Güncelleme Tarihi:
AB’nin tasarıyı kanunlaştırması halinde, kazançlarını önemli bir kısmını üyelerinin verilerini kullanarak aldıkları reklamdan elde eden internet kuruluşlarının, gelir sistemini baştan aşağı değiştirmeyi gündeme getirebileceği konuşuluyor. İnternet kuruluşlarının, kullanıcıların kişisel bilgilerini nasıl kullanması gerektiğine ilişkin hazırlanan tasarının Avrupa Parlamentosu’ndan onay alırsa bu yıl yürürlüğe girebileceği öne sürülüyor.
BİLGİ TOPLAMAYA SINIR
Peki tasarının yasalaşmasıyla birlikte neler değişecek? Tasarıda, sosyal paylaşım sitelerindeki kişisel bilgilerin, ‘hayati bir hak’ olduğunu ve ‘koruması gerektiğini’ savunan AB Komisyonu, bu bilgilerin kullanılabilmesi için sitelerin üyesinden izin alınması gerektiğini savunuluyor. Düzenlemeyle birlikte, internet devlerinin son dönemde yasal kılmaya çalıştıkları ‘kullanıcı bilgisini biriktirme, analiz etme ve satma’ yetisine ciddi oranda kısıtlamalar getirilecek. Düzenlemenin çok sıkı hazırlanması, şirketlerin bilgi kullanımını yasal hale getirme çabalarını engellediği gibi olası izin başvurularının da önünü kesecek. Kullanıcıların siteye üye olurken onaylamak zorunda kaldıkları karmaşık ‘kullanım koşulları ve şartlar’ da değiştirilerek daha açık ve anlaşılır bir yapıya kavuşturulacak.
FARKLI GELİR YOLLARI
Kullanıcıların, kişisel bilgilerinin paylaşılması nedeniyle zor durumda kalmasını engelleyecek şekilde yeniden şekillendirilecek koruyucu düzenlemeyle birlikte, şirketlerin bugüne kadar kullandıkları kâr kapısının da kapanabileceği öne sürülüyor. İnternet şirketleri eğer kullanıcı bilgilerini kâr edecek şekilde reklam verenlere pazarlayamazsa, bu da onları servislerini ücretli yapmaya yöneltecek. Kullanıcılar da bu durumda sosyal medya kullanmak için ya para ödeyecek ya da artık sosyal medya kullanmayı bırakacak.
Twitter kâr hedefini Türkiye ile yakalar
TWITTER’ın 2014’de 1 milyar dolar kâr etme hedefi Türkiye’nin de yardımıyla gerçekleşebileceği iddia edildi. Bloomberg’in haberine göre pop şarkıcısı Murat Boz’un takipçi sayısının 2 milyona yaklaşması ve operatörlerin abonelerine bedava tweet atma kampanyası sunması, sosyal medya devinin uluslararası alanda ne kadar popülerleştiğinin kanıtı oldu. Şirketin, ABD’deki büyüme oranı yavaşlamasına rağmen Asya, Güney Amerika ve Orta Doğu ile ilgili büyük hedefleri bulunuyor. Bu bölgedeki insanlar akıllı telefonlar yerine daha ekonomik telefonlar kullanıyor.