Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda markaların sıkça kullandığı ‘sadakat kartları’ Amerika’da farklı bir boyut kazandı. Dünya kahve devi Starbucks tarafından başlatılan sadakat kartların benzeri ‘ön ödemeli para kartları’na ilgi patladı.
Ünlü kahve zinciri Starbucks’ın bu kartlarına yüklenen para miktarı ABD’deki bazı bankalardaki toplam mevduatı aştı. Kahve tutkunları bu kartlarla hem çeşitli kampanyalardan yararlanıyor hem de hızlı alışveriş yapma imkanı buluyor. Kartlar son dönemlerde kurumsal ve bireysel hediyelerde de öne çıkıyor. Para yüklü kartlar hediye olarak veriliyor.
1.2 MİLYAR DOLAR VAR
ABD ve Kanada’daki müşterilerin yüzde 41’i içeceklerini para yükledikleri Starbucks kartlarıyla satın alıyor. Starbucks’ın bu iki ülkedeki 12 milyon müşterisinin kartlarında toplam 1.2 milyar dolar bulunuyor. Bu rakam Amerika’da Customers Bank’taki 780 milyon dolarlık mevduatın üzerinde. Green Dot’ta ise kahve devinin yarısı kadar, 560 milyon dolar mevduat var. Ünlü ödeme sistemi Paypal’in bile kartlarında toplam 13 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip.
İlk kahve dükkanını 1971 yılında açan ABD’li şirket, dünya genelinde 24 bine yakın noktada satış yapıyor. Amerika başta olmak üzere Avrupa’da da yaygın bir zincire sahip olan Starbucks, son yıllarda yeni pazarlarda büyüme stratejisi yürütüyor. Asya ülkeleri bu pazarlarda öne çıkıyor. Starbucks yaklaşık 15 yıldır Türkiye’de de faaliyet gösteriyor.
ABD’deki ödeme sistemleri ve bazı banka mevduatları
Marka Mevduatı (dolar)
PayPal 13.02 milyar
SVB 4.55 milyar
Suntrust 3.36 milyar
Amerikan E. 3.32 milyar
The Bancrop 2.68 milyar
Starbucks 1.20 milyar
Customers Bank 780 milyon
Green Dot 560 milyon