Sizi büyüme fırsatı görüyoruz yılda 70 milyon dolar yatırıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Sizi büyüme fırsatı görüyoruz yılda 70 milyon dolar yatırıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2006 00:00

Gillette’yi alıp cirosunu 67.9 milyar dolara çıkaran Procter&Gamble’nin (P&G) CEO’su Alan Lafley, "Türkiye, faaliyet gösterdiğimiz 180 ülke arasında 12’inci sırada. Bugüne kadar 300 milyon dolar yatırım yaptık. Yılda 70 milyon dolar yatırımı sürdüreceğiz. Çünkü, Türkiye’yi hızlı büyüyeceğimiz pazar olarak görüyoruz" dedi.

YILLIK cirosu 57 milyar doları aşan tüketici ürünleri devi Procter&Gamble (P&G), CEO’su Alan Lafley, Türkiye’yi stratejik ve hızlı büyüyecekleri bir pazar olarak gördüklerini belirterek, "Türkiye faaliyette bulunduğumuz 180 ülke içinde 12’inci sırada yer alıyor" dedi. Türkiye’ye verdiği önemi göstermek için P&G, yılda bir kez Amerika dışında yaptığı Yönetim Kurulu toplantısı için ilk kez İstanbul’u seçti.

YILDA BİR GELMEK İSTERİM: Gillette’i satın aldıktan sonra yıllık cirosu 67.9 milyar dolara yükselen P&G’nin Yönetim Kurulu toplantısı için İstanbul’a gelen P&G CEO’su Alan Lafley, P&G içinde 12’inci sıraya yükselen Türkiye’ye yılda bir kez mutlaka gelmek istediğini söyledi. Türkiye, 2004 yılında P&G genelinde 16’ıncı sırada yer alıyordu. P&G’nin 1987’den beri Türkiye pazarında olduğunu hatırlatan Alan Lafley, "Türkiye, önemli bir ekonomi. Türkiye’yi stratejik ve hızlı büyüyebileceğimiz bir pazar olarak görüyoruz" dedi.

300 MİLYON DOLAR YATIRDIK: Türkiye’ye önem verdiklerini ve bugüne kadar 300 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını vurgulayan Lafley, şöyle devam etti: "Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge’deki 10 ülkenin merkezi. Bölgenin tedarikçisi olmaya devam edecek. Markalarımızla birlikte Türkiye pazarına yılda ortalama 50-70 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz. Türkiye’yi seviyoruz, Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ediyoruz ve Türkiye’yi bir büyüme fırsatı olarak görüyoruz."

İSTİKRAR VE DİSİPLİN ARIYORUZ: Bir ülkeye yatırım yaparken o ülkenin ne kadar çekici ve ne kadar riskli olduğuna baktıklarını belirten Lafley, şöyle devam etti: "Türkiye, getirisi orta ve iyi, riskleri de ortada olan bir ülke. Biz bir ülkeye yatırım yaparken o ülkeden istikrarlı büyüme, enflasyonun kontrol altında tutulmasını, bütçe disiplini arıyoruz. Rusya, Türkiye, Çin ve Hindistan yatırımlarımızın en kuvvetli olduğu ülkeler. İnanıyorum ki bu ülkeler önümüzdeki 10-15 yıl içinde yatırıma en uygun yerler. Latin Amerika da oldukça istikrarlı bir gelişme gösteriyor ve orada da yatırımlarımız var."

TAKLİT UYARISI: Lafley, Türkiye’nin daha fazla yabancı sermaye çekebilmesi için özellikle taklitçilik ve sahtecilik konusundaki yasaları taviz vermeden uygulaması gerektiğini söyledi. Lafley, şöyle konuştu: "Gerekli yasaların bir çoğu zaten yürürlükte. Önemli olan bu yasaların tutarlı ve disiplinli bir şekilde uygulanması. Türkiye’de hálá bir sahtecilik sorunu var, ama Türkiye bu sorunun olduğu tek ülke değil. Fikri/sınai hakların ne kadar koruma altında olduğu neredeyse bir ekonominin ne kadar gelişmiş olduğunun bir göstergesi. Kanunların tutarlı uygulanması konusunda daha iyi ve istikrarlı bir destek bekliyoruz."

Ciromuzun yarısı güzellik sektöründen

P&G’nin 30 yıl önce temizlik ürünlerile yola çıktığını hatırlatan Alan Lafley, "Geçmişte güzellik ve bakım ürünleri çok kuvvetli değildi. Ancak zaman içinde ciromuzun yüzde 50’si bu sektörden gelmeye başladı. Türkiye’de de böyle olmasını bekliyoruz. Bu oran Türkiye’de şu anda yüzde 30" diye konuştu. P&G’nin dünyadaki cirosunun 57 milyar dolar olduğunu hatırlatan Lafley, 2010’a kadar her yıl yüzde 5-7 büyümeyi hedeflediklerini söyledi.

Olay markası da Türkiye’ye girdi

P&G’nin bulunduğu kategorilerin hepsinin henüz Türkiye’de olmadığını söyleyen Alan Lafley, "Buralara girmemiz sözkonusu olabilir. Cilt bakımında en son ’Olay’ markasıyla Türkiye’ye girdik. Olay, cirosu 1 milyar dolar aşan markalarımızdan biri. Dünya çapında beğeniyle kullanılan bir ürün portföyü var" dedi.

Büyüme için üç stratejimiz var

P&G’nin büyürken izleme kararı aldığı üç önemli stratejiye en uygun ülkelerden birinin Türkiye olduğunu vurgulayan Alan Lafley, şunları söyledi: "Büyürken izlediğimiz üç önemli stratejimiz var. Birincisi ana iş kategorilerimizde büyümek. İkincisi, daha hızlı büyümek için sağlık ve güzellik kategorilerimizi büyütmek. Bu yüzden güzellik ve bakım ürünlerinde yeni markalarımızı pazara sunduk. Üçüncü ana stratejimiz ise GSMH’sı daha hızlı artan gelişmekte olan ülkelerde büyümek. Bu stratejimiz çerçevesinde Türkiye’de gelişmeyi öngörüyoruz. Türkiye, hızlı büyüyen, en büyük ve ekonomik olarak en verimli pazarlardan biri. Hızlı tüketim ürünleri pazarı her yıl yüzde 15-20 büyüyor."

Irak’ta varız ileride İran’ı da düşünüyoruz

P&G’nin CEO’su Alan Lafley, Irak’ta yatırım yaptıklarını belirterek, "Çünkü şirket olarak amacımız dünyadaki tüm kadınların ve ailelerin yaşamlarını iyileştirmek. Bunun için de Irak’daki karışıklığa rağmen, orada bir distribütör düzeni kurulması için yatırım yaptık. Böylece Irak’da da ürünlerimiz satılabiliyor ve Irak’lı kadınlar ve aileler ihtiyaç duydukları ev bakım ürünlerine ulaşabiliyorlar" dedi. ABD kökenli olmaları nedeniyle İran’da faaliyet gösteremediklerini hatırlatan Lafley, bir gün barış olduğunda, İran’ın ABD’nin de içinde olduğu diğer devletlerle arasındaki ilişkiler daha olumlu olduğunda İran’da da olmak istediklerini söyledi.

Her gün 2 milyar kez P&G ürünü kullanılıyor

DÜNYADAKİ tüketiciler günde 2 milyar kez bu ürünleri kullanıyor. 1882’de ilk markalı sabunu üreten şirketin ABD’de Cincinnati’de 7 araştırma merkezi var. Dünyanın en başarılı marka yaratan ve marka geliştiren şirketlerinden biri olan P&G’nin elinde satış değeri 1 milyar doların üzerinde olan bir düzineden fazla markası bulunuyor.

Türkiye’deki markaları

1987 yılında Türk tüketicisiyle tanışan P&G’nin Türkiye’de pazarlanan markaları ise şunlar: "Ace, Alo, Ariel, Mr. Proper, Blendax, Herbal Esssences, Pantene, Rejoice, Koleston, New Wave, Wellaflex, Alldays, Orkid, Discreet, Max Factor, Prima, İpana, Pringles, Oley, Gillette."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!