Skoda'dan komünizmi siliyoruz

Güncelleme Tarihi:

Skodadan komünizmi siliyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2003 00:00

Skoda Türkiye'nin Genel Müdürü Mahmut KadirbeyoÄŸlu, ‘‘Skoda, 8 yıldır Volkswagen Grubu'nun çatısı altında. Skoda'nın imajı epey deÄŸiÅŸti. Ancak, komünist dönemin izlerinin tamamen silinmesi zaman alıyor’’ dedi.Skoda Genel Müdürü Mahmut KadirbeyoÄŸlu, 1895 yılında kurulan Skoda'nın 50 yıl kapalı bir ekonomi ve komünizm altında üretildiÄŸini belirterek, ‘‘Volkswagen'in çatısı altına girmesiyle 8 yıldır kendine göstermeye baÅŸlayan markanın imajını tamamen düzelttik diyemeyiz ama büyük bir mesafe katettik. Tabiki 100 yılın izlerini hemen silemiyorsunuz’’ dedi.Skoda'nın imajını güçlendirmek için Türkiye'de pazarlama faaliyetlerine ağırlık verdiklerini belirten KadirbeyoÄŸlu, ‘‘Skoda'nın müşterilerinin yüzde 40'ı üniversite, yüzde 30'u lise mezunu. Bu kiÅŸiler günümüzün iletiÅŸim araçlarını çok iyi bilen ve kullanan kiÅŸiler. Kaliteden anlıyorlar. Bu yüzden Skoda'yı tercih ediyorlar’’diye konuÅŸtu.KadirbeyoÄŸlu, Skoda'nın imajının daha iyi noktalara gelmesi için modellerinin incelenmesi gerektiÄŸini söyleyerek, ‘‘Bir çok kiÅŸi showroom'ların kapısından kafalarını uzatıp sadece kampanya olup olmadığını sorup otomobilleri incelemeden gidiyor’’ dedi.Fuarın krizlerle geçen 2.5 yıldan sonra düzenlenebildiÄŸini belirten KadirbeyoÄŸlu şöyle konuÅŸtu: ‘‘2000 yılından sonra sektör olarak çok zor günler geçirdik. Umarım artık bu zor günler yaÅŸanmaz ve her geçen gün daha saÄŸlıklı ve istikrarlı bir büyüme saÄŸlanır. En son Auto Show'a 280 bin kiÅŸi katılmıştı. Bu yıl 500 bin kiÅŸi bekleniyor. 5 günde 200 bini aÅŸmış durumda. Ä°lgi çok yoÄŸun. Fuarın açıldığı günden beri satışlarımıza olumlu katkıları var. Fuarın bir canlılık getirdiÄŸi kesin.’’SORUN Ä°STÄ°KRARSIZLIKTürkiye'nin en büyük sorunun istikrarsızlık olduÄŸunu söyleyen KadirbeyoÄŸlu, bu yüzden 2003 yılında pazarın ne olacağına iliÅŸkin net bir ÅŸey söylemenin zor olduÄŸunu kaydetti. KadirbeyoÄŸlu, ‘‘2.5 yıldır bastırılan bir pazar ve insanların beklentileri var. Zaten belirli bir kesime hitap ediyoruz ve o grupta zaten yerli yerinde duruyor. Ama ileriye dönük kafalarda soru iÅŸaretleri olduÄŸu için alımları sürekli ötelediler. Bu yüzden beklenen 150 bin adetlik pazar çok büyük bir aksaklık olmazsa rahatlıkla yakalanır’’ dedi.KadirbeyoÄŸlu, Skoda'nın geçen yıl pazar payını yüzde 44 artırdığını hatırlatarak, ‘‘Biz 2002 yılında yüzde 2'lik bir pazar payı yakaladık. 2003 yılında da aynı çıkışı devam ettirip yüzde 2'nin üzerine çıkmayı planlıyoruz’’ diye konuÅŸtu.Dünyanın en eski otomobil fabrikası olan Skoda'nın en yeni ve modern üretim tesislerine sahip olduÄŸunu belirten KadirbeyoÄŸlu, bu özelliklere sahip markanın 1992 yılında Volkwagen'le birlikte çok büyük bir atılım yaptığını söyledi.YetmiÅŸ yaşındaki Superb yine vitrine çıktıSkoda Genel Müdürü Mahmut KadirbeyoÄŸlu, 70 yıl önce yaratılan Superb markasının 70 yıl aradan sonra lüks ve prestijli bir modelle geri döndüğünü belirterek, ‘‘En fazla ilgi gören bu modelimizi ziyaretçiler fuar dışında test etme imkanı buluyor’’ dedi. Superb'in dışında Octavia modelinin Collection isimli yeni bir versiyonunun da fuarda sergilendiÄŸini söyleyen KadirbeyoÄŸlu, ‘‘Bu model o kadar yoÄŸun bir ilgi gördüki ne stokta ne bayilerde kalmadı. Åžu ana kadar 100 adet satıldı’’dedi. KadirbeyoÄŸlu, fuarda yaÅŸadıkları büyük ilgi sonucu taleplere yetiÅŸemediklerini belirterek, ‘‘Octavia Collection'ın dışındaki diÄŸer tüm modellerin stokları da tükendi. Åžu an satacak arabamız kalmadı’dedi.Citroen C serisiyle Türkiye'de üç kat büyüdüCitroen'in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv'in Filo ve Satış Müdürü Barlas Atilla, 2.5 seneden sonra yapılan fuarı otomobilseverlerin ve otomobil firmalarının çok özlediÄŸini belirterek, ‘‘YoÄŸun ilginin yaÅŸandığı fuarda özlem gideriyoruz’’ dedi.Citroen olarak fuarda C serisi modellerini sergilediklerini kaydeden Atilla, ‘‘Biz geçtiÄŸimiz yıl yeni C serisine geçmemiz ile birlikte büyük bir ilgi gördük. Bu ilgiyle birlikte 2003 yılında pazar payımızı 3 katın üzerinde artırmayı hedefledik. GeçtiÄŸimiz yıl piyasaya sunduÄŸumuz C5, C3 ve bu yıl içinde piyasaya sunacağız C3 Pluriel ve C8'in toplam satışlarımızdaki payının yüzde 70 olmasını bekliyoruz’’dedi.Nisan ayı itibariyle binek araçlar içinde pazar paylarını geçtiÄŸimiz yıla göre üç katı artırarak yüzde 0.9'dan yüzde 2.8'e çıkartıklarını kaydeden Atilla şöyle konuÅŸtu: ‘‘2003 yılı sonu itibarıyla pazar payımızın toplamda yüzde 3.5'e çıkartmayı hedefliyoruz. 2005'e yılına kadar da Citroen'in Avrupa ortalaması olan yüzde 6.5'lik bir payı yakalamayı amaçlıyoruz. Pazarda birçok büyük markada pazarda küçülme yaÅŸanırken Citroen olarak böyle bir büyüme yaÅŸamış olmanın gururunu yaşıyoruz.’’Savaşın kısa sürmesinin piyasaya hareketlilik getirdiÄŸini kaydeden Atilla, ‘‘Biz Citroen olarak 2003 yılında toplam otomotiv pazarının 204 bin adet olarak gerçekleÅŸmesini bekliyoruz. Bunun 140 bininin binek, 64 binin ise ticari olacağını düşünüyoruz’’dedi.Fuarda Citroen standında büyük bir ilginin yaÅŸandığını da kaydeden Atilla, ‘‘Biz fuar öncesi fuarda 100-150 adet arasında bir satış baÄŸlantısı yapmayı hedeflemiÅŸtik. Åžu ana kadar 30 satış ve 50 satış baÄŸlantısı yaptık. Bu satışların çoÄŸu C3 ve C5 modellerimizde yaÅŸandı. Bu yılın üçüncü ve dördüncü çeyreÄŸinde piyasaya süreceÄŸimiz C3 Pluriel ve C8'e de büyük talep var. Bu araçlar içinde çok ciddi sipariÅŸler alıyoruz’’dedi.Fuar otomotiv sektörü için bir kıvılcım olduOpel Türkiye Pazarlama Müdürü Sibel Palanduz, Auto Show fuarını tüm sektörün büyük bir heyecanla beklediÄŸini kaydederek, ‘‘Çok ciddi bir katılım ve hareketlilik var. Fuar bizim için ise ‘duble' iyi geçiyor çünkü Meriva ve Signum isimli yeni modellerimizi ilk defa bu fuarda sergiliyoruz’’ dedi.Zamanlama olarak Meriva'nın lansmanı ve satışa baÅŸlamısıyla fuarın birebir örtüşmesinin kendileri için çok büyük bir avantaj yarattığını kaydeden Palanduz, ‘‘Fuar sektöre de bir hareketlik getirdi. Nisan ayının ikinci yarısından itibaren piyasada baÅŸlayan hareket fuarla birlikte hız kazandı. Fuarın moral olduÄŸunu ve bir kıvılcım oluÅŸturduÄŸuna inanıyoruz. Zannediyorum ki fuarın ardından Mayıs ayı son yılların en hareketli Mayıs aylarından biri olacak’’ diye konuÅŸtu. Otomobillerin büyük ilgi gördüğü fuarda satışların da yapıldığını kaydeden Palanduz konuÅŸmasına şöyle devam etti: ‘‘Net satış rakamlarını bilmiyorum ama gerek fuarda gerekse stoklarımızda çok ciddi hareketlenmeler var. Meriva'nın yıl sonuna kadar 8 bin adet satılmasını bekliyoruz. Signum ise 2004 model yılıyla birlikte eylül başında Türkiye'de piyasaya çıkacak. Segmentindeki en geniÅŸ araç. Mariva'nın fiyatı 28 milyar ile 32 milyar 700 milyon arasında deÄŸiÅŸirken Signum'un fiyatı ise 28 bin Euro'dan baÅŸlayacak.’’2003'DE YÃœZDE 100 ARTIÅžPalanduz, Opel olarak 2003 yılında toplam satışlarda yüzde 10'luk bir pazar payını hedeflediklerini ifade ederek, ‘‘Bu oranın binek otomobillerde yüzde 12, ticarilerde ise yüzde 6 olarak gerçekleÅŸmesini bekliyoruz’’dedi. Binek otomobillerde pazar ikinciliÄŸini hedeflediklerini kaydeden Palanduz, ‘‘2002 yılında 12 bin adet olan araç satışımızı 2003 yılında yüzde 100'ün üzerinde bir artışla 25 bin civarına taşımayı planladık' dedi.Yeni Avensis en güvenli otomobilNisan ayında Türkiye'de piyasaya çıkan ve Auto Show'da yerini alan Yeni Toyota Avensis, 34 puanla Euro-NCAP'in zorlu güvenlik deÄŸerlendirme sisteminde gelmiÅŸ geçmiÅŸ en yüksek notu alarak sınıfının en güvenli otomobili secildi. Avensis ayrıca, Euro-NCAP'in yeni uygulamaya baÅŸladığı daha sert test sisteminde 5 yıldız alabilen ilk otomobil oldu. Yeni Avensis'te aktif güvenlik önlemleri, standart olarak sunulan son nesil ABS ve elektronik fren basıncı dağıtıcısı (EBD) bulunuyor. Otomobilde ayrıca kaygan zeminlerde ya da yüksek performanslı sürüşlerde güvenliÄŸi artırmak için, fren destek sistemi (Brake Assist), araç stabilite kontrolü (Vehicle Stability Control: VSC) ve çekiÅŸ kontrolü de(TRC) yer alıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!