Güncelleme Tarihi:
ÜNİVERSİTEDE aynı dersi almanın, sınıf arkadaşı olmanın hatırası unutulmaz. Öğrenciler, ders notlarını paylaşarak birbirlerine destek olurlar, derslere birlikte çalışırlar. Dijitalleşen dünyayla öğrencilerin bu dayanışması da internet ortamına taşınıyor. Buna bir örnek de yerli girişimcilerden geldi. ‘Stubridge’ adındaki platform, aynı dersi alan öğrencileri mobil uygulamalar üzerinde buluşturuyor. Stubridge’in kurucu ortağı Batuhan Karakuş, girişimin kuruluş öyküsünü şu şekilde anlatıyor:
“Üniversitedeyken öğrencilerin dijital ortamlarda kendi sınıflarındaki öğrencilerle ders grupları oluşturduğunu, sohbet ettiğini ve ders notlarını paylaştığını gözlemliyordum. Ancak bunları yaparken birbirlerinin cep telefonu numaralarına ihtiyaç duyuyorlardı ki kalabalık sınıflarda bu durum işleri epeyce zorlaştırıyordu. Bu soruna çözüm bulma düşüncelerimi liseden arkadaşım Sarp Keskin ile paylaştım ve 2015’in üçüncü çeyreğinde Stubridge’i hayata geçirdik. Bundan sonraki süreçte ise yazılım tarafında Arden Olgundemir, Garen Agbulut ve Efe Helvacı, operasyon tarafına Doruk Armağan, sosyal medya tarafında da Nayad Dursun ekibimize dâhil oldu. Biz aslında 7 kişiden daha fazlayız. 15 üniversitede bulunan 150 kişilik Stuteam’in pazarlama gücü ve geri bildirimleriyle her geçen gün çoğalan bir ekibiz.”
UYGULAMALARLA ÇALIŞIYOR
Stubridge’in iOS ve Android platformlarından ücretsiz indirilebildiğini belirten Karakuş, “Kullanıcılar, .edu uzantılı e-posta adresleri ile uygulamaya giriş yapıp, dönem içinde aldıkları dersleri seçerek telefon numaralarına ihtiyaç duymadan sınıf arkadaşlarıyla yazışabiliyor, aynı dersi aldıkları öğrencileri görebiliyor ve notlarını paylaşabiliyorlar” dedi. Karakuş, sözlerine şu şekilde devam etti: “Stubridge sayesinde markalar cinsiyet, yaş, üniversite, bölüm gibi kriterleri seçme şansına sahip olarak istedikleri hedef kitleye yönelik özel iletişim yapabiliyorlar. Kendi alanlarında güçlü oldukları konularda ders açabiliyor, bu derse özel case study’ler ve videolar paylaşabiliyorlar. Üniversite öğrencilerinin notlarına sponsor olabiliyorlar. Bu şekilde öğrenciler belli bir bölümün ya da dersin tüm notlarında markanın yapmak istediği iletişimi görebiliyor, markalar ise sadece üniversite öğrencilerine özel kampanyalarını duyurma fırsatı buluyorlar.”
İlk turda Emrah Kaya tarafından 370 bin dolar değerlemeyle 50 bin dolar çekirdek yatırım aldıklarını belirten Karakuş, “Mevcut kullanıcıyı 20 binden 100 bine çıkarmayı planlıyoruz. İş Bankası‘nın ana destekçisi olduğu Workup girişimcilik programında bulunmanın da avantajını yaşıyoruz” dedi.