Güncelleme Tarihi:
Avea, cep telefonlarında internet özelliği olmayan abonelerin kısa mesaj, resimli mesaj ve mobil internet iletişim (WAP) yoluyla sosyal medyadaki gelişmeleri anında takip edebilecekleri servis çıkardı. Avea, StarTakip’le Twitter’da Cem Yılmaz, Sertab Erener, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Madonna gibi ünlüleri takip fırsatı sunacak Avea Katma Değerli Servisler Yöneticisi Yiğit Çamcı‘AveaPaylaş’ ile sosyal medya paylaşım sitelerini tek bir platformda buluşturduklarını söyledi. Türkiye’de 60 milyon cep telefonu abonesi bulunduğunu ancak internete her yerden girmeyi sağlayan akıllı telefon sayısının sadece beş milyon olduğu bilgisini veren Çamcı, “AveaPaylaş ile Avea aboneleri paylaşım sitelerine tek bir arayüzden erişebilecek. Bu servisle 100 binlerce aboneyi hedefliyoruz” dedi. New York’ta düzenlenen Web 2.0 Expo etkinliğinde Avea’nın StarTakip ve AveaPaylaş adlı iki yeni servisini tanıtan Çamcı, “Fiyatlandırmayı 1000 SMS ve MMS için 2 TL olarak düşünüyoruz. Abonelerin sosyal ağlarındaki güncellemeler SMS olarak onlara gidecek. Türkiye’de 22 milyon Facebook, 4 milyon da Twitter abonesi var. Abonelerimizin çoğunu yüzde 75’i 35 yaşın altındakilerden oluşuyor” diye konuştu.
İnternetsiz telefonlar
Yiğit Çamcı, şunları anlattı: “Sosyal Medya Avea ile yabancı ve yerli ünlülerin tweet’leri televizyon, gazete ve dergilerde yayınlanıyor. Twitterr, ünlüler için, hem hayranlarına, hem okuyucularına ulaşabilmek için bir mecra. Bu platformla sürekli bilgisayar bağlantısı olmayanları hedefledik.”
Avea, Türkiye’de çalışanlarına sosyal medyada davranış kuralı koyan ilk şirketler arasında yer aldı. Avea Kurumsal İletişim Direktör Füsun Feridun, çalışanlarımızın sosyal medya ortamında kimlikleriyle yer aldıkları noktalarda dikkat etmeleri gereken temel davranış kurallarının genel çerçevesini çizen etik kodlar hazırladıklarını söyledi.
Facebook’ta ayda 500 milyar dakika geçiriliyor
AVEA Kurumsal İletişim Direktör Füsun Feridun, dünyada internet kullanıcılarının üçte ikisinin her gün sosyal ağları ziyaret ettiğini dile getirerek, şunları söyledi:
150 milyondan fazla kişi sosyal ağlara mobil cihazlar üzerinden erişiyor.
Facebook’ta geçirilen süre aylık 500 milyar dakika.
Türkiye’de 28 milyon internet kullanıcısı var.
Gençler arasında internet kullanım oranı yüzde 57.
Türkiye, 195.7 dakikalık ortalama aylık mobil kullanım süresi ile Fransa ve İrlanda’dan sonra Avrupa’da üçüncü oldu. (Mart 2010)