Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2008 00:00
Dermalogica CEO’su Jerald Wenker, müşterilerinin yüzde 8’ini erkeklerin oluşturduğunu belirterek, "Unisex bir ürün satıyoruz, ama erkekler cilt bakımı konusunun ’efemine’ olduğunu düşünüyor.
Bu Nike marka spor ayakkabı giymeye benziyor. Eşiniz veya kız arkadaşınız Nike giyiyor diye, siz de erkek olarak Nike giymeyecek misiniz" dedi.
ABD merkezli dünyaca ünlü cilt bakım markası Dermalogica’nın CEO’su Jerald Wenker, müşterilerinin yüzde 8’ini erkeklerin oluşturduğunu belirterek, "Unisex bir ürün satıyoruz, ama erkekler cilt bakımı konusunun ’efemine’ olduğunu düşünüyor. Bu durum Nike marka spor ayakkabı giymeye benziyor. Eşiniz veya kız arkadaşınız Nike giyiyor diye, siz de erkek olarak Nike giymeyecek misiniz?" dedi. Wenker, Dermalogica’nın 1983 yılında Los Angeles’ta Jane ve Raymond Wurwand tarafından kurulduğuna işaret ederek, "Bugün yaklaşık 50 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Dünya genelinde 75 bin profesyonel cilt bakım terapistimiz ve distribütörlerimizle birlikte 2 bin 500 çalışanımız var. Cilt bakımı konusunda uzmanlaşmış dünyanın en büyük şirketiyiz" diye konuştu.
32 milyar dolar
Cilt bakım endüstrisindeki ilk ve tek kongre olma özelliğini taşıyan Uluslararası Dermalogica Kongresi için İstanbul’da bulunan CEO Jerald Wenker, kozmetik, saç bakımı gibi tüketici ürünlerinden oluşan dünya ’güzellik’ pazarının 250 milyar doları bulduğuna dikkat çekerek, "Bunun içinde en hızlı büyüyen segment ise 32 milyar dolarla cilt bakımı" dedi. Dermalogica’nın cilt bakımı ve güzelliğini estetik olarak değil, sağlık olarak ele aldığını anlatan Wenker, "Cilt bakımına bilimsel yaklaşıyoruz. Cilt bakımının diş bakımı gibi sağlık için çok önemli olduğu, cildin de diğer organlar gibi düzenli bakımının ve kontrollerinin yapılması gerektiği düşünüyoruz" diye konuştu.
Efemine görülüyorCilt bakım terapistlerinin yüzde 98’inin kadınlardan oluştuğunu söyleyen Wenker, şöyle konuştu: "Bizim müşterilerimizin yüzde 92’sini de kadınlar oluşturuyor. Ancak Dermalogica sadece kadınlara hitap etmiyor. Biz unisex bir markayız ve güzelliğe değil, cilt bakımına odaklanıyoruz. Erkek pazarı büyük potansiyel taşıyor. Genelde erkekler cilt bakımı konusunun ’efemine’ olduğunu düşünüyor. Bu durum Türkiye dahil bütün dünyada geçerli. Dermalogica olarak erkek müşterileri, ürünlerimizi test ettirerek, cilt bakımının dişinizi fırçalamak veya saçlarınızı taramak gibi kişisel bakımınızın bir parçası olduğu konusunda eğitmeye çalışıyoruz. Erkekler için tıraş sonra cilt bakım için özel bir ürün serimiz bulunuyor."
Unisex marka gibiWenker, kendisinin de Dermalogica ürünlerini her gün kullandığını belirterek, "Vücudunuzdaki en büyük organ deriniz. Onu güneşten korumak ve günlük bakımını yapmak zorundasınız. Evliyim ve iki çocuğum var. Eşim ve ben cilt bakımı için aynı markayı kullanıyoruz. Ancak ciltlerimizin özeliklerine uygun ürünleri kullanıyoruz. Bu durum Nike marka spor ayakkabı giymeye benziyor. Unisex bir markanın ayak numaranıza uygun olanını giymek gibi bir şey. Eşiniz Nike giyiyor diye, siz de erkek olarak Nike giymeyecek misiniz?" diye konuştu.
50 ülkeden 2 bin kişi İki yılda bir düzenlenen Uluslararası Dermalogica Kongresi’nin 8’incisi 1-2 Ağustos tarihleri arasında İstanbul’da geçekleştirildi. Ana teması "Yarını Yeniden Şekillendirmek" olan kongreye 59 ülkeden 2 bin cilt bakım terapisti katıldı. Amerika’nın ilk profesyonel cilt bakım sisteminin yaratıcısı Dermalogica tarafından 15 yıldır düzenlenen Uluslararası Dermalogica Kongresi, sektörde ilk ve tek kongre olma özelliğini taşıyor.
Beckham çifti sadık müşterimizEN fazla büyüme potansiyeline sahip olan müşteri kitlesinin erkekler olduğunun altını çizen Jerald Wenker, "Her geçen gün daha fazla erkek cilt bakım ürünlerini kullanmaya başlıyor" Dermalogica ürünlerini kullanan dünyaca ünlü erkek müşterileri olduğuna da işaret eden Wenker, şunları söyledi: "Bunlar arasında Hollywood yıldızları George Clooney ve Leonardo DiCaprio bulunuyor. Ayrıca David-Victoria Beckham çifti de Dermalogica’nın sadık müşterileri arasında yer alıyor. Şu an şirketimizin merkezi Los Angeles’ta yaşayan çift, İngiltere’de ürünlerimizi kullanmaya başlamış. David Beckham cilt bakımı için eşi ile aynı markayı kullanıyor. Tek farkı kendi cildinin özelliklerine uygun ürünleri kullanıyor."
Plajda tanıştık CEO’luk önerdiler
YAKLAŞIK 1.5
yıldır Dermalogica’daki görevini sürdürdüğünü belirten Jerald Wenker, "Bundan 3 yıl önce Jane ve Raymond ile Meksika’da tatil yaparken tanıştık. Çok iyi alıştık ve ailece görüşmeye başladık. Ben o zaman Kaliforniya’da ilaç sektöründe bir şirketi yönetiyordum. Dermalogica maceralın başlaması Türkçede de söylendiği gibi ’kısmet’ oldu. 1.5 yıl önce Raymond onlarla birlikte çalışmayı düşünmem gerektiğini ve Jane’nin 3 yıl önceki tanışmamızda Dermalogica için çalışacağımı gördüğünü söyledi. Biraz garip gelebilir ama böyle oldu. Bu evliliğe benziyor. Arkadaşken çıkıyorduk, beraber çalışırken ise evlenmiş olduk" diye konuştu.
Türkiye en büyük ikinci distribütörDERMALOGICA Türkiye Distribütörü Antis Kozmetik’in Direktörü Adnan Saybaşlı ise, ABD merkezli şirketin İngiltere, Almanya, Fransa, Avustralya ve Kanada’da doğrudan faaliyet gösterdiğini belirterek, "Bu ülkelerin dışındaki pazarlarda distribütörler aracılığıyla yer alıyorlar. Antis olarak Dermologica’nın dünyaki en büyük ikinci distribütörüyüz. İlk kez 1994 yılında Dermalogica ürünleri Türkiye’ye getirdik. 40 ilde 800 bayi ile hizmet veriyoruz" dedi.
300 yıllık Türk hamamı aslında bir MicrozoneDERMALOGICA’nın kurucularından Jane Wurwand ise, cilt bakımının hem bir ihtiyaç hem de sosyal bir olgu olduğuna işaret ederek, "Dermalogica olarak müşterilerimiz için ’Cilt Barları’ (Skin Bars) kavramını yarattık. Bu mekanlara gelen müşteriler 20 dakika gibi kısa bir sürede temel cilt bakımı ihtiyaçlarını 25 dolar gibi bir rakama giderebiliyor. Bu tip noktalara ’Microzone’ diyoruz. İstanbul’da 300 yıllık bir Türk hamamına gittim ve çok etkilendim. 20 dakikada 50
Euro’ya cilt bakımınızı yaptığınız Türk hamamı da aslında bir Microzone" diye konuştu.