Şok'ta kuruşlu alışveriş dönemi başladı

Güncelleme Tarihi:

Şokta kuruşlu alışveriş dönemi başladı
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2010 17:34

Temel ihtiyaç kalemlerini yeni ürünlerle artıran Şok'ta başlatılan kuruşlu alışveriş dönemi, Feriköy'de mağazanın bulunduğu Ortanca sokakta vatandaşların katılımıyla gerçekleştirilen toplantıyla tanıtıldı.

Haberin Devamı

Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, tüm formatlardaki mağazalar için 2010 yılında toplam 6.500 yeni istihdam hedeflediklerini bildirdi.

Tort, burada yaptığı konuşmada, Migros Ticaret A.Ş.'nin büyüme ivmesinin tüm formatlarda devam ettiğini ve ucuzluk marketi alanında da iddialı bir konuma geldiklerini vurguladı.

2009 yılını 62 ilde 980 Şok mağazası ile kapattıklarını, 2010'un ilk aylarında açılan mağazalarla 1.061 Şok marketiyle hizmet vermeye devam ettiklerini anlatan Tort, toplam 351 mağaza açtıklarını ve bunların 272'sinin Anadolu'da olduğunu bildirdi.

Şok'ta 2009 yılında ciroda yüzde 32'lik büyüme gerçekleştirdiklerini, bu yıl da benzer bir ciro artışı beklediklerini belirten Tort, 2010'da Şok olarak faaliyet gösterdikleri il sayısını 68'e çıkaracaklarını, bu yılın sonuna kadar Erzincan, Rize, Çankırı, Aksaray, Burdur ve Elazığ'da da faaliyet göstermeyi planladıklarını ifade etti.

Anadolu'da büyümeye hız verdiklerini ve 350 yeni Şok mağazası açmayı hedeflediklerini kaydeden Tort, “Migros Ticaret olarak tüm formatlarımız için 2010'da toplam 6.500 yeni istihdam hedefliyoruz. Bu rakamın 2.000 civarındaki kısmını Şok'larda istihdam edeceğiz. Geçtiğimiz yıl haftada 8 mağaza açmıştık. Tüm formatlarımız bazında geçtiğimiz yıldan daha fazla bir büyüme planlıyoruz. Bu yıl Migros Ticaret olarak toplam 260 Milyon lira yatırım öngörüyoruz” şeklinde konuştu.

2010'da geçen yıldan daha fazla mağaza açma hedefleri bulunduğunun altını çizen Tort, Migros Ticaret'in tüm formatlarında ciro büyümesi olduğunu, ancak Şok'un büyümesinin diğer formatlardan daha fazla gerçekleştiğini bildirdi.

“MUCİZE YARATAN EV HANIMINI DESTEKLİYORUZ”

Türkiye'nin “en ucuz gıda perakendecisi” iddiasında olduklarını, bugünkü şartlarda kuruşların bile çok büyük önem taşıdığını vurgulayan Tort, “Şok'ta kuruşların bile karşılığını bulabileceğinizi iddia ediyor, ev hanımlarımızın mutfakta gerçekleştirdiği mucizeyi destekliyoruz” dedi.

Özgür Tort, Türkiye'de genç veya yaşlı herkesin kendi şartlarında hesapla hareket ettiğini, tüketicilerin beklentileri doğrultusunda “Şok'ta kuruşu kuruşuna yeni alışveriş dönemi”ni başlattıklarını belirterek, şöyle devam etti:

“Kriz, dünyaya ve halkımıza çok şey öğretti. Krizlere deneyimli Türkiye'nin daha sağlam duruşunun Türk ailesinin gücünün birleşmesiyle etkileri kısıtlandı. Türkiye'deki pek çok ev hanımı, pek çok aile reisi, çocuklarına bakabilmek, onların ihtiyaçlarını karşılayabilmek için büyük gayret gösteriyor. Çoğunun mucizeler yarattığına şahit oluyoruz. Bu aile gücüne ve gayretine her dönemde katkıda bulunuyor olmak bizim için bir görevdir. Bu katkının artarak devam etmesi için daima yenileniyoruz, müşterilerimizin ihtiyaçlarına her gün daha da yakın durmak için çaba harcıyoruz. Hepimizi heyecanlandıran kuruşlu alışveriş dönemi ile de kuruşu kuruşuna ucuz ve sağlıklı alışveriş için çağrıda bulunuyoruz. Mucize yaratan ev hanımını destekliyoruz.”

“4 MİLYAR LİRA TASARRUF YA DA İLAVE ALIM GÜCÜ...”

Geçtiğimiz yıl enflasyon yüzde 6,53 olurken Şok'ta enflasyonun bunun 3 puan altında yüzde 3,32 olarak gerçekleştiğinin altını çizen Tort, “3 puanlık düşük enflasyonun yarattığı tasarruf önemli. Bu tasarruf, bizim üreticilerimizle gerçekleştirdiğimiz işbirliğinin sonucudur. Bizim çabamızın sonucu oluşan bu düşük enflasyonu Türkiye genelinde tüm gıda sektörünün ve perakendecilerin uygulayabildiklerini düşünsek, bu 2009 yılı için 4 milyar lira tasarruf ya da 4 milyar lira daha tüketicinin cebine ilave alım gücü, harcanabilir gelir anlamına gelirdi. Bu örnek, organize perakendecilerin ekonomiye katkısı açısından da çok iyi değerlendirilmelidir” diye konuştu.
Özgür Tort, Şok Ucuzluk Marketlerinde ihtiyaç kalemlerine yönelik ürün çeşidinin artırıldığını, her gün satılacak olan ve bir ailenin günlük, haftalık tüketiminde sürekli kullandığı ürün grupları olan ihtiyaç birim sayısını 474'e çıkardıklarını, dolayısıyla her gün 474 ihtiyaç kaleminde 1.200'e yakın ürünün tüketiciyle buluştuğunu bildirdi.
Ürünlerin dönemsel değil daimi olarak ucuz fiyattan satılacağına değinen Tort, Şok'ta yeni dönemde her üç üründen birinin 2 lira altı fiyattan tüketiciyle buluşacağını söyledi.

KOBİ'LERİN YENİ ÜRÜN VE MARKALARINI RAFLARA TAŞIDIK”

Ocak ayından bu yana Türkiye'nin her tarafında üretim yapan KOBİ'lerle işbirliği içinde olduklarını anlatan Tort, üç aydır bu üreticilerin yeni ürünlerini ve markalarını raflarına taşıdıklarını kaydetti. Tort, “Böylelikle yüksek hacimde satış yaparken, küçük üreticiyi de cesaretlendirdik ve maliyet avantajını tüketicimize sunduğumuz fiyatlarla ortaya koyduk. Önümüzdeki dönemde KOBİ'lerle yaptığımız işbirliği ilerleyerek ulaşacağımız yüksek hacimli satışlar KOBİ'lerimizi de geliştirecek” dedi.

Tüketicinin ihtiyaç duyduğu temel ürünlere göre gelişen Şok'un çok ucuz fiyatlarıyla düşük maliyetli sepeti yarattığını ifade eden Tort, çalışanların “üstün çabalarıyla” oluşan verimlilik çalışmaları sayesinde Şok'ta en düşük giderlerle çalışmayı başardıklarını söyledi.

Migros Ticaret Genel Müdürü Tort, “ucuz, ama kalitenin hakkını veren alışveriş ortamını sağlamak için Şok'ları geliştirdiklerini” dile getirerek, Şok'ta bir kişinin üç öğün yemeğinin 2.900 kalorilik bir mönüde ortalama 3 lira 60 kuruşa geldiğini, 4 kişilik bir ailenin günlük menüsünün 14 lira 42 kuruş olarak hesaplandığını belirtti.

Tort, yeni dönemin tanıtımı için eşzamanlı olarak tüm Türkiye'de yarım milyon kişiye 1 lira değerinde sembolik 1 Şok parası dağıtacaklarını ifade etti.
Bu arada, davulların çalındığı sokak toplantısında vatandaşlara çay ve simit ikram edildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!