Starbucks’ta 135’e ulaştı, Le Pain’le eve ekmek servisi başlattı

Güncelleme Tarihi:

Starbucks’ta 135’e ulaştı, Le Pain’le eve  ekmek servisi başlattı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 2010 00:00

Türkiye’de 11 markayla faaliyet gösteren Kuveytli Al Shaya Grubu, Starbucks’da 135 restorana ulaşırken, butik ekmek ve kahvaltı zinciri Le Pain Quotidien’de de büyüme planları yapıyor.

Haberin Devamı

Al Shaya’da yiyecek ve içecek grubundan sorumlu Starbucks ve Le Pain Quotidien Türkiye Genel Müdürü Can İkinci, “Starbucks’da 135 restorana ulaştık. Le Pain’i ise üçe çıkardık. Yurtdışından getirebileceğimiz başka markaları da araştırıyoruz. Daha fazla büyüme planları yapıyoruz” dedi.
Kiralar hâlâ pahalı
Bu yıl perakende sektörünün çok hareketlendiğini dile getiren İkinci, “Starbucks’ta franchise vermiyoruz. Bütün yatırımları Al Shaya yapıyor. Adana’ya kadar gittik. Henüz doğu ve karadeniz bölgesine yatırım yapmadık. Emlak piyasasındaki gelişmelere göre büyümemiz şekillenecek. Kiralar hala yüksek. Uygun lokasyonlarda yer bulmak zor” diye konuştu.
Her şey el emeği
Can İkinci, grup bünyesinde 206 mağaza bulunduğunu ve bunların 135’i Starbucks, üçü de Le Pain olmak üzere 138’inin gıdada yer aldığını kaydederek, şunları anlattı: “Al Shaya’da gıda grubu toplam mağazaların üçte ikisini oluşturuyor. Le Pain’de ilk restoranı Kanyon’da, ikinciyi İstinyepark’ta, üçüncüyü de Anadolu Yakası’da Suadiye’de açtık. Farklı kimliğe sahip, temelinde ekmek olan bir marka. Her şey el emeğiyle yapıldığı için bu markada çok büyük rakamlara ulaşma hedefimiz yok.”
Türklerin ekmeği seven bir toplum olduğuna da değinen İkinci, Le Pain Quotidien’le ilgili şu bilgileri verdi: “Evlere servis de başlattık. Şirket ve ev toplantılarında da tercih ediliyoruz.”

Haberin Devamı

Kebapçı lavaşını ve çayı sevdim

EKMEKTE pişirmesi yanında en önemli püf noktasının içeriği olduğunu ifade eden
Alain Coumont, “2 kilogramlık da ekmek yapıyoruz. Ekmeğin kendine has mayalanması var. İki hafta taze kalabiliyor. Ekmeğin kalitesi Amacımız köy kahvaltısını kente taşımak. Ama organik ürün kullandığımız için bu köy kahvaltısından biraz daha pahalıya geliyor” dedi. Coumont, Türkiye’de kebapçılardaki lavaş ekmeğini ve Türk çayını çok sevdiğini söyledi.

Hobi diye başladı, dünyaya yayıldı

LE Pain Quotidien’in Belçikalı Kurucusu Alain Coumont ise, markanın dünyada 170 restoranının bulunduğunu ve gelecek ay 20’inci yıllarını kutlayacaklarını anlatarak, şunları söyledi: “Ben aynı zamanda şefim. Ekmek alırken beğenmiyordum fırınları. Böyle bir yer kurma fikri doğdu. Önce küçük bir dükkanda hobi olarak başladım. En önemli noktamız doğal içerik kullanmak. Her şey organik. Faaliyet gösterdiğimiz ülkelerdeki içeriği tercih ediyoruz. Doğal içerik çok önemli. Karışımı da çok özel. Ekmeğimiz, fabrikasyon değil.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!