Güncelleme Tarihi:
Kampanya kapsamında, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu dünya çapında 1 milyondan fazla sporcu annesinin yaşamını iyileştirmek ve gençlik sporlarını teşvik etmek için 5 milyon dolarlık kaynak kullanılacak.
Avusturya’nın Innsbruck kentinde düzenlenen Gençlik Kış Olimpiyatları’nın açılışında açıklanan ‘Teşekkürler Anne’ kampanyasıyla P&G, olimpiyatlarda ülkelerini temsil eden sporcu gençlerin annelerini ilk etapta 2012 Londra Olimpiyatları’na götürerek, onların yol, konaklama başta olmak üzere tüm masraflarını karşılayacak. Böylece P&G sporcu annelerinin, çocuklarını televizyonlarının başından değil, yerinden izleme ve desteklemelerini sağlayabilecek. Kaynağın bir kısmı ise sporcuların desteklenmesinde ve spor merkezlerinin yaratılmasında kullanılacak.
Satışlardan kaynak aktarılacak
Kampanya, P&G’nin markalarından Gillette, Prima, Ariel, Head &Shoulders, Duracell’in satış gelirinin bir kısmıyla yaratılacak kaynakla gerçekleştirilecek. Kampanya için gençleri spora teşvik edecek kaynak markaların satış gelirlerinden, annelerin desteklenmesi ise P&G tarafından karşılanacak. Kampanyayı Innsbruck’ta açıklayan P&G Global Pazarlama ve Marka Yönetim Başkanı Marc Pritchard, ilk etapta 5 milyon dolarlık bir ‘başlangıç’ bütçesi oluşturdukları açıkladı. Pritchard, Türkiye’deki kampanyanın Anneler Günü’nde başlayarak 2012 Londra Olimpiyatları’na kadar süreceğini kaydetti. Pritchard, “Vancouver Olimpiyatları’nda yaptığımız sponsorluk bize 150 milyon dolar ekstra gelir sağladı. Teşekkürler Anne kampanyasının başarılı olmasının 5 milyon dolarlık kampanya kaynağının daha da artırılmasını sağlayacağına inanıyorum” dedi. P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat ise, Türkiye’de bir sporcuyu, bir markayla desteklemeyi düşündüklerini belirterek, kampanyanın ilk uygulamasını 2012 Gençlık Kış Olimpiyatları’na kayakçı Mustafa Topaloğlu’nun annesi ve kardeşini götürerek yaptıklarını söyledi.
Türkiye yüzde 4-5 büyür
P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, 2012’de Türkiye’nin yavaşlayacağının konuşulduğunu belirterek, “Devalüasyon etkisi son çeyrekle birlikte hissedilmeye başlandı. Ancak yine de bu yıl ekonominin yüzde 4-5 büyüyeceği yorumları ağır basıyor” dedi. Karpat, 2011 yılının gayet olumlu geçtiğini ve Türkiye pazarının hacim bazında yüzde 5-6 büyüdüğünü, enflasyon da eklendiğinde yüzde 10-11 gibi çift haneli büyüme ile kapatacaklarını kaydetti.