Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2003 00:00
Skoda Türkiye'nin Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, ‘‘Skoda, 8 yıldır Volkswagen Grubu'nun çatısı altında. Skoda'nın imajı epey değişti. Ancak, komünist dönemin izlerinin tamamen silinmesi zaman alıyor’’ dedi.Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, 1895 yılında kurulan Skoda'nın 50 yıl kapalı bir ekonomi ve komünizm altında üretildiğini belirterek, ‘‘Volkswagen'in çatısı altına girmesiyle 8 yıldır kendine göstermeye başlayan markanın imajını tamamen düzelttik diyemeyiz ama büyük bir mesafe katettik. Tabiki 100 yılın izlerini hemen silemiyorsunuz’’ dedi.Skoda'nın imajını güçlendirmek için Türkiye'de pazarlama faaliyetlerine ağırlık verdiklerini belirten Kadirbeyoğlu, ‘‘Skoda'nın müşterilerinin yüzde 40'ı üniversite, yüzde 30'u lise mezunu. Bu kişiler günümüzün iletişim araçlarını çok iyi bilen ve kullanan kişiler. Kaliteden anlıyorlar. Bu yüzden Skoda'yı tercih ediyorlar’’diye konuştu.Kadirbeyoğlu, Skoda'nın imajının daha iyi noktalara gelmesi için modellerinin incelenmesi gerektiğini söyleyerek, ‘‘Bir çok kişi showroom'ların kapısından kafalarını uzatıp sadece kampanya olup olmadığını sorup otomobilleri incelemeden gidiyor’’ dedi.Fuarın krizlerle geçen 2.5 yıldan sonra düzenlenebildiğini belirten Kadirbeyoğlu şöyle konuştu: ‘‘2000 yılından sonra sektör olarak çok zor günler geçirdik. Umarım artık bu zor günler yaşanmaz ve her geçen gün daha sağlıklı ve istikrarlı bir büyüme sağlanır. En son Auto Show'a 280 bin kişi katılmıştı. Bu yıl 500 bin kişi bekleniyor. 5 günde 200 bini aşmış durumda. İlgi çok yoğun. Fuarın açıldığı günden beri satışlarımıza olumlu katkıları var. Fuarın bir canlılık getirdiği kesin.’’SORUN İSTİKRARSIZLIKTürkiye'nin en büyük sorunun istikrarsızlık olduğunu söyleyen Kadirbeyoğlu, bu yüzden 2003 yılında pazarın ne olacağına ilişkin net bir şey söylemenin zor olduğunu kaydetti. Kadirbeyoğlu, ‘‘2.5 yıldır bastırılan bir pazar ve insanların beklentileri var. Zaten belirli bir kesime hitap ediyoruz ve o grupta zaten yerli yerinde duruyor. Ama ileriye dönük kafalarda soru işaretleri olduğu için alımları sürekli ötelediler. Bu yüzden beklenen 150 bin adetlik pazar çok büyük bir aksaklık olmazsa rahatlıkla yakalanır’’ dedi.Kadirbeyoğlu, Skoda'nın geçen yıl pazar payını yüzde 44 artırdığını hatırlatarak, ‘‘Biz 2002 yılında yüzde 2'lik bir pazar payı yakaladık. 2003 yılında da aynı çıkışı devam ettirip yüzde 2'nin üzerine çıkmayı planlıyoruz’’ diye konuştu.Dünyanın en eski otomobil fabrikası olan Skoda'nın en yeni ve modern üretim tesislerine sahip olduğunu belirten Kadirbeyoğlu, bu özelliklere sahip markanın 1992 yılında Volkwagen'le birlikte çok büyük bir atılım yaptığını söyledi.Yetmiş yaşındaki Superb yine vitrine çıktıSkoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, 70 yıl önce yaratılan Superb markasının 70 yıl aradan sonra lüks ve prestijli bir modelle geri döndüğünü belirterek, ‘‘En fazla ilgi gören bu modelimizi ziyaretçiler fuar dışında test etme imkanı buluyor’’ dedi. Superb'in dışında Octavia modelinin Collection isimli yeni bir versiyonunun da fuarda sergilendiğini söyleyen Kadirbeyoğlu, ‘‘Bu model o kadar yoğun bir ilgi gördüki ne stokta ne bayilerde kalmadı. Şu ana kadar 100 adet satıldı’’dedi. Kadirbeyoğlu, fuarda yaşadıkları büyük ilgi sonucu taleplere yetişemediklerini belirterek, ‘‘Octavia Collection'ın dışındaki diğer tüm modellerin stokları da tükendi. Şu an satacak arabamız kalmadı’dedi.Citroen C serisiyle Türkiye'de üç kat büyüdüCitroen'in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv'in Filo ve Satış Müdürü Barlas Atilla, 2.5 seneden sonra yapılan fuarı otomobilseverlerin ve otomobil firmalarının çok özlediğini belirterek, ‘‘Yoğun ilginin yaşandığı fuarda özlem gideriyoruz’’ dedi.Citroen olarak fuarda C serisi modellerini sergilediklerini kaydeden Atilla, ‘‘Biz geçtiğimiz yıl yeni C serisine geçmemiz ile birlikte büyük bir ilgi gördük. Bu ilgiyle birlikte 2003 yılında pazar payımızı 3 katın üzerinde artırmayı hedefledik. Geçtiğimiz yıl piyasaya sunduğumuz C5, C3 ve bu yıl içinde piyasaya sunacağız C3 Pluriel ve C8'in toplam satışlarımızdaki payının yüzde 70 olmasını bekliyoruz’’dedi.Nisan ayı itibariyle binek araçlar içinde pazar paylarını geçtiğimiz yıla göre üç katı artırarak yüzde 0.9'dan yüzde 2.8'e çıkartıklarını kaydeden Atilla şöyle konuştu: ‘‘2003 yılı sonu itibarıyla pazar payımızın toplamda yüzde 3.5'e çıkartmayı hedefliyoruz. 2005'e yılına kadar da Citroen'in Avrupa ortalaması olan yüzde 6.5'lik bir payı yakalamayı amaçlıyoruz. Pazarda birçok büyük markada pazarda küçülme yaşanırken Citroen olarak böyle bir büyüme yaşamış olmanın gururunu yaşıyoruz.’’Savaşın kısa sürmesinin piyasaya hareketlilik getirdiğini kaydeden Atilla, ‘‘Biz Citroen olarak 2003 yılında toplam otomotiv pazarının 204 bin adet olarak gerçekleşmesini bekliyoruz. Bunun 140 bininin binek, 64 binin ise ticari olacağını düşünüyoruz’’dedi.Fuarda Citroen standında büyük bir ilginin yaşandığını da kaydeden Atilla, ‘‘Biz fuar öncesi fuarda 100-150 adet arasında bir satış bağlantısı yapmayı hedeflemiştik. Şu ana kadar 30 satış ve 50 satış bağlantısı yaptık. Bu satışların çoğu C3 ve C5 modellerimizde yaşandı. Bu yılın üçüncü ve dördüncü çeyreğinde piyasaya süreceğimiz C3 Pluriel ve C8'e de büyük talep var. Bu araçlar içinde çok ciddi siparişler alıyoruz’’dedi.Fuar otomotiv sektörü için bir kıvılcım olduOpel Türkiye Pazarlama Müdürü Sibel Palanduz, Auto Show fuarını tüm sektörün büyük bir heyecanla beklediğini kaydederek, ‘‘Çok ciddi bir katılım ve hareketlilik var. Fuar bizim için ise ‘duble' iyi geçiyor çünkü Meriva ve Signum isimli yeni modellerimizi ilk defa bu fuarda sergiliyoruz’’ dedi.Zamanlama olarak Meriva'nın lansmanı ve satışa başlamısıyla fuarın birebir örtüşmesinin kendileri için çok büyük bir avantaj yarattığını kaydeden Palanduz, ‘‘Fuar sektöre de bir hareketlik getirdi. Nisan ayının ikinci yarısından itibaren piyasada başlayan hareket fuarla birlikte hız kazandı. Fuarın moral olduğunu ve bir kıvılcım oluşturduğuna inanıyoruz. Zannediyorum ki fuarın ardından Mayıs ayı son yılların en hareketli Mayıs aylarından biri olacak’’ diye konuştu. Otomobillerin büyük ilgi gördüğü fuarda satışların da yapıldığını kaydeden Palanduz konuşmasına şöyle devam etti: ‘‘Net satış rakamlarını bilmiyorum ama gerek fuarda gerekse stoklarımızda çok ciddi hareketlenmeler var. Meriva'nın yıl sonuna kadar 8 bin adet satılmasını bekliyoruz. Signum ise 2004 model yılıyla birlikte eylül başında Türkiye'de piyasaya çıkacak. Segmentindeki en geniş araç. Mariva'nın fiyatı 28 milyar ile 32 milyar 700 milyon arasında değişirken Signum'un fiyatı ise 28 bin
Euro'dan baÅŸlayacak.’’2003'DE YÃœZDE 100 ARTIÅžPalanduz, Opel olarak 2003 yılında toplam satışlarda yüzde 10'luk bir pazar payını hedeflediklerini ifade ederek, ‘‘Bu oranın binek otomobillerde yüzde 12, ticarilerde ise yüzde 6 olarak gerçekleÅŸmesini bekliyoruz’’dedi. Binek otomobillerde pazar ikinciliÄŸini hedeflediklerini kaydeden Palanduz, ‘‘2002 yılında 12 bin adet olan araç satışımızı 2003 yılında yüzde 100'ün üzerinde bir artışla 25 bin civarına taşımayı planladık' dedi.Yeni Avensis en güvenli otomobilNisan ayında Türkiye'de piyasaya çıkan ve Auto Show'da yerini alan Yeni Toyota Avensis, 34 puanla Euro-NCAP'in zorlu güvenlik deÄŸerlendirme sisteminde gelmiÅŸ geçmiÅŸ en yüksek notu alarak sınıfının en güvenli otomobili secildi. Avensis ayrıca, Euro-NCAP'in yeni uygulamaya baÅŸladığı daha sert test sisteminde 5 yıldız alabilen ilk otomobil oldu. Yeni Avensis'te aktif güvenlik önlemleri, standart olarak sunulan son nesil ABS ve elektronik fren basıncı dağıtıcısı (EBD) bulunuyor. Otomobilde ayrıca kaygan zeminlerde ya da yüksek performanslı sürüşlerde güvenliÄŸi artırmak için, fren destek sistemi (Brake Assist), araç stabilite kontrolü (Vehicle Stability Control: VSC) ve çekiÅŸ kontrolü de(TRC) yer alıyor.Â
button