Güncelleme Tarihi:
Slovenya, yaklaşık 50 milyar dolarlık bir ekonomi olmasına rağmen Türkiye’nin dış ticareti açısından önemi giderek artan bir ülke olarak dikkat çekiyor. Türkiye ile Slovenya arasındaki dış ticaret hacmi 1999’da 86 milyon dolardı. 2009’da toplam hacim 844 milyon dolara çıktı. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk-Sloven İş Konseyi Başkanı Başar Arıoğlu, “Çokuluslu şirketler bazı ürünlerini Türkiye’de, bazı ürünlerini Slovenya’da üretip, sonra birleştirip sonra diğer pazara geri getiriyor. Bu durum bir dezavantaj değil. Aksine ülkelerarası karşılıklı bağın göstergesi” dedi.
Avrupa kapısı
Ziyaret kapsamında, 15 Temmuz’da Ljubljana’da DEİK tarafından Türk-Sloven İş Konseyi Toplantısı düzenlenecek. Toplantıya Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün yanı sıra Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği/Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve Türkiye’den 30’a yakın işadamı katılacak. Türk ihracatçılar açısından Slovenya’nın önemli bir lojistik merkezi olabileceğini kaydeden Arıoğlu, “Slovenya, Orta Avrupa için çok güzel bir dağıtım noktası. Bugüne kadar Türk firmaları İtalya’nın Trieste limanını kullanıyorlardı. Ancak bu liman fazlasıyla yoğun. Slovenya’nın yaptığı yol yatırımlarıyla Avrupa içlerine ulaşım çok rahatladı. Türk ihracatçıları Slovenya’nın Koper limanını rahatlıkla kullanabilir” diye konuştu. Slovenya’nın lojistik açısından öneminin önemli bir göstergesi Türkiye ile Slovenya arasında yaşanan hava trafiği. İstanbul ile Ljubjana arasında hergün yapılan uçak seferleri günde 100’den fazla şöför taşıyor. Türk TIR şöförleri İstanbul’dan Ljubjana’ya uçup buradan Trieste limanına karayoluyla giderek araçlarına kavuşuyor.
İç çamaşırı Keşan’dan
ESKİ Yugos-lavya sınırlarında bulunan Karadağ’dan Türkiye’ye gelen göçmenlerden Hayrettin Bayraktar, Slovenya’da erkek-kadın iç çamaşırı ve pijama satıyor. Edirne’nin Keşan ilçesinde ürettiği iç çamaşır ve pijamaları Hays markasıyla Slovenya’da satan Karaca, Türkiye’de 168 kişi istihdam ediyor.