Güncelleme Tarihi:
Özellikle kış aylarında yoğun tüketilen tahin, pekmez, helva, reçel, baklava gibi ürünlerin satışı firmaların yüzünü güldürüyor.
Geçen seneye göre tatlı sektörünün satışlarını artırdığı bilgisini veren Seyidoğlu Genel Müdürü Mehmet Göksu, “Geçen senenin aynı dönemine göre satışlarımız yüzde 15 arttı. Son yıllarda Türkiye’de kış turizmine yatırımların artması ve yoğun kar yağışı sektörün yüzünü güldürdü. Vücut direncini yüksek tutması nedeniyle tahin, pekmez, helva, reçel gibi ürünlerin satışları çok iyi gidiyor. Geçen sene düşük seyreden satışlar fazlasıyla telafi edildi. İhracatta en önemli pazarlarımız arasında yer alan Avrupa ülkeleri de aşırı soğuk bir kış geçiriyor. İngiltere, Almanya ve Fransa başta olmak üzere Avrupa ülkelerinden ciddi siparişler aldık. Bu sayede hem iç pazarda hem dış pazarda verimli bir sezon geçirdik. Bu dönemde ihracatımız da yüzde 5 artarak 6 milyon dolara ulaştı. Yılsonu için koyduğumuz 50 milyon TL ciro hedefine rahatlıkla ulaşmayı bekliyoruz” dedi.
AYLIK HELVA ÜRETİMİNİ 500 TONA ÇIKARDIK
Seyidoğlu olarak 16 mağazalarında baklavadan helvaya kadar 20 çeşit tatlı satışı yaptıklarını ifade eden Mehmet Göksu, “Baklava, lokum, kadayıf gibi kış tatlılarında talep çok yüksek. Firma olarak hedefimizin üzerinde satış elde ettik. Geçen sene mağaza başına günlük ortalama 50 tepsi baklava satarken bu sene ortalama 80 tepsi satış yaptık. Satışların iyi gitmesi istihdam ve üretim rakamlarımıza da olumlu yansıdı. Geçen senenin aynı döneminde aylık 400 ton helva üretimi yaparken bu sene 500 tona kadar üretim yaptık. Reçel üretiminde geçen sene aylık 600 ton üretim yaparken bu sene aylık 750 tona kadar çıktık. Tahin üretimimiz geçen sene kış sezonunda ortalama aylık 200 ton iken bu sene üretimimiz 300 tona ulaştı. Siparişleri yetiştirmek için 50 yeni personel istihdam ettik" ifadelerini kullandı.