Soros, farkında olmadan 100 milyon dolar ’Yudum’ladı

Güncelleme Tarihi:

Soros, farkında olmadan 100 milyon dolar ’Yudum’ladı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2006 00:00

ABD’li ünlü yatırımcı Soros, yatırım konusuyla artık ilgilenmediğini söylerken Türkiye’deki tek şirketi Yudum Gıda, cirosunu 3 yılda 100 milyon doların üzerine çıkardı. Son günlerde Yudum Gıda için ’satılıyor’ söylentileri artasa da Soros’un bölgedeki yöneticilerinden Murat Çavuşoğlu, "Çok teklif alıyoruz ama şirketimizden memnunuz, satmak için acelemiz yok" dedi.

PARA sihirbazı olarak anılan ABD’li ünlü yatırımcı George Soros, sahip olduğu fonların yatırımları için "Ben bilmiyorum, çünkü bir süredir kendim aktif yatırım kararı almıyorum" derken, Türkiye’deki şirketi Yudum Gıda, 3 yılda cirosu 100 milyon doların üzerine çıkan bir şirket haline dönüştü. Son günlerde bu şirketin satıldığına yönelik söylentiler çıksa da Soros’un bölgedeki yöneticileri, kafalarındaki değeri veren çıkıncaya kadar Yudum’u satmamayı ve kurdukları ikinci fonla yeni şirketler almayı planlıyor.

TÜRKİYE’DEKİ TEK ŞİRKETİ:

Geçen hafta İstanbul’a yaptığı ziyaret ve değerlendirmeleriyle adından söz ettiren Soros’un şu anda Türkiye’de tek yatırımı olan Yudum Gıda’nın satıldığına yönelik söylentiler de artsa da, şirket yöneticileri "Şu anda öyle bir şey yok" açıklaması yaptı. Soros Investment Capital’in Türkiye’nin de içinde bulunduğu bölgeye yönelik fonu SEEF (Southeast Europe Equity Fund) tarafından Mayıs 2003’de Unilever’den alınan Yudum Gıda, şu anda bu fonun Türkiye’deki tek yatırımı. Yudum Gıda, ölçülen sıvı yağ pazarının yarısına sahip üç şirketten biri olarak gösteriliyor.
/images/100/0x0/55eb5f77f018fbb8f8bce59a


ÇOK TEKLİF GELİYOR:

SEEF fonunun yöneticilerinden ve Yudum Gıda’nın da yönetim kurulu üyelerinden Murat Çavuşoğlu, satışa yönelik söylentiler için "Yudum Gıda’yı almak isteyen çok, bazılarıyla görüşüyoruz ama bizim satmak için acelemiz yok" dedi. Geçen yılın ikinci çeyreğinden bu yana Yudum Gıda’nın pek çok teklif aldığını söyleyen Çavuşoğlu, "Bunların içinde Türkiye’de faaliyet gösteren şirketler de var, yurtdışından gelen teklifler de. Ortadoğu’dan bile teklif aldık. Gıda sektöründe faaliyet gösteren firmalar da, sektöre girmek isteyenler de şirketimize teklif sunuyor" diye konuştu.

FİNANSAL YATIRIMCI:

Bu firmalardan bazılarıyla görüştüklerini de doğrulayan Çavuşoğlu, şunları söyledi: "Ancak şu ana kadar satışa yönelik bir karar almadık. Sonuçta biz finansal yatırımcıyız, aldığımız şirketleri belli bir büyüklüğe getirdikten sonra satarız. Bir şirketi elimizde tutma süremiz maksimum 7 yıldır. Yudum daha üçüncü yılında, ayrıca gıda sektöründeki kárlı şirketlerden biri ve büyemesini devam ettiriyor. O nedenle hemen satıp bu şirketten çıkmak gibi bir düşüncemiz yok. Yudum ve Sırma markaları sektöründe çok iyi yerlere sahip, büyümesini sürdüren iki marka. Elbette bu şirketimiz için bizim kafamızda oluşmuş bir değer var, bizim Yudum Gıda’yı satmamız için büyümenin karşılığını alabileceğimiz bir teklif gelmesi lazım."

İKİ KATI BÜYÜDÜ:

Unilever’den aldıkları Yudum Gıda’nın halen 100 milyon doların üzerinde cirosu bulunduğunu belirten Çavuşoğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Aldığımız günden bu yana şirketimiz iki katı bir büyüme kaydetti. Yudum, Unilever bünyesinde bir departman gibiydi, biz ayrı şirket haline getirdik. Biz aldığımızda hem şirket küçüktü, hem Türkiye’de koşullar farklıydı. Son 3 yılda Türkiye değişirken Yudum Gıda da kárlı bir şekilde büyümesini sürdüren bir şirket haline geldi. Bu tür işlerde sonsuza kadar şirkete sahip olacakmışız gibi çalışıyoruz, Yudum Gıda bizim için çok değerli bir şirket. Şu anda bu şirketi satmak için bir çabamız yok."

Ceilo ve Brillo ile ihracat yapıyor

İÇ pazarda ayçiçeği yağında Yudum, mısırözü yağında Sırma markaları ile yer alan Yudum Gıda, yurtdışına ise Ayvalık zeytinlerinden ürettiği yağı ihraç ediyor. Unilever’den Unikom Gıda olarak aldıkları ancak Unilever markası gibi durduğu için adını Yudum Gıda yaptıkları şirketin, 1.5 yıldır ihracat yaptığını belirten Murat Çavuşoğlu, "Kendi markalarımız olan Cielo ve Brillo ile ABD’den Uzakdoğu’ya kadar pek çok ülkeye ambalajlı zeytinyağı satıyoruz. Toplam üretimimiz içinde henüz ihracatın payı küçük ama bu işe sıfırdan başladık ve günden güne artırıyor. Niyetimiz de ihracatı artırmak" dedi. Ayvalık’taki tesislerinde aynı zamanda Unilever için Komili yağlarını da eden Yudum Gıda’nın, yıllık üretim kapasitesi 80 bin ton. Yudum Gıda’nın Ayvalık’ta 2.5 milyon civarında zeytin ağacı bulunuyor.

Bölge için yeni fon kurduk yeni şirketler alabiliriz

SEEF
Fonu’nun ardından Güneydoğu Avrupa dedikleri Arnavutluk, Bulgaristan, Bosna-Hersek, Hırvatistan, Makedonya, Romanya, Slovenya ve Türkiye için ikinci bir fon oluşturduklarını açıklayan Murat Çavuşoğlu, bu fonla da yeni şirket yatırımları planladıklarını söyledi. İlk fonu 200 milyon dolarla kapattıklarını ve yatırım yaptıkları 9 şirketin 6’sından çıktıklarını belirten Çavuşoğlu, yeni fonlarının çok daha büyük olacağını, tahminlerinin 250 milyon dolar civarında olduğunu belirtti. Yeni fonun da ilgi alanlarından birinin Türkiye olduğunu vurgulayan Çavuşoğlu, "Türkiye bölgenin en büyük ülkesi ve bizim ilgi alanımızda. Sevdiğimiz, araştırdığımız sektörler var ama Türkiye’de bir sektör ayrımımız yok, bu konuda esneğiz, imkanlara bakıyoruz" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!