Sosyal medyayı karıştıran reklam için açıklama

Güncelleme Tarihi:

Sosyal medyayı karıştıran reklam için açıklama
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2017 21:25

ÜLKER’in 1 Nisan için hazırladığı reklam filmi tartışma yaratttı.

Haberin Devamı

“1 Nisan’da küçük kardeşlerin abilerine, ablalarına sürprizleri var!” mesajı ile yayınlanan ve “1 Nisan yaklaşıyor, tuhaf şeyler oluyor” şeklinde başlayan Ülker’in reklam filmi gelen tepkiler üzerine yayından kaldırıldı. Reklam filmi için Twitter hesabından açıklama yapan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, “Yurtdışındayım şimdi duydum. Haber verenlere teşekkürler. Kumpası kuranlar hak ettiklerini bulacaklar. Milletimizin yanındayız” dedi.

FARKLI NOKTALARA ÇEKİLDİ

Reklam ile ilgili eleştiriler üzerine Ülker, dün şu açıklamayı yaptı: “1 Nisan şakalarını konu alan seri reklam filmlerimizin birisi ile ilgili şirketimize ve markamıza yönelik akıl almaz, mesnetsiz bir karalama kampanyası başlatıldı. 20 Mart’tan bu yana televizyonda ve sosyal medyada yayında olan bu reklam filmi 1 Nisan’ın şaka ruhunun ve hep olageldiği üzere aile bireyleri ve bilhassa kardeşler arasındaki şakalaşmaların üzerine kurgulandı. Akıl ve izanla açıklanamayacak bir biçimde, bir şaka reklamı, başlatılan bir sosyal medya kampanyası ile farklı noktalara çekildi ve içinde asla olmayan ve olması dahi düşünülemeyecek anlamlar yüklenerek, markamıza yönelik olumsuz yargılar oluşturulmaya çalışıldı. Reklam film görüntüleri ve üzerindeki yazılarla oynanarak deformasyon oluşturuldu ve sanki bu deforme edilmiş görüntü ve sözler markamıza aitmiş gibi lanse edilmeye çalışıldı.Oysa filmin içeriğindeki görüntüler, kardeşlerin birbirlerine yaptıkları şakalardan örnekler taşıyordu. Ki bu senaryo, gerçek hayattaki  bilindik 1 Nisan şakalarının hikâye edilmesinden başka bir şey değildi. Herhangi bir yanlış anlamanın önüne geçmek amacıyla, reklam filminin amacını anlatan bir açıklama ve devam filmleri kamuoyu ile paylaşıldı. Fakat bu açıklamaya rağmen reklam filmine farklı anlamlar katmaya çalışan bu olumsuz kampanya, markamıza/şirketimize yönelik ‘hakaret ve tehditler’ içerecek kadar ileriye götürüldü. Maalesef bu tarifsiz çirkin yaklaşım memleketimize zarar vermektedir. Ama hiç kimse vatanımıza, milletimize, devletimize ve milletimizle bütünleşen markamıza zarar veremeyecektir. Bu maksatlı kişilerin kumpas ve linç girişiminin yarattığı tahribatın sonuçları kanun önünde ayrıca takip edilecektir. Ayrıca şirketimiz tarafından konu ile ilgili kapsamlı bir soruşturma başlatılmış olup, ilgili kişilerin tamamı açığa alınmış olup, ihmali ve kastı olan herkes hakkında idari tedbirlerin yanı sıra suç duyurusunda da bulunulacaktır. Bu vesile ile bu haksız algıdan incinmiş olan tüm vatandaşlarımızdan da ayrıca özür diliyoruz. Öte taraftan bu süreçte, yanımızda olan ve bize, haklılığımızı dile getirip, geçmiş olsun diyen milletimize de bilhassa teşekkür ederiz.”

Haberin Devamı

TBWA: REKLAM İLE İLGİMİZ YOK

Haberin Devamı

REKLAM kampanyası ile ilgili bir açıklama da TBWA/ISTANBUL’dan geldi. Açıklamada, “Ülker 1 Nisan dijital animasyon reklam filminin TBWA/ISTANBUL ile herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır. Şirketimizi bu animasyon reklam filmi ile ilişkilendirmeye çalışan tüm kişi ve kuruluşlara karşı hukuki yollara başvuracağız” denildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!