Güncelleme Tarihi:
Cep telefonlarına gönderilen mesajlara kısıtlama getiren düzenleme, yürürlüğe girmesine rağmen reklam içerikli mesaj ve aramaların önü arkası kesilmiyor. Şikâyet korkusuyla mesaj oranını azaltan firmalar bu kez telefona sarıldı. Akşam Gazetesi'nin haberine göre, tüketicilerini cep telefonundan arayarak reklam yapmayı sürdüren firmaların, 'Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'daki boşluklardan faydalandığını belirten hukukçular, “Biz bu kanun çıkmadan önce, kapsamının mesajlarla sınırlandırılmaması gerektiğini, arayarak reklam yapmanın da yasaklanması gerektiğine dikkat çekmiştik. Bugün gerek reklam yapan firmalar gerekse GSM operatörleri bu boşluktan faydalanmaya devam ediyor” ifadelerini kullandı.
'BANT MI CANLI MI' SORUNU
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Başkanı Levent Küçük ise firmaların boşluktan yararlandığını belirtirken, “Sesli mesaj tanımıyla bant kaydı mı canlı aramaların kastedildiği net değil. İşte buradaki bir kelimelik boşluktan yararlanıyorlar. Şimdi banda kaydedilmiş ses mi canlı telefon aramaları mı ticari ileti kapsamında, bunu belirlemek gerek. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bunu da açığa kavuşturursa iyi olur” ifadelerini kullandı.