Güncelleme Tarihi:
ELİMİZDEN düşürmediğimiz akıllı cihazlardan veya bilgisayarlardan günde yüzlerce kez sosyal ağlara bağlanıyoruz. Hatta ‘We Are Social’ın verilerine göre Türkiye’deki sosyal ağ kullanıcıları günde 2 saat 30 dakikasını sosyal ağlarda geçiriyor. Twitter, Facebook, Instagram, Vine ve son dönemlerde Hürriyet Sosyal derken sosyal ağların kurdu olmuş durumdayız. Nerede ne
var, hangi içeriği hangi sosyal ağdan
paylaşılır gibi birçok konu hakkında bilgimiz var. Ancak bu sosyal ağlarda o kadar çok özellik var ki hangi birine yetişeceğimize şaşırıyoruz. Bizde sosyal ağlarda yer alan ve birçok kişinin haberi bile olmadığı özellikleri bir araya getirdik.
Hürriyet Sosyal
1.2 milyon kullanıcıyı aşan dünyanın ilk sosyal haber ağı olan Hürriyet Sosyal’in en önemli özelliklerinden biri kişiselleştirme. Hürriyet Sosyal hesabı açan kullanıcılar, ilgi alanlarına göre haber kategorilerini seçiyor. Hürriyet Sosyal’in ‘Bana Özel’ seçeneği ile kullanıcılar, kişiselleştirdikleri haber akışına ulaşılabiliyor. Böylece sadece ilgi alanlarındaki haberlerle buluşuyorlar. Buna ek olarak Hürriyet Sosyal’deki ‘Öne Çıkar’ özelliği ise okuyucuların seçtiği haberlerin Hurriyet.com.tr’nin ana sayfasında çıkmasını sağlıyor.
Arkadaşlarımızın ne yaptığını takip etmek için kullandığımız Facebook, aslında kullanıcılara mekan tavsiyelerinde de bulunuyor. Akıllı telefonlar üzerinden uygulamanın seçeneklerini açanlar ’yakındaki yerler’ düğmesine basarak, en yakın kafe ve restoran başta olmak üzere birçok mekanı görebiliyor. Facebook, arkadaşlarının mekanlarda yüklediği fotoğraflar, bu bölümde görüntülenebiliyor. Mekanlar, ilgi alanı, mesafe, puan ve popülerlik ve açık olup olmadığı bilgisine göre sıralanabiliyor.
Vine
Fenomenleriyle ün salan Vine, henüz Türkiye’de çok yaygın değil. Ancak kullanıcı sayısı hızla artıyor. Vine kullanıcılarının da birçok bilmediği özellik var. Çekilen videoların yayınlamadan kaydedebilmek için ‘Sessions’ özelliği bulunuyor. Bu özellik ile kullanıcılar yarım kalan videoları çekimlerini daha sonra tamamlayabiliyor.
Twitter
Twitter’ın arama motorunu etkin bir şekilde kullanmak işini kolaylaştıracak. Google’da olduğu gibi aradığınız kelimeleri tırnak içine almak en iyi taktiklerden. Örneğin, Twitter’da tırnak işareti içine “isim soyad” yazdıldığında isim veya soyad ayrı ayrı aranmıyor ve doğrudan sonuca ulaşılabiliyor. Buna ek olarak, Twitter arama motorunda ikinci kelimenin başına eksi işareti koyarak daha iyi arama sonuçları alabilirsiniz. Örneğin ‘teknoloji -tablet’ şeklinde bir arama yaparsanız Twitter, içinde teknoloji olan ancak ‘tablet’ olmayan tweetleri arıyor.
Instagram
Kullanıcı sayısı bakımından Twitter’ı sollayan Instagram’da fotoğrafseverlerin ilk adresi olma yolunda hızla ilerliyor. Bir günde milyonlarca fotoğraf Instagram’a yükleniyor ve siz de bazı fotoğrafları beğeniyorsunuz. Ancak neyi beğendiğinizi hatırlamıyorsanız, birçok kullanıcının bilmediği bir özellik var. Instagram uygulamasında ‘ayarlar’a giren kullanıcılar, ‘beğendiğin gönderiler’ seçeneğinden beğendiği tüm fotoğrafları görüntüleyebiliyor. Nostalji yapmak için iyi bir yol.
Snapchat
Son dönemlerin en çok kullanılan sosyal ağlarından biri Snapchat oldu. Kullanıcıların en fazla 10 saniye görüntülenebilen fotoğraflar paylaşmasını sağlayan bu uygulama aynı zamanda ekran görüntüsü çekenleri uyarıyor. Yeşil renkli bir ikon gösteren Snapchat, bu uyarı için kullanıcılara bildirim de gönderiyor.