Oluşturulma Tarihi: Haziran 19, 2009 00:00
Starbucks, pazara farklı markaların da girmesiyle rekabetin hızla kızıştığı kahve zincirleri arasında güç kaybetmemek için strateji değiştirdi.
Müşterilerini geri kazanmak için kahveyi çekme ve hazırlama şeklini değiştirme kararı alan Starbucks, artık her sabah kahve çekmek yerine, gün içinde belirli araklıklarla yeni kahve yapmak için kahve öğütme yoluna gidecek. Seattle merkezli şirket, bu yolla McDonald’s ve 7-Eleven gibi daha düşük fiyatla satış yapan rakiplerin girdiği sektörde müşteri kaybetmemek için savaş verecek.
Müşterilerin artık Starbucks’ta taze kahve kokusunu tüm gün boyunca almasını sağlayacak olan bu yenilikler, Starbucks’ın ABD’de 7 bine yakın noktada önümüzdeki aydan itibaren devreye girecek. 2 yıl önce Starbucks CEO’su Howard Schultz, şirketin üst düzey yöneticilerine bir mektup yazmış ve ölçüsüz büyüme stratejisinden şikayetçi olmuştu. Bu uğurda maliyetleri düşürme politikalarını da eleştiren Schultz, kahve deneyimini özel tutmanın öneminden de söz etmiş, "Kahveyi kavurup ambalaja koyduk. Ama bunun karşılığında aromayı kaybettik. Bu fatura, aslında bizim mağazalarımızdan gelen sözlü olmasa dahi, en güçlü sinyaldi" dedi. Starbucks kahve öğütülmesi için geçen sürenin müşterileri bekletmek zorunda bırakmaması için de önlem almaya çalışıyor. Bu kapsamda öğütücüleri, kahveyi hazırlayan makinelerin hemen yanına yerleştirme yoluna gitti.
’Ucuza dikkat edin’ demişti
KAHVE zincirlerine olan talep artışı sonucunda kısa süre önce mönüsüne buzlu kahve çeşitlerini de dahil eden 7-Eleven’ın yanısıra McDonald’s da McCafé zinciri ile yeni bir tanıtım atağına kalktı. Mc Cafe’de kahve fiyatları 2.29
dolar ile 3.29 dolar arasında değişiyor. Starbucks’ta ise bir bardak Mocha fiyatı bardağın boyutuna göre, 3.10 dolardan başlayıp 3.95 dolara kadar çıkıyor. Starbucks, kısa süre önce bu zincirlere karşı bir kampanya açıklamış ve "Ucuza dikkat edin. Kalite fiyatla gelir" demişti.