Starbucks’a ‘Çayla’ rakip

Güncelleme Tarihi:

Starbucks’a ‘Çayla’ rakip
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2016 22:27

‘Çayla’ markası ile İstanbul’da iki şube açan Çaykur, kahve zincirlerinin hâkim olduğu pazarda çay konseptli mağazalarla ön plana çıkmayı amaçlıyor. Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, “Mekke, Medine ve New York’ta da ‘Çayla’ şubeleri açacağız” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de çay pazarının yüzde 55’ine sahip olan, son dönemlerde soğuk çay markası ‘Didi’ ile dikkat çeken Çaykur, yeme içme sektöründe de ‘Çayla’ markası ile mağazalaşmaya başladı. Çaykur, ilk şubesini İstanbul Anadolu yakasında Caddebostan’da, ikinci şubesini ise yine Bağdat Caddesi üzerinde Göztepe’de açtı. Üçüncü mağazanın Tuzla Marina’da açılacağı bilgisini veren Çaykur Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı İmdat Sütlüoğlu, Türk çay kültürünü önce Türkiye’de, sonra da tüm dünyada yaygınlaştırmayı misyon edindiklerini, Çayla’nın Türk çay kültürünü anlatmak için en uygun platform olacağını söyledi. Sütlüoğlu, 2017’de ‘Çayla’ markası ile 100 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini dile getirdi.

SADECE TÜRK KAHVESİ

Türkiye’nin dünyanın en önemli çay üreticilerinden biri olduğunu ifade eden Sütlüoğlu, “Çayla ilgili her yerde olmak istiyoruz. Soğuk çay markamız ‘Didi’ ile de çok güzel başarılar yakaladık. 68 ülkeye ihraç ettik. Bu başarının ardından ‘çay konsepti’ ile açılan mağazalar olmadığını gördük. Hep kahve merkezli konseptler açılıyordu. Biz de buradan yola çıkarak ‘çay konseptli’ mağazalar açmaya karar verdik. Bu mağazalarımızla yeni bir Türkiye markası yaratmayı hedefliyoruz. Türkiye’deki çay kültürünü dünyaya yaymak istiyoruz. Şubelerimizde çay dışında sadece ‘Türk kahvesi’ olacak. Çünkü o da Türk kültürünün bir parçası. Diğer kahve çeşitleri olmayacak” dedi.

62 ÇEŞİT ÇAY

‘Çayla’ şubelerinde sadece çay olmayacağının bilgisini veren İmdat Sütlüoğlu, “110 farklı çeşit yiyecek bulunuyor. 62 çeşit de çay servisi yapılıyor. Stevia bitkisi ile tatlandırılmış ürünler de var. Kahvaltı menümüz de insanların ilgisini çekiyor. Yerel mimarinin olduğu mağaza konseptleri oluşturduk. Halkımız ‘Didi’ markamıza çok sahip çıktı. Şubelerimize de aynı şekilde sahip çıkacaktır. Ayrıca bu şubelerde uygun fiyatlarla satış yapılacak. Böylelikle halkın ulaşabileceği mekanlar oluşturmak istiyoruz. Her şubemizde de ortalama 40 kişi istihdam edilecek” diye konuştu.

2.1 MİLYAR TL KÂR

ÇAYKUR’un 2015 kârının 2.1 milyar TL olduğunun altını çizen İmdat Sütlüoğlu, “2015’te 681 bin ton çay alımı yaptık. 75 milyon TL’lik de ihracat gerçekleştirdik. Didi markamızında kârlılığımıza çok büyük katkısı oldu. Toplam bilanço kârımızın yüzde 50’si ‘Didi’den geldi. 2016’da da yüzde 10-15 arasında büyüme hedefimiz var” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

ÖNCE MEKKE’YE SONRA NEW YORK’A

Haberin Devamı

YURTDIŞINDA da mağazalaşma çalışmaları yaptıklarını söyleyen ilk yurtdışı şubemiz Mekke’de Zem Zem Tower’da açılacak. Mekke mağazasının Hac ziyaretine yetiştirmeyi hedefliyoruz. Arkasından Medine’de de bir şube açacağız. ABD’de New York’ta da mağaza arayışlarımız devam ediyor. Türkiye’deki demleme çay kültürünü tüm dünyaya yaymayı hedefliyoruz” diye konuştu.

YATIRIMIN GERİ DÖNÜŞÜ 36 AY

ÇAYLA şubelerinde yatırımın geri dönüşünün maksimum 36 ay olduğuna dikkat çeken İmdat Sütlüoğlu, “Tüm şubeleri kendimiz yapıp teslim edeceğiz. Franchise da vereceğiz. Bir şubenin maliyeti metrekare başına ortalama 1200 dolar. Rize başta olmak üzere bir çok ilde mağazalaşma planımız var” dedi. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!